Dofinansowana budowa S17 - obwodnicy dla Warszawy
- Michał Zawadzki
- conadrogach.pl
- 2018-07-19
W ramach przedsięwzięcia powstaną również dwa węzłydrogowe: wZakręt i Lubelska. Węzeł Zakręt połączy drogę krajową nr 2 i projektowaną drogę ekspresową S17. Z kolei węzeł Lubelska będzie jednym z kluczowych węzłów całego Warszawskiego Węzła Drogowego na obwodnicy stolicy, gdyż w ramach tego węzła zbiegną się drogi ekspresowe S17 i S2 oraz autostrada A2. Węzeł Lubelska umożliwi m.in. podróż w kierunku: Terespola (planowaną autostradą A2) i Lublina (drogą krajową nr 17 – docelowo drogą ekspresową S17).
Tu powstanie węzeł Lubelska, który połączy wschodnią i południową obwodnicę Warszawy. Zdjęcia: GDDKIA
W ramach węzła powstanie również odcinek drogi ekspresowej S2 o długości 1,5 kilometra. Inwestycja zostanie zakończona w kwietniu 2021 roku.
Pieniądze pochodzą z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014–2020. Umowy o dofinansowanie podpisali w środę 18 lipca 2018 roku Przemysław Gorgol, p.o. Dyrektora Centrum Unijnych Projektów Transportowych (rządowej instytucji, która ocenia wnioski i przyznaje dofinansowanie) i Jacek Gryga, p.o. Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad.
- Budowany odcinek drogi ekspresowej S17 Warszawa – Garwolin ma duże znaczenie dla mobilności regionalnej i ponadregionalnej – podkreślał podczas uroczystości podpisania umowy o dofinansowanie Przemysław Gorgol. - Usprawniony zostanie ruch samochodowy pomiędzy województwem mazowieckim a lubelskim, jak również nastąpi znacząca poprawa dostępności Warszawy dla mieszkańców powiatów mińskiego i otwockiego. Nastąpi też poprawa warunków tranzytu dla pojazdów spoza Polski, bowiem budowany odcinek drogi ekspresowej jest częścią korytarza transeuropejskiego sieci TEN-T – dodał.