Dofinansowana budowa S17 - obwodnicy dla Warszawy
Budowa odcinka węzeł Zakręt - węzeł Lubelska drogi ekspresowej S17 Warszawa - Garwolin ma unijne dofinansowanie. Zdjęcia: GDDKIA

Ponad 274 mln zł unijnego dofinansowania zasili budowę drogi ekspresowej S17 w Warszawie na odcinku węzeł Zakręt –Lubelska. Inwestycja przewiduje powstanie prawie 5-kilometrowego odcinka ekspresówki, która usprawni przejazd m.in. na trasie Warszawa – Lublin i domknie ring dróg szybkiego ruchu wokół stolicy. Całkowity koszt inwestycji wyniesie prawie 735 milionów złotych.

W ramach przedsięwzięcia powstaną również dwa węzłydrogowe: wZakręt i Lubelska. Węzeł Zakręt połączy drogę krajową nr 2 i projektowaną drogę ekspresową S17. Z kolei węzeł Lubelska będzie jednym z kluczowych węzłów całego Warszawskiego Węzła Drogowego na obwodnicy stolicy, gdyż w ramach tego węzła zbiegną się drogi ekspresowe S17 i S2 oraz autostrada A2. Węzeł Lubelska umożliwi m.in. podróż w kierunku: Terespola (planowaną autostradą A2) i Lublina (drogą krajową nr 17 – docelowo drogą ekspresową S17).

 

Tu powstanie węzeł Lubelska który połaczy wschodnią i południową obwodnicę Warszawy

Tu powstanie węzeł Lubelska, który połączy wschodnią i południową obwodnicę Warszawy. Zdjęcia: GDDKIA

W ramach węzła powstanie również odcinek drogi ekspresowej S2 o długości 1,5 kilometra. Inwestycja zostanie zakończona w kwietniu 2021 roku.

Pieniądze pochodzą z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014–2020. Umowy o dofinansowanie podpisali w środę 18 lipca 2018 roku Przemysław Gorgol, p.o. Dyrektora Centrum Unijnych Projektów Transportowych (rządowej instytucji, która ocenia wnioski i przyznaje dofinansowanie) i Jacek Gryga, p.o. Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad.

- Budowany odcinek drogi ekspresowej S17 Warszawa – Garwolin ma duże znaczenie dla mobilności regionalnej i ponadregionalnej – podkreślał podczas uroczystości podpisania umowy o dofinansowanie Przemysław Gorgol. - Usprawniony zostanie ruch samochodowy pomiędzy województwem mazowieckim a lubelskim, jak również nastąpi znacząca poprawa dostępności Warszawy dla mieszkańców powiatów mińskiego i otwockiego. Nastąpi też poprawa warunków tranzytu dla pojazdów spoza Polski, bowiem budowany odcinek drogi ekspresowej jest częścią korytarza transeuropejskiego sieci TEN-T – dodał.

ZOBACZ PODOBNE

KOMENTARZE

WOW
2018-07-24 11:39
"(...)i domknie ring dróg szybkiego ruchu wokół stolicy." O jakim domykaniu mowa. Przecież wschodnia obwodnica Warszawy czeka dopiero na decyzje środowiskową? Myślę, że poczekamy jeszcze z 10lat.

TWÓJ KOMENTARZ

Twój podpis:
Twój komentarz: