Droga ekspresowa S8 Powązkowska - Modlińska: oferty otwarte
- A.K.
- conadrogach.pl, GDDKiA
- 2013-02-20
Od 544 mln zł do 1,7 mld zł - na tyle wyceniły swoje prace firmy zainteresowane przebudową mostu Grota w Warszawie czyli przebudową ekspresowej drogi S8 od węzła Powązkowska do węzła Modlińska. GDDKiA na realizację tego zadania przeznaczyła prawie 933 mln zł. Najniższa oferta stanowi więc 58% kosztorysu inwestorskiego.
Konsorcjum firm: Astaldi S.p.A., Włochy; Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Sp. z o.o., Mińsk Mazowiecki za kontynuację projektowania i przebudowę drogi ekspresowej S8 odc. od węzła Powązkowska do węzła Modlińska zaproponowało kwotę ponad 544 mln zł brutto. Najwyższa oferta, na kwotę ponad 1,7 mld zł brutto została złożona przez konsorcjum firm:Budimex S.A.; Ferrovial Agroman S.A., Hiszpania. W sumie w przetargu zostało złożonych 6 ofert.
Wybór wykonawcy, który zweryfikuje projekt oraz dostosuje ponad 4 km trasy do parametrów drogi ekspresowej dokonywany jest w trybie przetargu ograniczonego polegającego na zaproszeniu do udziału w dalszym postępowaniu oferentów wybranych w drodze prekwalifikacji. Kolejnym etapem postępowania będzie weryfikacja ofert pod względem finansowym, formalno-prawnym i merytorycznym - informuje GDDKiA.
Wykonawca na realizację zamówienia, będzie miał 27 miesięcy od daty podpisania umowy (do czasu realizacji umowy wlicza się również okresy zimowe). Jak informuje GDDKiA w zakres zamówienia wchodzą w szczególności :
Wybór wykonawcy, który zweryfikuje projekt oraz dostosuje ponad 4 km trasy do parametrów drogi ekspresowej dokonywany jest w trybie przetargu ograniczonego polegającego na zaproszeniu do udziału w dalszym postępowaniu oferentów wybranych w drodze prekwalifikacji. Kolejnym etapem postępowania będzie weryfikacja ofert pod względem finansowym, formalno-prawnym i merytorycznym - informuje GDDKiA.
Wykonawca na realizację zamówienia, będzie miał 27 miesięcy od daty podpisania umowy (do czasu realizacji umowy wlicza się również okresy zimowe). Jak informuje GDDKiA w zakres zamówienia wchodzą w szczególności :
- uzyskanie przekroju drogi ekspresowej S8 na odcinku węzeł „Powązkowska”
- węzeł „Wisłostrada” o 2 jezdniach jednokierunkowych ( każda 3 pasy ruchu) oraz pas awaryjny wraz z budową lub remontem obiektów inżynierskich,
- uzyskanie przekroju drogi ekspresowej S8 na odcinku węzeł „Wisłostrada”
- węzeł „Modlińska” o 2 jezdniach jednokierunkowych (każda 2 pasy ruchu) bez pasa awaryjnego wraz z wydzielonymi drogami zbiorczo-rozprowadzającymi na odcinku węzeł „Wisłostrada”
- węzeł „Modlińska”, - przebudowa obiektu przez rzekę Wisłę tj. Most Grota-Roweckiego – umożliwienie prowadzenia 5 pasów ruchu w każdym kierunku (dwa dla drogi S i trzy dla ruchu lokalnego), dostosowanie do obowiązujących obciążeń rozporządzenia MTiGM oraz dostosowanie do ruchu pieszego i rowerowego,
- przebudowa węzłów: o węzeł „Powązkowska”: przebudowa skrzyżowania z sygnalizacją świetlną wraz z remontem wiaduktów, wzmocnienie/przebudowa nawierzchni, o węzeł „Broniewskiego”: przebudowa skrzyżowania z sygnalizacją świetlną wraz z remontem wiaduktów,
- wzmocnienie/przebudowa nawierzchni, o węzeł „Marymoncka”: budowa i przebudowa łącznicy jednopasmowej wraz z budową obiektu inżynierskiego, wzmocnienie/przebudowa nawierzchni pozostałych łącznic i ulic w węźle wraz z remontem obiektów inżynierskich, o węzeł „Wisłostrada”: przebudowa łącznic wraz z przebudową obiektów inżynierskich,
- wzmocnienie/przebudowa nawierzchni pozostałych łącznic oraz ulic w węźle wraz z remontem obiektów inżynierskich, o węzeł „Modlińska”: przebudowa łącznicy jednopasmowej wraz z obiektami inżynierskimi,
- wzmocnienie/ przebudowa nawierzchni pozostałych łącznic i ulic w węźle wraz z remontem lub przebudową obiektów inżynierskich, przebudową sygnalizacji świetlnej,
- przebudowa dróg zbiorczo-rozprowadzających łączących węzły Trasy Armii Krajowej w zespoły węzłów: Powązkowska – Broniewskiego – Marymoncka i Wisłostrada - Modlińska w tym: o wzmocnienie/przebudowa nawierzchni dróg zbiorczo-rozprowadzających wraz z korektą przebiegu jezdni w rejonie połączeń z jezdniami głównymi drogi ekspresowej i skrzyżowań,
- budowa i przebudowa pozostałych dróg:
- budowa i przebudowa chodników dla pieszych, ciągów pieszo-rowerowych i ścieżek rowerowych wraz z pochylniami,
- budowa i przebudowa infrastruktury technicznej tj. przebudowa urządzeń obcych,
- budowa ekranów akustycznych, - budowa, przebudowa i remont pozostałych obiektów inżynierskich,
- inne przebudowy i rozbiórki,
- wycinka istniejącej zieleni,
- zagospodarowanie terenu zielenią.