1. Strona główna
  2. Informacje
  3. Droga S7 Warszawa – Grójec: Tarczyn – Grójec w budowie, odc. do Warszawy czeka na wykonawcę

Droga S7 Warszawa – Grójec: Tarczyn – Grójec w budowie, odc. do Warszawy czeka na wykonawcę

  1. Anna Kluba
  2. conadrogach.pl
  3. 2019-09-23
Droga S7 Warszawa – Grójec: Tarczyn – Grójec w budowie, odc. do Warszawy czeka na wykonawcę
Prace budowlane na odcinku Grójec - Tarczyn drogi ekspresowej S7 Warszawa - Grójec. Zdjęcia: GDDKIA
Budowa ponad 29 km drogi ekspresowej S7 Warszawa – Grójec, czyli południowej wylotówki z Warszawy obejmuje trzy odcinki: Warszawa węzeł Lotnisko - Lesznowola o długości 6,6 km, Lesznowola - Tarczyn Północ długości 14,8 km i Tarczyn Północ - obwodnica Grójca długości 7,9 km. Zaawansowanie prac jest bardzo zróżnicowane, bo na odcinku z Tarczyna do Grójca trwają roboty budowlane, natomiast dla odcinka S7 wpinającego się w Warszawie nie ma jeszcze wybranego nowego wykonawcy prac.

S7 Tarczyn - Grójec

Odcinek pomiędzy Tarczynem i obwodnicą Grójca to zdecydowanie najbardziej zaawansowany w realizacji fragment drogi ekspresowej S7 Warszawa – Grójec, jak zapewniają drogowcy, budowa idzie pełną parą. Prace w podziale na cztery zadania realizuje Mota Engil Central Europe, która w styczniu br. ruszyła z pierwszymi robotami w terenie, dziś widać już wyraźny zarys nowej trasy obok starego śladu drogi krajowej nr 7.

Do wykonania jest droga ekspresowa S7 o nawierzchni betonowej w przekroju 2 x 2 x 3,5 m, węzeł drogowy Tarczyn Południe oraz przebudowa istniejących dróg w zakresie kolizji z drogą ekspresową. Na koniec czerwca br. zaawansowanie finansowe kontraktu sięgało prawie 30 proc.

Odcinek C w. Tarczyn Północ (bez węzła) do początku obwodnicy Grójca

  • Długość: ok. 7,9 km
  • Wartość kontraktu: 203,4 mln zł brutto
  • Parametry techniczne: dwie jezdnie po 2 pasy ruchu
  • Węzły drogowe: Tarczyn Południe
  • Obiekty inżynierskie: 10 wiaduktów, kładka dla pieszych nad drogą ekspresową

 Budowa drogi ekspresowej S7 Warszawa - Grójec jak na razie trwa tylko na jednym odcinku

Budowa drogi ekspresowej S7 Warszawa - Grójec jak na razie trwa tylko na jednym odcinku. Zdjecia: GDDKIA

S7 Tarczyn - Lesznowola

Na odcinku B od węzła Lesznowola do węzła Tarczyn Północ już wkrótce mają ruszyć prace budowlane. Obecnie toczy się postępowanie administracyjne w sprawie wydania decyzji ZRID. Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Warszawie wydała postanowienia zatwierdzające ponowną ocenę środowiskową wpływu na otoczenie przyszłej trasy ekspresowej. Ostatnim krokiem jest wydanie decyzji ZRID. Po uzupełnieniu dokumentacji przez wykonawcę Wojewoda Mazowiecki wyda dokument umożliwiający rozpoczęcie robót w terenie. Realizacją zadania zajmuje się IDS-Bud.

Odcinek B w. Lesznowola (bez węzła) do w. Tarczyn Północ (z węzłem)

  • Długość: ok. 14,8 km
  • Wartość kontraktu: 388,7 mln zł brutto
  • Parametry techniczne: dwie jezdnie po 2 pasy ruchu
  • Węzły drogowe: Antoninów, Złotokłos, Tarczyn Północ
  • Obiekty inżynierskie: 13 wiaduktów, 3 mosty, kładka dla pieszych nad drogą ekspresową
  • Remont istniejącej DK7: ok. 17 km

 

S7 Warszawa – Lesznowola - nowy termin otwarcia ofert

Najdalej od wbicia łopaty jest fragment drogi S7 prowadzący z Warszawy do Lesznowoli. Odcinek czeka na nowego wykonawcę, który dokończy budowę ekspresówki porzuconą przez z Rubau Polska. Okazuje się, ze na rozstrzygnięcie przetargu poczekamy dłużej niż pierwotnie zakładano, bo GDDKIA wprowadziła zmiany w dokumentacji przetargowej, które mają pozwolić na dalszą optymalizację rozwiązań projektowych. Termin składania ofert został przedłużony do 16 października 2019 r. Wcześniej, 27 września 2019 r. odbędzie się spotkanie informacyjne z potencjalnymi wykonawcami.

Zadaniem wykonawcy będzie kontynuacja projektowania, uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej - ZRID (w tym decyzji zamiennych), wybudowanie trasy, uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie oraz oddanie do użytku nowej drogi.

Odcinek A: w. Lotnisko (bez węzła) do w. Lesznowola (z węzłem)

  • Długość: ok. 6,64 km
  • Parametry techniczne: dwie jezdnie po 3 pasy ruchu
  • Węzły drogowe: Zamienie, Lesznowola
  • Obiekty inżynierskie: 8 wiaduktów, kładka pieszo-rowerowa

Po wybudowaniu drogi ekspresowej S7 Warszawa - Grójec kierowcy zyskają nowy wyjazd z Warszawy w kierunku Krakowa. W efekcie podróżujący na południe kraju od Południowej Obwodnicy Warszawy (S2) do granicy województw świętokrzyskiego i małopolskiego.

Małopolski odcinek S7 Szczepanowice – Widoma w budowie. Bliżej S7 Warszawa - Kraków

W kolejnych latach, po wybudowaniu odcinków Kraków - granica woj. świętokrzyskiego ekspresowo dotrzemy  również do Krakowa.

Podziel się:
AKTUALNOŚCI
ZOBACZ PODOBNE
Zobacz również Utrudnienia na drodze S7 Jak dojadę - Tarczyn