Duża Obwodnica Warszawy – jako autostrada na południu i S10 na północy?
GDDKIA prowadzi prace przygotowawcze dla dużej obwodnicy Warszawy. Zdjęcia: GDDKIA

- Prowadzone są prace nad dużą autostradową obwodnicą Warszawy. Inwestycja ta będzie powiązana z budową Centralnym Portem Komunikacyjnym – poinformował resort infrastruktury. To czy trasa będzie miała parametry autostrady oraz jak pobiegnie pokażą analizy i badania. Droga ma odciążyć obecne ekspresówki na południu stolicy tj. S2 i S8. Możliwe, że na północy Warszawy duża obwodnica pobiegnie w ciągu drogi ekspresowej S10.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad prowadzi prace analityczne dla wielkiego ringu wokół Warszawy. Będzie to najprawdopodobniej duża autostradowa obwodnica, która na południu przejmie ruch z dróg S2 i S8 (Generalny Pomiar Ruchu przeprowadzony w 2015 r. zanotował na moście Grota Roweckiego w ciągu S8 ponad 140 tys. pojazdów - to wartość średniego dobowego rocznego ruchu a notowane są wzrosty ruchu nawet do 200 tys. pojazdów).

Analiza ma udzielić odpowiedzi na pytania jakie jest optymalne oddalenie wariantów przyszłej obwodnicy od granic administracyjnych miasta oraz miejsca ich możliwych powiązań z istniejącą i planowaną siecią dróg. Uwzględnione zostanie również skomunikowanie z planowanym Centralnym Portem Komunikacyjnym.

Następnie dla wstępnie nakreślonego modelu sieci drogowej zostanie wykonana uproszczona prognoza ruchu, której wyniki pokażą przyszłe, szacunkowe natężenia ruchu. Pozwoli to na określenie klasy i przekroju planowanej obwodnicy.

Efektem prac ma być wskazanie poglądowych wariantów korytarzy obwodnicy, które poddane będą dalszym pracom planistycznym, aby w rezultacie uzyskać finalne Studium Korytarzowe, potrzebne do określenia dokładnego korytarza w jakim będzie można wyznaczać możliwe warianty trasy.

Niezależnie od planów dla dużej obwodnicy Warszawy GDDKiA opracowuje również Studium Korytarzowe dla drogi ekspresowej S10 Toruń - Płock - S7 (Nowy Dwór Mazowiecki) - S8 (Wołomin). W założeniu jeden z fragmentów drogi S10 ma stanowić północną obwodnicę stolicy, stając się elementem Dużej Obwodnicy Warszawy.

ZOBACZ PODOBNE

KOMENTARZE

zastarze
2019-03-14 21:42
Niech wybudują całą dużą obwodnicę Warszawy do otwarcia Centralnego Portu Komunikacyjnego w 2027 roku. Uważam, że na południu powinna to być autostrada. Przewiduję, że most na Wiśle na południe od Warszawy będzie w okolicach miejscowości Królewski Las i Wysoczyn, a węzeł z DK 79 w Coniewie, zaś po drugiej stronie Wisły węzeł z DW 801. Taka lokalizacja omija od południa obszary Natura 2000 (Bagno Całowanie, Łąki Ostrówieckie) i Mazowiecki Park Krajobrazowy. Budowana obecnie obwodnica Góry Kalwarii w ciągu DK 50 raczej nie wejdzie do autostradowej obwodnicy (ma być ona bezkolizyjną drogą dwujezdniową, ale nie autostradą). Budowa drugiej jezdni na obecnej DK 50 mogłaby być bardzo problematyczna w okolicach Góry Kalwarii, trzeba byłoby zapewne przebudować most na Wiśle i wybudować drugą jezdnię. Z ruchem lokalnym mógłby być spory problem.
Do Do Kris
2019-01-09 16:39
"poza tym" piszemy tak, a poza tym pozdrawiam ;-)
grand
2019-01-07 21:18
Tzw. Wielka Obwodnica W-wy (WO), to słowo wytrych. Należało ją budować conajmniej 20-25 lat temu. A nie ,,klicić" pojedyncze kawałki ,, małej", tj: A2, S2, S7, S8, S17. Kris- zakończenie ,, małej obwodnicy" jest już w miarę blisko- trzeba dokończyć S7 z Gdańska i S17 (WOW). Malkontentom przypomnę, że A2 - jako tzw. Olimpijka 1980 miała k/W-wy przebiegać w ok. Góry Kalwarii, dalej w pobliżu Mińska Maz., ale po naciskach ,,przybliżono " WO do W-wy (przez co warszawiacy teraz cierpią). Teraz -obecna władza -chcąc się przypodobać ciemnej gawiedzi i podpierając się budową CPK w Baranowie, zamierza planować budowę WO. To zadanie na 20-30 lat (kiedy tej władzy (i mnie), już nie będzie), a jego koszty wielomiliardowe (potrzebne będą conajmniej 2 duże mosty na Wiśle, setki wiaduktów, estakad, itp. obiektów inżynierskich). Zaznaczam, że WO mają np. Berlin, Paryż, Wiedeń, Londyn, Moskwa (klasyczne kółko dł. ponad 120 km) -jeździłem nimi (poza Londynem). Minister Infrastruktury twierdzi, że teraz to będą badać natężenie prognozowanego tam ruchu, a to zawsze należało robić. Wg mnie ruch ten zasadniczo się nie zwiększy, gdyż prawie nastąpiło nasycenie ,, usamochodowienia" ludności. Trochę może się powiększyć międzynarodowy ruch tranzytowy, w zależności od stopnia zwiększania gospodarczej współpracy zagranicznej oraz turystyki.
Monter
2019-01-05 19:18
Nie podzielam zdania przedmówcy. Brakuje obwodnicy Warszawy. Zatem drogi którą można miasto ominąć z każdej strony w odległości ok. 30-40 km wówczas S8 przeciągająca miasto byłaby wolna od ruchu tranzytowego. Planować warto i już należy wytyczyć przyszły korytarz obwodnicy i przede wszystkim zakończyć budowę warszawskiego ringu.
Lenin1978
2019-01-05 13:38
S8 Marki węzeł Powązkowska. Wydano miliardy po to aby mieć takie same korki jak kiedyś. Nic się nie zmieniło. A kasa poszłaaa z dymem. Most ma conajmniej o 1 pas w każdą stronę za mało.
Druid
2019-01-04 18:50
Duża obwodnica powinna być już dawno w planowaniu. Mamy beznajdziejną klasę polityczną że dopiero ktoś o tym teraz pomyślał.
Do Kris
2019-01-04 18:13
''marzyć'' piszemy tak, a po za tym o wcześniejsze planowanie chodzi a nie marzenia, odpowiedzialny rozwój !
Poznaniak
2019-01-04 17:48
jeden z najmądrzejszych artykułów. Choć do stolicy jeżdzę 2, 3 razy w miesiącu to jestem jaknajbardziej za. Oby tylko było to zrealizowane jako priorytet , bo drogi w Wielkopolsce i tak są z tyłu (np S11- jeden wielki korek)
1 2 następna >

TWÓJ KOMENTARZ

Twój podpis:
Twój komentarz: