Estakada w Sosnowcu na S1 spełnia już wymogi techniczne
- conadrogach.pl
- GDDKiA
- 2017-08-21
Po przebudowie estakada zyskała na szerokości – obecnie pasy ruchu mają szerokość 3,5 m, a wyznaczony pas awaryjny 2,5 m. Nawierzchnia obiektu została zaprojektowana dla 6. kategorii ruchu, a jej nośność dostosowana do przeniesienia ruchu pojazdów o nacisku 115 kN/oś.
Tak wyglada estakada w ciągu S1 w Soosnowcu po przebudowie - galeria zdjęć
Nowa estakada w Sosnowcu w ciagu drogi ekspresowej S1. Zdjęcia: Paweł Klarecki, GDDKIA
Nowa estakada została wykonana z 416 prefabrykowanych belek strunobetonowych (po 208 na każdą jezdnię). Zostały one rozmieszczone na 32 przęsłach (13 belek na każde z nich). Poza samym obiektem przebudowano również dojazdy do niego prowadzące na łącznej długości 119,25 m.
- W trakcie realizacji szczególną uwagę przykładano do jakości prac i wykorzystywanych materiałów. Przed przystąpieniem do realizacji przeprowadzono inspekcje w wytwórniach: prefabrykatów, mieszanek asfaltowych oraz betonu, do produkcji których zastosowano najlepsze surowce. Podczas budowy przeprowadzono kilkadziesiąt kontroli jakości. Wszystkie badania potwierdziły spełnienie wyznaczonych parametrów – zaznaczają drogowcy z katowickiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.