Duże zainteresowanie budową S19 Kock – Lubartów. Na początku 2022 r. umowy z wykonawcami
- Anna Kluba
- conadrogach.pl
- 2021-10-12
Dziewięć ofert na budowę odcinka S19 Kock – Lubartów
W przetargu na realizację drogi ekspresowej S19 na odcinku Kock – Lubartów wpłynęło dziewięć ofert. Najtaniej prace wyceniło konsorcjum firm RUBAU Polska i Poltores 389 997 651,98 zł. Nieco więcej chce Strabag - 393 279 707,96 zł
Pozostałe oferty:
- Budimex - 410 466 292,59 zł
- Mota-Engil Central Europe - 414 807 051 zł
- konsorcjum Mostostal Warszawa (lider) i Acciona Construcción (partner) - 415 209 802,35 zł
- konsorcjum Unibep (lider), Budrex oraz Value Engineering (partnerzy) - 421 934 546,36 zł
- Polaqua - 426 156 289,44 zł
- konsorcjum Aldesa Construcciones Polska (lider) i Aldesa Construcciones (partner) - 435 971 138,74 zł
- Przedsiębiorstwo Usług Technicznych INTERCOR - 461 250 000 zł.
Wykonawcy zainteresowani realizacją inwestycji zadeklarowali skrócenie czasu, z 39 do 36 miesięcy, na prace projektowe i roboty wraz uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie. Do czasu robót nie wlicza się przerw zimowych od 16 grudnia do 15 marca. Wykonawcy maksymalnie wydłużyli także termin gwarancji jakości o 5 lat.
Zdecydowana większość ofert cenowych mieści się w budżecie zaplanowanym przez GDDKIA - 439 500 000 zł.
- Oferty zostaną teraz przeanalizowane pod kątem formalnym i merytorycznym. Podpisanie umowy z wykonawcą planowane jest w I kwartale przyszłego roku – zapowiadają drogowcy.
Mapa drogi ekspresowej S19 w woj. lubelskim. Otwarcie ofert na odc. Kock - Lubartów. Mapa: GDDKIA
Odcinek drogi ekspresowej S19 między końcem obwodnicy Kocka i Woli Skromowskiej a węzłem Lubartów Północ przebiegać będzie w ok. 70 proc. nowym śladem, głównie terenami rolnymi. Na początkowym fragmencie (ok. 3 km) pobiegnie istniejącym korytarzem drogi krajowej nr 19. Na wysokości jeziora Kunów powstanie węzeł Firlej. Następnie trasa od wschodniej strony ominie miasto i jezioro Firlej, a także okoliczne lasy. Na pozostałym obszarze droga pobiegnie równolegle do istniejącej drogi krajowej nr 19. Przed Lubartowem zaplanowano dwa Miejsca Obsługi Podróżnych - MOP Mieczysławka oraz MOP Wola Lisowska.
W ramach zadania powstaną także drogi obsługujące przyległe tereny, siedem wiaduktów, dwie kładki, przejścia dla małych, średnich oraz dużych zwierząt, ekrany akustyczne oraz ogrodzenie drogi.
Nowy odcinek drogi S19 połączył Lubelszczyznę z Podkarpaciem
Połnocna trasa S19 w woj. lubelskim realizowana jest w podziale na sześć odcinków
Kilka dni wcześniej poznaliśmy oferty złożone w przetargu na dobudowę drugiej jezdni dla obwodnicy Kocka i Woli Skromowskiej. Jednojezdniowa droga zostanie rozbudowana o prawa jezdnię o dł. ok. 7,8 km. Pisaliśmy o tym więcej tutaj:
Wspomniane zadania są częścią większej inwestycji jaką jest realizacja dwujezdniowej drogi ekspresowej S19 od granicy woj. lubelskiego z woj. mazowieckim do Lublina o łącznej długości około 100 km. Inwestycję podzielono na sześć odcinków. W realizacji (na etapie projektu budowlanego, wykonawca firma Mota Engil Central Europe) jest już fragment pomiędzy Lubartowem a Lublinem. Pozostałe fragmenty są na etapie przetargów. Pierwsze umowy podpisane będą w I kwartale 2022 roku.
Via Carpatia
Droga ekspresowa S19 jest częścią trasy Via Carpatia, która połączy Bałtyk z Morzem Egejskim i Czarnym. Na terenie Polski trasa skomunikuje największe miasta położone wzdłuż wschodniej granicy Unii Europejskiej: Białystok, Lublin i Rzeszów.
Via Carpatia na terenie Polski to szlak wykorzystujący przebieg już oddanych, budowanych lub planowanych odcinków dróg ekspresowych S19, S16 i S61. Będzie liczył nieco ponad 700 km długości i przebiegać będzie przez województwa podlaskie, warmińsko-mazurskie, mazowieckie, lubelskie i podkarpackie.