1. Strona główna
  2. Informacje
  3. Droga S19 w woj. mazowieckim na etapie decyzji środowiskowej

Droga S19 w woj. mazowieckim na etapie decyzji środowiskowej

  1. Michał Zawadzki
  2. conadrogach.pl
  3. 2021-12-28
Droga S19 w woj. mazowieckim na etapie decyzji środowiskowej
Rekomendowany wariant drogi S19 przez woj. mazowiecki liczy ok. 32 km. Zdjęcia: GDDKIA
Ważny krok w stronę realizacji drogi ekspresowej S19 w woj. mazowieckim - złożenie wniosku o wydanie decyzji środowiskowej i zatwierdzenie ostatecznego wariantu przebiegu. Rekomendowany wariant trasy Via Carpatia na odcinku od granicy woj. podlaskiego i mazowieckiego do granicy woj. mazowieckiego i lubelskiego ma ponad 32 km.

Do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Warszawie (RDOŚ) wpłynął wniosek o wydanie decyzji środowiskowej dla nowego odcinka drogi ekspresowej S19 na terenie woj. mazowieckiego. DŚU jest ważnym krokiem do realizacji inwestycji. Złożenie wniosku kończy fazę analiz poszczególnych wariantów. Uzyskanie decyzji oznacza zatwierdzenie ostatecznego przebiegu drogi.

- We wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (DŚU) rekomendujemy wariant wynikowy, który powstał z połączenia wariantu pomarańczowego z niebieskim – informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

Planowany przebieg drogi w wariancie preferowanym rozpoczyna się przed Chlebczynem. Następnie trasa omija Sarnaki od zachodniej strony. Na przecięciu z obecną DK19 planowany jest pierwszy z węzłów - Sarnaki. Dalej droga od wschodu omija Łosice i za Mszanną ponownie przecina obecną DK19, biegnąc równolegle do niej. Koniec odcinka zaplanowano na granicy województw mazowieckiego i lubelskiego, w okolicach miejscowości Kolonia Łukowisko.

S19 na Podkarpaciu ma już 76 km. Ekspresowo od Rzeszowa za Nisko

Orientacyjny przebieg drogi ekspresowej S19 w woj. mazowieckim

Orientacyjny przebieg drogi ekspresowej S19 w woj. mazowieckim. Mapa: GDDKIA

Duże zainteresowanie budową S19 Kock – Lubartów. Na początku 2022 r. umowy z wykonawcami

Planowana trasa S19 o długości ok. 32 km przebiegać będzie po nowym śladzie, przez pięć gmin - Sarnaki, Olszankę, Huszlew oraz miasto i gminę Łosice. Będzie to droga o przekroju dwujezdniowym (dwa pasy ruchu w każdym kierunku wraz z pasami awaryjnymi). Powstaną także m.in. obiekty inżynierskie, w tym cztery węzły drogowe (Sarnaki, Ostromęczyn, Łosice, Mszanna), drogi do obsługi ruchu lokalnego, a także urządzenia ochrony środowiska.

- Do wniosku o wydanie DŚU dołączyliśmy raport o oddziaływaniu na środowisko. Na podstawie szczegółowych analiz w raporcie wskazane zostały proponowane rozwiązania ograniczające negatywny wpływ drogi na środowisko. Określona została m.in. lokalizacja i parametry zabezpieczeń akustycznych, przejść dla zwierząt, urządzeń ochrony wód, nasadzeń zieleni, zakres nadzoru przyrodniczego oraz archeologicznego. Na podstawie tego raportu zostanie przeprowadzona przez RDOŚ ocena oddziaływania na środowisko – dodają drogowcy.

Kolejnym etapem prac, po uzyskaniu decyzji, będzie opracowanie szczegółowego projektu technicznego. Następnie, po zakończeniu prac przygotowawczych, ruszy przetarg na wyłonienie wykonawcy drogi w systemie projektuj i buduj.

Podziel się:
AKTUALNOŚCI
ZOBACZ PODOBNE
Zobacz również Utrudnienia na drodze S19