1. Strona główna
  2. Informacje
  3. Do 2022 r. powstaną brakujące odcinki S1 Mysłowice - Bielsko-Biała – Zwardoń

Do 2022 r. powstaną brakujące odcinki S1 Mysłowice - Bielsko-Biała – Zwardoń

  1. A.K.
  2. conadrogach.pl, MIB
  3. 2016-12-06
Do 2022 r. powstaną brakujące odcinki S1 Mysłowice - Bielsko-Biała – Zwardoń
Budowa drogi ekspresowej s1 w Beskidzie. Zdjęcia: GDDKiA
Resort infrastruktury skierował do realizacji śląskie odcinki drogi ekspresowej S1. Są to odcinki Podwarpie – Dąbrowa Górnicza, Kosztowy – Bielsko-Biała i obejście Węgierskiej Górki (dawniej S69). Po zakończeniu budowy w 2022 r. sprawnie dotrzemy do lotniska w Pyrzowicach a także w drugą stronę do granicy ze Słowacją (Zwardoń).

- Kierowane do realizacji odcinki dróg mają przede wszystkim poprawić bezpieczeństwo oraz przepustowość i płynność ruchu w regionie. Nowe inwestycje wpłyną także na wzrost komfortu jazdy. Ułatwią dojazd do portu lotniczego w Pyrzowicach i autostrady A1. Nie bez znaczenia jest również to, że dzięki tym zadaniom uzyskamy ekspresowe połączenie ze Słowacją – powiedział minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk.

56-kilometrów drogi ekspresowej S1 zostanie zrealizowanych do 2022 roku. Głównym celem inwestycji jest przebudowa drogi krajowej do parametrów drogi ekspresowej. S1 Pyrzowice – Dąbrowa Górnicza – Tychy – Bielsko Biała – Cieszyn będzie stanowić połączenie dróg szybkiego ruchu, autostrad A1 (północ – południe) i A4 (wschód – zachód) z aglomeracją śląską, umożliwi również połączenie z przejściem granicznym z Czechami w Cieszynie oraz z przejściem granicznym w Zwardoniu – Mycie ze Słowacją poprzez drogę ekspresową S69/S1.

Droga ekspresowa s1 w okolicach Żywca

Droga ekspresowa S1 Buczkowice - Żywiec. Fot. GDDKIA

Przebudowany odcinek drogi poprawi bezpieczeństwo ruchu w korytarzu drogi S1. Ponadto przebudowa poprawi przepustowość i płynność ruchu w kierunku Pyrzowice-Dabrowa Górnicza-Tychy-Bielsko Biała-Cieszyn. Zmieni się komfort jazdy pomiędzy aglomeracją woj. śląskiego i przyległym terenem z portem lotniczym w Pyrzowicach i autostradą A1.

Mapa drogi ekspresowej S1 Bielsko Biała - Zywiec - Zwardoń. Odcinki przewidziane do realizacji

S1 Podwarpie – Dąbrowa Górnicza

Odcinek drogi ekspresowej S1 Podwarpie – Dąbrowa Górnicza o długości 7,8 km realizowany będzie w latach 2019 – 2021.

Droga krajowa nr 1 zostanie przebudowana do parametrów drogi ekspresowej z dostosowaniem nawierzchni do przenoszenia obciążenia o nacisku 11,5 t/oś. Zlikwidowane zostaną jednopoziomowe skrzyżowania z drogami poprzecznymi. Zostanie wybudowany węzeł „Ząbkowice”, przebudowany węzeł „Pogoria” i obiekty inżynierskie, w tym: 2 mosty, 4 wiadukty. Powstaną także 2 kładki dla pieszych. Ponadto wybudowane będą drogi serwisowe oraz dojazdowe do terenów przyległych, urządzenia ochrony środowiska, m. in. zabezpieczenia przeciwhałasowe oraz przejścia dla zwierząt.

S1 od węzła „Kosztowy II” w Mysłowicach do węzła „Suchy Potok” w Bielsku Białej z obwodnicą Oświęcimia

Odcinek o długości 39,7 km i ma być realizowany w latach 2019-2022 w systemie Projektuj i Buduj. Odcinek od węzła „Kosztowy II” w Mysłowicach do węzła „Suchy Potok” w Bielsku-Białej jest uzupełnieniem europejskiego korytarza nr VI. Stanowi kontynuację S1 na odc. węzeł „Kosztowy II” w Mysłowicach do węzła „Suchy Potok" w Bielsku-Białej po nowym śladzie i dalej do granicy z Republiką Czeską w Cieszynie oraz połączenie ze Słowacją.

Droga powstanie w przekroju 2x2 i dopuszczalnym obciążeniu 11,5 t/oś. W ramach tego zadania planowana jest zmiana dotychczasowego przebiegu DK44 i powiązanie jej z drogą S1 w sposób zapewniający obejście miejscowości Bieruń i Oświęcim. Powstanie 8 węzłów „Kosztowy II”, „Lędziny”, „Bieruń”, Oświęcim”, „Wola”, „Brzeszcze”, „Stara Wieś” i „Suchy Potok". Kierowcy podróżujący tym odcinkiem będą mogli korzystać z 4 miejsc obsługi podróżnych (MOP).

 

S1 Bielsko-Biała – Żywiec – granica państwa na odcinku Przybędza – Milówka tzw. „Obejście Węgierskiej Górki” (dawna S69)

Obwodnica Węgierskiej Górki będzie odcinkiem S1 o długości 8,5 km. Przewidziana jest do realizacji w latach 2018 -2020. Trasa przebiegać będzie w granicach administracyjnych gmin: Radziechowy Wieprz, Węgierska Górka i Milówka na terenie powiatu żywieckiego w województwie śląskim. Odcinek obejścia Węgierskiej Górki połączy wcześniej zrealizowane odcinki S1: Żywiec-Przybędza z odcinkiem Milówka-Szare.

Zadanie to jest ostatnim etapem budowy drogi ekspresowej S1 Bielsko Biała – Żywiec – Zwardoń (granica państwa). I etap polegał na budowie drogi jednojezdniowej od Żywca do Zwardonia. Etap II obejmował budowę drogi ekspresowej dwujezdniowej od Bielska Białej do Żywca (Północno-wschodnia obwodnica Bielska Białej i odcinek Bielsko-Biała - Żywiec). III etap zakłada budowę nowej drogi na odcinku Przybędza-Milówka, która przejmie funkcje trasy tranzytowej w nawiązaniu do realizacji autostrady D3 po stronie słowackiej.

Drogę zaprojektowano o przekroju jednojezdniowym, a na odcinku między tunelami oraz w tunelach zaprojektowano przekrój dwujezdniowy (tunele dwururowe). Z uwagi na górski charakter trasy, występuje konieczność budowy wielu obiektów inżynierskich. Najdłuższe z nich to dwa podwójne tunele długości ok. 830 m pod masywem Barania i 980 m pod masywem Białożyński Groń oraz estakady nad dolinami potoków górskich.

 

 

 

 

 

 

Podziel się:
AKTUALNOŚCI
ZOBACZ PODOBNE
Zobacz również Utrudnienia na drodze S1 Jak dojadę - Bielsko-Biała Jak dojadę - Mysłowice