DW241: Więcbork z nowym mostem
- conadrogach.pl
- ZDW Bydgoszcz
- 2013-07-08
Wkrótce ruszy przebudowa mostu na rzece Orlej w Więcborku w ciągu drogi wojewódzkiej nr 241 (województwo kujawsko-pomorskie). Nowa konstrukcja będzie miała większą nośność oraz zapewni bezpieczne poruszanie się pieszym i rowerzystom. Most umożliwia komunikację pomiędzy Mroczą i Więcborkiem. Poza tym DW nr 241 to wygodny łącznik DK nr 10 i DK nr 25 (Nakło-Sępólno Krajeńskie).
– Stara przeprawa zostanie rozebrana. W jej miejscu powstanie nowy most, który będzie szerszy. Pozwoli to na wydzielenie ciągu pieszo-rowerowego zabezpieczonego barierami. Umożliwi to w przyszłości stworzenie dłuższej ścieżki rowerowej od Więcborka w kierunku Mroczy. Poza tym nowy most będzie nieco wyższy. Uwzględniliśmy opinie mieszkańców, którzy uważają, że taka konstrukcja przeprawy ułatwi między innymi organizowanie spływów kajakowych rzeką Orlą – podkreśla dyrektor ZDW w Bydgoszczy, Mirosław Kielnik.
- Ta inwestycja ma duże znaczenie dla miasta i gminy ponieważ most umożliwia dojazd w kierunku Bydgoszczy oraz firm zlokalizowanych przy DW nr 241 - wyjaśnia burmistrz Więcborka, Paweł Toczko. - Ograniczenie tonażu ze względu na pogarszający się stan techniczny wiązałoby się z wieloma problemami dla przedsiębiorców i producentów rolnych. Liczymy, ze po zakończeniu przebudowy uda się ponownie podejść do tematu budowy obwodnicy Wiecborka. To kolejna kluczowa inwestycja dla miasta i gminy.
Obecnie kończy się procedura przetargowa na modernizację przeprawy. Najkorzystniejszą ofertę złożyła firma Mosty Kujawy. Zaproponowała przebudowę obiektu za 2,7 mln zł brutto. Inwestycja będzie finansowana ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego. Prace powinny ruszyc po 8 lipca.
Mieszkańcy Więcborka i okolic oraz kierowcy powinni przygotować się na objazdy. Ze względu krajobraz chroniony nie jest możliwa budowa obok istniejącego mostu tymczasowej przeprawy. Kierowcy pojazdów ciężarowych i autobusów na trasie Sępólno-Nakło będą musieli wybierać inne drogi wojewódzkie. Do dyspozycji mają DK nr 25 (do Koronowa) i dalej DW nr 243(do Mroczy). Ewentualnie z Więcborka w kierunku Nakła można też korzystać z DW 242 (do obwodnicy Wyrzyska) i dalej DK nr 10. Samochody osobowe będą mogły wykorzystywać krótsze objazdy prowadzące drogami lokalnymi. – Zdajemy sobie sprawę, że remont będzie wiązał się długimi objazdami dla części mieszkańców, ale dołożymy wszystkich starań by prace przebiegały bardzo sprawnie – podkreśla Mirosław Kielnik.
- Ta inwestycja ma duże znaczenie dla miasta i gminy ponieważ most umożliwia dojazd w kierunku Bydgoszczy oraz firm zlokalizowanych przy DW nr 241 - wyjaśnia burmistrz Więcborka, Paweł Toczko. - Ograniczenie tonażu ze względu na pogarszający się stan techniczny wiązałoby się z wieloma problemami dla przedsiębiorców i producentów rolnych. Liczymy, ze po zakończeniu przebudowy uda się ponownie podejść do tematu budowy obwodnicy Wiecborka. To kolejna kluczowa inwestycja dla miasta i gminy.
Obecnie kończy się procedura przetargowa na modernizację przeprawy. Najkorzystniejszą ofertę złożyła firma Mosty Kujawy. Zaproponowała przebudowę obiektu za 2,7 mln zł brutto. Inwestycja będzie finansowana ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego. Prace powinny ruszyc po 8 lipca.
Mieszkańcy Więcborka i okolic oraz kierowcy powinni przygotować się na objazdy. Ze względu krajobraz chroniony nie jest możliwa budowa obok istniejącego mostu tymczasowej przeprawy. Kierowcy pojazdów ciężarowych i autobusów na trasie Sępólno-Nakło będą musieli wybierać inne drogi wojewódzkie. Do dyspozycji mają DK nr 25 (do Koronowa) i dalej DW nr 243(do Mroczy). Ewentualnie z Więcborka w kierunku Nakła można też korzystać z DW 242 (do obwodnicy Wyrzyska) i dalej DK nr 10. Samochody osobowe będą mogły wykorzystywać krótsze objazdy prowadzące drogami lokalnymi. – Zdajemy sobie sprawę, że remont będzie wiązał się długimi objazdami dla części mieszkańców, ale dołożymy wszystkich starań by prace przebiegały bardzo sprawnie – podkreśla Mirosław Kielnik.