Dziewięć firm chce projektować odcinek autostrady A18
Przetarg na dokumentację dla przebudowy A18 - na jeden z odcinków wpłynęło 9 ofert od firm zainteresowanych projektowaniem trasy. Mapa: GDDKIA

Od 956 tys. zł do 1,9 mln zł wahają się oferty złożone w przetargu na opracowanie dokumentacji projektowej dla jednego z odcinków autostrady A18 pomiędzy węzłami Krzyżowa – Golnice. Trasę chce projektować aż dziewięć firm.

Opracowanie Dokumentacji Projektowej jest jednym z etapów zmierzających do przebudowy obecnej pseudoautostrady czyli DK18 do parametrów autostrady A18. Złożone oferty dotyczą niespełna 4 kilometrowego odcinka na trasie Krzyżowa - Golnice. Wszyscy wykonawcy potrzebują 24 miesięcy na wykonanie zadania.

Najtańszą ofertę 956 069,16 zł złożyła firma Sweco Engineering Sp. z o.o. z Krakowa. Poniżej miliona wyceniło prace również Biuro Projektów TRASA Sp. z o.o. z Poznania (982 770,00 zł). Najdroższa oferta wpłynęła od firmy IVIA S.A. z Katowic - 1 906 500,00 zł. Komisja przetargowa przystąpi teraz do weryfikacji ofert i wybierze wykonawcę prac.

W najbliższych latach autostrada A18 ma być przebudowana. Trwają przetargi na wybór wykonawców prac  projektowych i budowlanych. Zdjecia: GDDKIA

Autostrada A18 będzie przebudowana

 

Droga krajowa nr 18 zlokalizowana jest w III drogowym transeuropejskim korytarzu transportowym – połączeniem międzynarodowym E36/40 na terytorium Polski. Korytarz ten łączy Ukrainę, Słowację i południową Polskę z Dreznem i Berlinem. Droga krajowa nr 18 zaliczana jest do głównych dróg w Polsce o znaczeniu przemysłowym i turystycznym. Łączy ona Autostradę A4 z przejściem granicznym w Olszynie. Starą drogę krajową nr 18, a obecnie jej nitkę południową, wybudowali Niemcy w latach 30. XX wieku. Stanowiła ona fragment autostrady Berlin-Wrocław. W listopadzie 2004 roku rozpoczęty został pierwszy etap dostosowywania drogi krajowej nr 18 do parametrów przyszłej autostrady A18. Do istniejącej drogi dobudowana została równoległa, jezdnia północna, którą oddano do użytku w roku 2006.

Celem jest dostosowanie drogi krajowej nr 18 odcinek Olszyna – Golnice do standardów sieci drogowej UE o parametrach autostradowych. Inwestycja podzielona jest na odcinki realizacyjne:

  • odcinek węzeł Olszyna do km 11,86 (ponad kilometr za węzłem Żary Zachód w stronę Wrocławia),
  • odcinek od km 11,86 (ponad kilometr za węzłem Żary Zachód w stronę Wrocławia) do km 33,76 (blisko 4 km przed węzłem Iłowa),
  • odcinek od km 33,76 (blisko 4 km przed węzłem Iłowa) - granica województwa,
  • odcinek granica województwa - węzeł Golnice.
  • Inwestycja stanowi drugą fazę (pierwszą stanowiła budowa jezdni północnej) realizacji autostrady A18.

Inwestycja stanowi drugą fazę (pierwszą stanowiła budowa jezdni północnej) realizacji autostrady A18. 

ZOBACZ PODOBNE

KOMENTARZE

100 lat
2019-07-24 23:59
Dwa lata na projekt + kilka na przetarg i realizację + poślizg .... może uda się jeszcze załapać na 100 lecie budowy. Będzie święto międzynarodowe Niemiec ( w końcu wybudowali 100 lat temu) i Polski ( w końcu zachowali w nienaruszonym stanie znaczną jej część).
bolek
2019-07-23 16:53
Tylko nie bierzcie juz zadnej Wloskiej firmy !!!

TWÓJ KOMENTARZ

Twój podpis:
Twój komentarz: