Droga ekspresowa S3 Gorzów Wlkp. – Międzyrzecz na finiszu
- conadrogach.pl
- 2014-04-09
- W ostatnich pięciu latach tylko na drogę ekspresową S3 wydaliśmy 4,5 mld zł – podkreśla Przemysław Hamera, dyrektor Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad oddział w Zielonej Górze. - Kolejny odcinek S3 z Gorzowa do Międzyrzecza zostanie oddany w maju tego roku. Rozwiązuje on problem Skwierzyny, ponieważ robimy obwodnicę miasta, wyprowadzamy drogę na Poznań, rozładujemy rondo, które jest teraz bardzo obciążone – dodaje.
Ponadto prowadzone będą prace przy rozbudowie dwóch waznych obwodnic w ciągu S3. W lipcu tego roku ruszą prace związane z rozbudową II jezdni obwodnicy Gorzowa. 11 km S3 zostanie oddanych w II kwartale 2017 roku. Drugą jezdnię zyska też obwodnica Międzyrzecza. Prace budowlane też rozpoczną się lipcu. 6 km zostanie oddanych kierowcom także w II kwartale 2017 roku.
Zadania posiadają już zgodę wojewody lubuskiego na realizację inwestycji. Jest to zielone światło dla inwestora (GDDKiA) do rozpoczęcia robót. Zanim to jednak nastąpi muszą zostać wyłonieni wykonawcy. - W połowie grudnia rozpoczął się drugi etap przetargu dla obwodnicy Gorzowa Wlkp., czas na składanie ofert ze względu na dużą ilość pytań dotyczących przedmiotu zamówienia, został przesunięty z końca stycznia na początek marca. Podpisanie umowy i rozpoczęcie prac budowlanych planowane jest pod koniec drugiego kwartału 2014 roku – informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad oddział w Zielonej Górze.
Na przełomie sierpnia/września zostaną podpisane pierwsze umowy na prace inwestycyjne dla kolejnego odcinka S3 Sulechów-Nowa Sól. Droga na tym odcinku zyska II jezdnię. 43 kilometry za 1 mld 20 mln zł będą przejezdne w 2017 roku, a całość inwestycji wraz z włączeniem mostu będzie gotowa w drugiej połowie 2019 roku.
- Nasz oddział będzie też realizował odcinek S3 z Nowej Soli do węzła Gaworzyce oraz od węzła Gaworzyce do miejscowości Kazimierzów. Jest to uzasadnione ekonomicznie, mamy tez bliżej na te odcinki niż Dolny Śląsk. Poza tym mamy doskonałe zaplecze – jesteśmy na ukończeniu budowy nowego laboratorium w Raculi – zaznaczył Hamera.
Droga ekspresowa S3 ma być drogowym kręgosłupem zachodniej części Polski. Skomunikuje ona zachodnie wybrzeże z południową granicą kraju. Droga S3 stanowi fragment trasy międzynarodowej E65, leżącej w transeuropejskim korytarzu transportowym. Za pośrednictwem linii promowych zapewni najkrótsze bezpośrednie połączenie południowej Skandynawii z północnymi Czechami (rejon Hradec Kralovych i Pardubic) oraz Pragą.