1. Strona główna
  2. Informacje
  3. Duże utrudnienia drogowe w Warszawie. Będzie łączenie starej i nowej trasy S2

Duże utrudnienia drogowe w Warszawie. Będzie łączenie starej i nowej trasy S2

  1. Michał Zawadzki
  2. conadrogach.pl
  3. 2020-06-23
Duże utrudnienia drogowe w Warszawie. Będzie łączenie starej i nowej trasy S2
Obwodnica Warszawy, węzeł Puławska - rusza łączenie istniejącej S2 z nowo budowanym odcinkiem. Zdjęcia: GDDKIA
Szykują się duże utrudnienia w ruchu w okolicach węzła Puławska na Południowej Obwodnicy Warszawy. Drogowcy rozpoczną łączenie istniejącej drogi S2 z nowo budowanym odcinkiem.

W poniedziałek, 29 czerwca, wprowadzony zostanie pierwszy etap zmian w organizacji ruchu na węźle Puławska, czyli na przecięciu Południowej Obwodnicy Warszawy (POW) z ul. Puławską. Zamknięta zostanie tylko północna część obecnie funkcjonującej zawrotki w ciągu trasy S2. W kolejnych etapach wprowadzone będą dalsze zmiany organizacji ruchu.

- W pierwszym etapie prac niedostępna będzie północna część zawrotki. Oznacza to, że kierowcy zjeżdżający z S2 w kierunku centrum tak jak dotychczas dojadą do końca trasy gdzie tym razem skręcą w prawo i dotychczasową łącznicą wjazdową dojadą do ul. Puławskiej. Kierowcy jadący od strony Piaseczna będą mogli teraz wjechać na S2 poprzez rondo pod wiaduktem drogi ekspresowej, skręcając w lewo zgodnie z docelową organizacją ruchu. Dla pozostałych relacji nie będzie zmian w organizacji ruchu – wyjaśniają przedstawiciele warszawskiego oddziału generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Utrudnienia na obwodnicy Warszawy, węzeł Puławska - łaczenie trasy S2

Utrudnienia na obwodnicy Warszawy, węzeł Puławska - łaczenie trasy S2. Mapa: GDDKIA

Drogowcy zapowiadają, że połączenie istniejącego odcinka drogi ekspresowej S2 z budowanym przedłużeniem południowej obwodnicy będzie wymagającym zadaniem. Wykonawca inwestycji szacuje, że na przeprowadzenie tych prac potrzebuje około sześciu miesięcy.

- Niezbędne jest rozebranie części tymczasowej zawrotki i wykonanie właściwych prac drogowych, by zniwelować różnicę poziomu pomiędzy istniejącym i budowanym przedłużeniem trasy. Należy przebudować i przedłużyć mur oporowy oraz wykonać nasyp, na którym znajdą się poszczególne warstwy nawierzchni drogowej. Do tego trzeba jeszcze wybudować kanalizację deszczową, kanał technologiczny oraz przebudować istniejące i wybudować nowe oświetlenie drogowe. Na zakończenie pozostaną jeszcze do wykonania urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego (np. bariery energochłonne), a także oznakowanie pionowe i poziome. Trzeba będzie także uzupełnić ekrany akustyczne – wyliczają drogowcy.

S2 Południowa Obwodnica Warszawy

W 2013 roku oddane zostały do ruchu dwa odcinki trasy S2 od węzła Konotopa do węzła Warszawa Lotnisko i drugi do węzła Puławska wraz z łącznikiem S79 do węzła Marynarska.

Obecnie w budowie są trzy fragmenty drogi pomiędzy węzłami Puławska a Lubelska. W ramach tej inwestycji wybudowany zostanie tunel pod dzielnicą Ursynów (zadanie A), most przez rzekę Wisłę (zadanie B) oraz węzeł Patriotów i estakady nad terenami Mazowieckiego Parku Krajobrazowego (zadanie C).

Obecnie zaawansowanie prac na zadaniu A to ok. 77 proc., B to ok. 81 proc. a na odcinku C ok. 85 proc. Termin zakończenia robót w przypadku ursynowskiego odcinka GDDKIA wskaże po rozpatrzeniu roszczeń złożonych przez wykonawcę. Środkowe zadanie zostanie zakończone w październiku 2020 r. zaś w grudniu br. odcinek przebiegający w większości przez tereny Wawra.

Podziel się:
AKTUALNOŚCI
ZOBACZ PODOBNE
Zobacz również Utrudnienia na drodze S2 Jak dojadę - Warszawa