Droga ekspresowa S17 dłuższa o nowe kilometry
- conadrogach.pl
- GDDKiA
- 2013-07-11
Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego w Lublinie podpisał pozwolenie na użytkowanie 12,1 kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S17 od Lublina do obwodnicy Piask. Kolejne 4,2 km drogi S17 to odcinek obwodnicy Piask, który został dostosowany do parametrów drogi ekspresowej. Odsłonięto już znaki z białym samochodzikiem na niebieskim tle. W efekcie kierowcy mają do dyspozycji łącznie nieco ponad 40 kilometrów S17, a w realizacji są jeszcze trzy kolejne odcinki S17 o łącznej długości blisko 31 km.
Odcinek drogi ekspresowej S17 od Lublina do Piask to dawna droga krajowa, która została gruntownie przebudowana kosztem ok. 400 mln zł. Zmodernizowano wylot drogi krajowej z Lublina na długości 1,7 km, a kolejne 12,1 rozbudowano do parametrów drogi ekspresowej. Powstał nowy dojazd do Świdnika oraz drogi zbiorcze do obsługi ruchu lokalnego o łącznej długości 33 km. Prace obejmowały także budowę 15 obiektów inżynieryjnych (czterech mostów, pięciu wiaduktów, sześciu kładek dla pieszych) oraz przebudowę trzech istniejących mostów. Na skrzyżowaniu dawnej DK12/17 z ul. Kusocińskiego powstał węzeł Świdnik umożliwiający dojazd do tego miasta od strony południowej. Umowę na realizację prac podpisano w listopadzie 2010 r.
Obwodnicę Piask, którą oddano do użytku w 2004 roku, dostosowano do parametrów trasy ekspresowej. Wzdłuż drogi zamontowano ogrodzenie takie jak na wcześniejszym odcinku, wymieniono warstwę ścieralną nawierzchni, oznakowanie poziome i pionowe. Jadąc od strony Lublina kierowcy na węźle Piaski Zachód mogą zjechać z drogi ekspresowej docierając do okolicznych miejscowości, a na kolejnym węźle Piaski Wschód wybrać kierunek na Chełm i przejście graniczne z Ukrainą w Dorohusku (DK12) lub na Zamość i przejście w Hrebennem (DK17).
Kierowcy korzystają już z 24-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S17 od węzła Kurów Zachód do węzła Jastków. Kolejny fragment trasy pomiędzy węzłami Jastków i Lublin Sławinek zostanie oddany do ruchu jesienią br. Z obwodnicy Lublina, czyli następnych dwóch odcinków S17 pomiędzy węzłami Lublin Sławinek i Lublin Rudnik oraz Lublin Rudnik i Lublin Felin, kierowcy skorzystają w I kwartale przyszłego roku.
Obwodnicę Piask, którą oddano do użytku w 2004 roku, dostosowano do parametrów trasy ekspresowej. Wzdłuż drogi zamontowano ogrodzenie takie jak na wcześniejszym odcinku, wymieniono warstwę ścieralną nawierzchni, oznakowanie poziome i pionowe. Jadąc od strony Lublina kierowcy na węźle Piaski Zachód mogą zjechać z drogi ekspresowej docierając do okolicznych miejscowości, a na kolejnym węźle Piaski Wschód wybrać kierunek na Chełm i przejście graniczne z Ukrainą w Dorohusku (DK12) lub na Zamość i przejście w Hrebennem (DK17).
Kierowcy korzystają już z 24-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S17 od węzła Kurów Zachód do węzła Jastków. Kolejny fragment trasy pomiędzy węzłami Jastków i Lublin Sławinek zostanie oddany do ruchu jesienią br. Z obwodnicy Lublina, czyli następnych dwóch odcinków S17 pomiędzy węzłami Lublin Sławinek i Lublin Rudnik oraz Lublin Rudnik i Lublin Felin, kierowcy skorzystają w I kwartale przyszłego roku.