Do końca wakacji będzie 140 km drogi ekspresowej S17 Warszawa - Lublin
Do końca wakacji licznik drogi ekspresowej S17 Warszawa - Lublin osiągnie 140 km. Będzie to trasa Garwolin - Piaski. W 2020 r. ekspresowo dotrzemy aż do obwodnicy Warszawy. Zdjęcia: GDDKIA

Pod koniec sierpnia lub w pierwszych dniach września kierowcy pojadą nowymi kilometrami drogi ekspresowej S17 Warszawa – Lublin. Do ruchu trafi brakujący odcinek – obwodnica miejscowości Ryki, koło granicy województw mazowieckiego i lubelskiego. Dzięki temu kierowcy będą mieli do dyspozycji 140 km drogi ekspresowej od Garwolina do Piask koło Lublina. Docelowo S17 pobiegnie z Warszawy do granicy w Hrebennem.

W tym roku to właśnie droga ekspresowa S17 najmilej zaskoczyła kierowców. Od czerwca otwierane były nowo wybudowane odcinki ekspresówki łączącej Warszawę z Lublinem. W czerwcu droga S17 wydłużyła się o 13 km fragment pomiędzy węzłami Skrudki i Kurów Zachód koło Lublina, a na początku lipca oddano do ruchu 30 kilometrów trasy S17 pomiędzy Garwolinem a granicą z woj. lubelskim. Szczęśliwie prace przebiegały bez opóźnień.

Dwujezdniowa droga ekspresowa S17 Warszawa – Lublin - galeria zdjęć

Droga ekspresowa S17 Garwolin - Lublin niemal kompletna

 

Do pełnego połączenia ekspresówki pomiędzy Garwolinem a Piaskami koło Lublina zabraknie już tylko odcinka Skrudki – granica województw. Tym 15-kilometrowym odcinkiem omijającym Ryki, kierowcy pojadą pod koniec wakacji. Wtedy dystans 140 km od Garwolina do Piask pokonają w 70 minut.

Wykonawcą odcinka Skrudki – granica województw jest PORR Polska Infrastructure. Zadanie wyceniono na ponad 609 mln zł. Jak zapewniają drogowcy, roboty przebiegają zgodnie z harmonogramem. Do oddania trasy pozostały już ostatnie prace wykończeniowe. Zasadnicze prace na ciągu głównym jezdni już zostały wykonane, a część obiektów, gdzie odbywa się ruch, ma już pozwolenie na użytkowanie. Przypominamy, że w ciągu odcinka będzie aż 29 obiektów inżynierskich, w tym dwa nowe mosty na Wieprzu, każdy o długości 190 metrów.

Cały odcinek Skrudki – granica woj. mazowieckiego i lubelskiego liczy ponad 20 km, ale z części drogi kierowcy już korzystają. Około 5 km odcinek od węzła Ryki Północ na obwodnicy tego miasta do granicy województwa został dopuszczony do ruchu na początku lipca wraz odcinkami od granicy województwa do Gończyc i od Gończyc do początku obwodnicy Garwolina. 

Do pełnego domknięcia drogi ekspresowej S17 Garwolin - Lublin brakuje tylko 15 km odci. - obwodnicy m. Ryki. Zdjecia: GDDDKIA

Do pełnego domknięcia drogi ekspresowej S17 Garwolin - Lublin brakuje tylko 15 km odci. - obwodnicy m. Ryki

Droga ekspresowa S17 Garwolin - Kurów w całości jest drogą dwujezdniową o dwóch pasach ruchu w każdym kierunku. Nawierzchnia drogi została wykonana z betonu cementowego. 

Przypominamy, że w budowie są też odcinki z Garwolina do Warszawy. Zgodnie z umowami z całą drogą ekspresową S17 z Warszawy do Lublina pojedziemy najpóźniej do czerwca 2020 roku. Trzeba jednak zaznaczyć, że większość trasy (węzeł Lubelska na obwodnicy Warszawy – obwodnica Kołbieli i obwodnica Kołbieli – Garwolin) ma być gotowa do końca 2019 r. Najdłużej poczekamy na ekspresową obwodnicę Kołbieli, jej budowa zakończy się w II kw. 2020 r. Po oddaniu trasy skróci się znacząco czas podróży z i do Warszawy.

