Drogi krajowe nr 22 i 24 w Lubuskim będą rozbudowane
- Michał Zawadzki
- conadrogach.pl
- 2021-02-25
GDDKIA wybrała już wykonawcę, który przygotuje dokumentację techniczną dla przebudowy kilku odcinków dróg krajowych nr 22 i 24. Zadanie to podzielone jest na cztery części i realizowane jest w ramach programu dostosowania dróg krajowych w naszym województwie do paramentów klasy GP (główna ruchu przyśpieszonego), w tym do nośności 11,5 t/oś.
Obwodnica Krosna Odrzańskiego: DK29 pobiegnie po północno-zachodniej stronie
W przetargu wzięło udział łącznie 10 podmiotów, które składały oferty na poszczególne części. Najkorzystniejszą ofertę dla każdej części złożyła firma CertusVia, która wyceniła realizację wszystkich zadań na kwotę ponad 10 mln zł. Na wykonanie każdego z nich wykonawca ma 81 miesięcy, od momentu podpisania umowy, w tym 40 miesięcy na przygotowanie dokumentacji technicznej oraz dokumentacji do przetargów na roboty, a pozostały czas obejmuje nadzór autorski w trakcie procedury przetargowej i na etapie realizacji robót budowalnych.
Nowa autostrada A18 - prace na wszystkich odcinkach Olszyna - Golnice
Rozbudowa drogi krajowej nr 22 na odcinku od skrzyżowania z drogą krajową nr 24 do granicy miasta Gorzów Wielkopolski
Inwestycja obejmuje drogę krajową nr 22 przebiegającą przez gminy Krzeszyce i Deszczno. Przedsięwzięcie zostało podzielone na dwa odcinki realizacyjne, o łącznej długości prawie 13 km. Wykonawca będzie miał za zadanie opracować kompletną dokumentację techniczną, obejmującą m.in. opracowanie wniosku i uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (DŚU) oraz opracowanie wniosku i uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Zadanie obejmuje także przygotowanie dokumentacji do przetargu na roboty budowlane oraz nadzór autorski w ich trakcie. Zakres prac projektowych, a w dalszej perspektywie budowlanych na tym odcinku, obejmie przede wszystkim przebudowę drogi i dostosowanie jej parametrów do drogi klasy GP, w tym dostosowanie jej nośności do 11,5 t/oś. Prace będą polegały m.in. na poszerzeniu pasa drogowego, aktualizacji oznakowania oraz urządzeń związanych z bezpieczeństwem ruchu drogowego (przejścia dla pieszych, oświetlenia), przebudowie skrzyżowań, budowie wysp spowalniających na wlotach do miejscowości Krasowiec i Prądocin. Stary most, znajdujący się pomiędzy tymi miejscowościami nad kanałem Bema, zostanie zastąpiony nowym.
Rozbudowa drogi krajowej nr 22 od miejscowości Świętojańsko do skrzyżowania z DK24
Celem zadania jest wykonanie kompleksowej dokumentacji technicznej dla rozbudowy odcinka drogi krajowej 22 wraz z uzyskaniem niezbędnych decyzji administracyjnych (DŚU, ZRID) oraz sporządzenie dokumentacji przetargowej umożliwiającej przeprowadzenie postępowania przetargowego i wyłonienie wykonawcy robót budowlanych. Odcinek przebiega przez gminy Krzeszyce i Lubniewice, a jego planowana długość to ok. 10 km. Zakres prac projektowych obejmie m.in. poszerzenie jezdni oraz pasa drogowego, przebudowy skrzyżowań, budowę przejść dla pieszych wraz z oświetleniem, aktualizację oznakowania i urządzeń BRD, budowę kanału technologicznego, a także rozbiórkę i budowę obiektu mostowego, znajdującego się w ciągu tej drogi.
Rozbudowa drogi krajowej nr 24 od granicy województwa wielkopolskiego i lubuskiego do miejscowości Chełmsko
Zadaniem wykonawcy będzie wykonanie kompleksowej dokumentacji technicznej dla ponad 10-kilometrowego odcinka drogi krajowej nr 24, od granicy województwa wielkopolskiego i lubuskiego, przebiegającego przez gminy Pszczew oraz Przytoczna, do miejscowości Chełmsko. W tym przypadku wykonawca zobligowany będzie do uzyskania niezbędnych decyzji administracyjnych. Przygotuje także dokumenty do przetargu na roboty budowlane i będzie pełnił nadzór autorski nad zadaniem.
Zakres prac budowlanych będzie obejmował, oprócz dostosowania nośności nawierzchni do przejazdu pojazdów o dopuszczalnym nacisku pojedynczej osi do 11.5 t, także poszerzenie jezdni i pasa drogowego, przebudowę skrzyżowań i zjazdów, aktualizację oznakowania i urządzeń BRD, budowę oświetlenia drogowego na skrzyżowaniach i przejściach dla pieszych, budowę i przebudowę chodników i wysp spowalniających w miejscowości Wierzbno. Przebudowany odcinek będzie łączył się w przyszłości z obwodnicą Przytocznej, która jest realizowana w ramach rządowego Programu budowy 100 obwodnic. We wrześniu 2020 roku dla obwodnicy Przytocznej podpisana została umowa na opracowanie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z elementami koncepcji programowej (STEŚ-R). W przyszłości przebudowany odcinek oraz obwodnica będą tworzyć spójny układ komunikacyjny, o parametrach drogi klasy GP.
Rozbudowa drogi krajowej nr 24 na odcinku od węzła Skwierzyna Zachód do skrzyżowania z DK22
Ostatnie zadanie w ramach tego postępowania obejmuje odcinek drogi krajowej nr 24, od węzła Skwierzyna Zachód na drodze ekspresowej S3, do skrzyżowania z DK22 w okolicy miejscowości Waldowice. Obejmuje ono przygotowanie dokumentacji technicznej wraz z uzyskiwaniem decyzji administracyjnych (DŚU i ZRID) dla ponad 15-kilometrowego odcinka drogi. Wykonawca przygotuje także dokumentację do przetargu na roboty budowalne. Parametry drogi zostaną dostosowane do klasy GP, nośność do 11,5 t/oś, a jezdnie i pas drogowy zostaną poszerzone. Przebudowana zostanie także niezbędna infrastruktura towarzyszącą (przebudowa przepustów, budowa kanału technologicznego, przebudowa zjazdów indywidualnych i publicznych).
Inne rozbudowy planowane w woj. lubuskim
Przypominamy, że na początku lutego br. poznaliśmy oferty w przetargu na przygotowanie dokumentacji technicznej dla zadania polegającego na przebudowie i rozbudowie aż siedmiu odcinków dróg krajowych nr 12, 22 i 27, o łącznej długości ponad 70 km. Pisaliśmy o tym więcej tutaj:
Będą rozbudowy w Lubuskim: DK27 Żary – Zielona Góra, DK22 Strzelce Krajeńskie – woj. zachodniopomorskie i obwodnicy Żar w ciągu DK12
- Do końca roku planujemy rozpocząć prace przygotowawcze dla łącznie ok. 180 km dróg krajowych w naszym województwie. Całkowity koszt inwestycji realizowanych w ramach tych zadań wyniesie ok. 1,5 mld zł – informuje zielonogórski oddział GDDKIA.