DW631 Warszawa - Nowy Dwór Mazowiecki pół roku przed terminem
- conadrogach.pl
- info. pras
- 2014-12-20
- W pierwszym etapie wybudowaliśmy nową jezdnię zachodnią oraz przebudowaliśmy punkty kolizyjne z sieciami gazowymi, kanalizacyjnymi i elektrycznymi, wysokiego, średniego oraz niskiego napięcia, tak aby zachować ruch na istniejącej jezdni – wyjaśnia Tomasz Kaliniak, Menadżer Projektu, Skanska. - W drugim etapie prac przebudowaliśmy istniejącą jezdnię oraz zbudowaliśmy skrzyżowanie DW631 z DW634 - wyjaśnia. - Prace prowadziliśmy w możliwie najszybszym tempie. W szczytowym okresie pierwszego etapu realizacji na budowie pracowało nawet 140 osób.
Dzięki poszerzeniu drogi do dwóch pasów ruchu zwiększy się zarówno komfort, jak i bezpieczeństwo podróżujących - mówi Tomasz Kaliniak. – Poprawiliśmy również widoczność i odwodnienie na drodze poprzez wycinkę drzew i krzewów dziko porastających pobocza i rowy. Aby zwiększyć komfort życia okolicznych mieszkańców, postawiliśmy ekrany akustyczne zgodnie z projektem - dodaje.
Droga wojewódzka nr 631 przebiega w północnej części obszaru metropolitarnego Warszawy, a następnie kieruje się ku południowo-wschodnim dzielnicom stolicy. To arteria o długości około 45 km, łącząca Warszawę i Nowy Dwór Mazowiecki. Droga biegnie w województwie mazowieckim przez miejscowości: Ząbki, Zielonka, Marki, Wólka Radzymińska, Nieporęt, Zegrze Południowe, Wieliszew i Poniatów. Fragment między Nowym Dworem Mazowieckim a Zegrzem Południowym stanowi kręgosłup komunikacyjny całego obszaru ograniczonego Narwią i Wisłą. Natomiast odcinek między Zegrzem Południowym a Warszawą jest dla kierowców jedną z ważnych dróg wylotowych z Warszawy na północ i północny wschód.
Aby DW631 w pełni spełniała swoją rolę, konieczna jest kontynuacja przebudowy tego ciągu komunikacyjnego w granicach m.st. Warszawy (odcinek przez las poprzez Żołnierską i aż do ul. Marsa). Wybudowany układ drogowy zaprojektowany został z uwzględnieniem planowanego w przyszłych latach węzła na Wschodniej Obwodnicy Warszawy (WOW) w ciągu S17.