Droga ekspresowa S17 pod Warszawą ma już betonową nawierzchnię

 

S17 Piaski - Hrebenne w opracowaniu

Obecnie opracowywana jest dokumentacja dla całej, 120-kilometrowej trasy od Piask do Hrebennego, łącznie z dobudową drugiej jezdni obwodnicy Tomaszowa Lubelskiego. Dla siedmiu odcinków: węzeł Piaski Wschód – w. Łopiennik (ok. 15,9 km), w. Krasnystaw Północ – w. Izbica (ok. 17,8 km), w. Izbica – w. Zamość Sitaniec (ok. 10,3 km), w. Zamość Wschód – w. Zamość Południe (ok. 12,2 km), w. Zamość Południe – Tomaszów Lubelski (początek obw. ok. 18 km), obwodnica Tomaszowa Lubelskiego (dobudowa drugiej jezdni ok. 6,7 km) oraz Tomaszów Lubelski – Hrebenne (ok. 17,3 km) opracowywana jest koncepcja programowa. Natomiast dla dwóch odcinków: pomiędzy węzłami Łopiennik i Krasnystaw Północ (ok. 9,8 km) oraz Zamość Sitaniec i Zamość Wschód (ok. 12 km) opracowywane jest studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe. Ukończenie tej dokumentacji pozwoli na ogłoszenie przetargu na wykonanie inwestycji w systemie projektuj i buduj. Realizacja trasy od Piask do Hrebennego przewidziana jest na lata 2021-2025.

 

Droga ekspresowa S17 docelowo będzie liczyła około 310 km i będzie częścią trasy europejskiej E372. Startując w okolicach Warszawy będzie pełnić rolę wschodniej obwodnicy stolicy (WOW). Tam tez połączy się z drogą ekspresową S8 i autostradą A2. W województwie lubelskim jako obwodnica omija Lublin i komunikuje się z drogami ekspresowymi S12 i S19. Biegnący przez Polskę odcinek jest częścią międzynarodowej trasy europejskiej E372 prowadzącej w kierunku Lwowa.

ZOBACZ PODOBNE

KOMENTARZE

Szary
2019-08-20 13:48
Oj tak, wybory się zbliżają. Przed poprzednimi wyborami był teatrzyk z 3 krotnym otwieraniem drugiej linii metra w Warszawie. HGW otwierała przed Utopieniem tunelu pod Wisłą i dwa razy po Utopieniu, Uszczelnieniu i Udrożnieniu tunelu (3xU) w tym raz-wraz z premier RP. Teraz hece z brakiem nie tylko maszyn ale nawet ludzi na placach inwestycji drogowych. Późno bo późno ale brawo za odwagę i wywalenie na zbitą mordeczkę wielkich szyldów którzy rękami polskich robotników i w dużej mierze ich kosztem dorabiali się fortun.
Tw
2019-08-08 16:40
Wybory się zbliżają. Propaganda
do S17
2019-08-08 12:47
obwodnica Lublina już dawno gotowa i uzytkowana. od puław do piask
szpung
2019-08-07 11:57
Ogonie w temacie S17 tak powinny wygladac projekty drogowe 3 laetni proces wejscie - wstega z placu budowy. Trzymamy kciuki za pisiorow.
szpung
2019-08-07 11:56
Mario Dla rownowagi kolegi wafelna pare projektow polecialo, Salvini wycial umer na S6, ktora w calosci idzie planowo w calosci spada na obecna ekipe. Podobnie A1. Wracajac do PO to wspomne S8 do dzis ma na duzym odcinku jedyne przejezdnosc. Pozdro
eee
2019-08-07 11:09
Trasa realizowana jest przez ciężko pracujących robotników... Tak jakby ktoś nie wiedział ;)
Mario
2019-08-06 19:45
Brawo ,,szpung'' :) Towarzysz KOŃ TY TUSK JA lub może trafniej PRO STY TUC JA :D za nędzną kase od platfusów drą ryje bo im się nie podoba... ale co? skoro za tuska nic się nie podobało a nie darli?? hahaha
Gargamel60
2019-08-06 14:23
Polska wschodnia potrzebuję sieci dróg, jechałem już oddanymi odcinkami.Jest bardzo dobrze,mam nadzieję że będzie to kontynuowane niezależnie kto będzie nam miłościwie panującym. Ale bez udroznienia Wielkopolski cały ruch się zapcha.Potrzeba pilnie S5,S11,S12 podpowiadam CHEŁM LUBLIN,PULAWY,RADOM,PIOTRKOW TRYBUNALSKI SIERADZ KALISZ JAROCIN LESZNO droga która zbiera bardzo duży ruch oraz prawdziwą obwodnice autostradowa POZNANIA.To co jest teraz to śmiech na sali,żenada, żałosne żeby opisywać .Francuskie małe miasta AMIENS,ROUEN,CAEN mają lepsze.Proponuje włączyć odcinek A2 do atrakcji turystycznych i po obu stronach rozstawic stragany z pamiatkami.Zapewniam że wszyscy zdążą coś kupić i nie będzie codziennych wypadków.
1 2 następna >

TWÓJ KOMENTARZ

Twój podpis:
Twój komentarz: