Dwujezdniowa DK94 poprowadzi do północnej obwodnicy Krakowa S52
Podpisano umowę na projekt i budowę dwujezdniowej DK94 w Modlnicy, do skrzyżowania na Giebułtów. Prace wykona Strabag. Mapa: GDDKIA

Droga krajowa nr 94 od skrzyżowania w Giebułtowie do węzła Modlnica, gdzie DK94 skrzyżuje się z przyszłą drogą ekspresową S52 będzie rozbudowana do trasy dwujezdniowej. Wykonawca prac to firma Strabag, która na prace ma 2,5 roku.

Umowa z firmą STRABAG INFRASTRUKTURA POŁUDNIE Sp. z o. o. na wykonanie dwujezdniowej DK94 podpisana została 4 marca 2019 r. Projekt i budowa kosztować będzie prawie 35,5 mln zł.

- Na etapie prac projektowych do wykonawcy należeć będzie: opracowanie kompletnej dokumentacji projektowej oraz uzyskanie prawomocnej decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) lub pozwolenia na budowę (PnB). Ta część zadania ma być wykonana w terminie 16 miesięcy od daty podpisania umowy – informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

Później mogą ruszyć prace budowlane, na które przeznaczono rok od przekazania placu budowy. Trzeba jednak pamiętać, że do czasu realizacji robót nie będzie wliczony okres zimowy, tj. od dnia 15 grudnia do 15 marca. Wszystkie prace muszą być zrealizowane w terminie 28 miesięcy od daty podpisania umowy.

Rozbudowa drogi jednojezdniowej do parametrów drogi dwujezdniowej oraz przebudowanie trzech skrzyżowań na ronda dwupasowe pozwoli na zwiększenie przepustowości odcinka krajowej 94-ki na długości ok. 1,7 km. Poprawi się bezpieczeństwo i komfort jazdy. Przebudowany odcinek rozpocznie się od skrzyżowania w Giebułtowie do węzła Modlnica, na skrzyżowaniu DK94 z planowaną drogą ekspresową S52.

Z wyliczeń GDDKIA wynika, że odcinkiem drogi krajowej nr 94 pomiędzy Modlnicą i Giebułtowem, zgodnie ze średniorocznym pomiarem ruchu wykonanym w 2015 r. przejeżdża 20 120 pojazdów/dobę, z czego 2277 to samochody ciężarowe. W porannych i popołudniowych godzinach szczytu wartości te wzrastają do tego stopnia, że tworzą się zatory. Wynika to z faktu, że w tych okolicach Krakowa intensywnie wzrasta od lat zabudowa mieszkaniowa, jest dużo zjazdów do drogi krajowej i w efekcie jej przepustowość na tym odcinku się wyczerpuje. Dla porównania 5 lat temu, zgodnie z pomiarami, natężenie ruchu było tu o 26 % mniejsze. Problem jest widoczny szczególnie w obrębie skrzyżowań.

 

ZOBACZ PODOBNE

KOMENTARZE

Oo
2019-03-25 10:27
Zawrotne tempo, 2 km w 2.5 roku. Myślałem, że tunel będą robić!

TWÓJ KOMENTARZ

Twój podpis:
Twój komentarz: