Finisz prac na odcinku ekspresowej S6 w kierunku Kołobrzegu
- Anna Kluba
- conadrogach.pl
- 2018-11-05
Wartość kontraktu na zaprojektowanie i budowę odcinka drogi S6 Kiełpino – Kołobrzeg, który podpisano w październiku 2015 roku, wynosi około 455 milionów złotych. Realizowane zadanie obejmuje odcinek drogi ekspresowej S6 od węzła Kiełpino z DW105 (bez węzła) do węzła Kołobrzeg Zachód z DW 162 (z węzłem) o długości 24 km. Droga ekspresowa S6 wybudowana będzie w przekroju dwujezdniowym, po 2 pasy ruchu na każdej jezdni. Dostępność do drogi będzie jedynie w węzłach drogowych, natomiast ruch lokalny będzie się odbywać za pomocą dróg zbiorczych oraz bezkolizyjnych przejazdów drogowych z jednej strony drogi na drugą (bez połączenia z droga ekspresowa).
Zgodnie z zapisami umowy inwestycja powinna zostać zakończona w kwietniu 2019 roku.
Budowa drogi ekspresowej S6 Kiełpino - Kołobrzeg. Prace realizowane w październiku to m.in. montaż barier stalowych, wzmocnienie podłoża, podbudowa z betonu asfaltowego. Zdjęcia: GDDKIA
Droga krajowa nr 6 jest główną trasą spinającą Pomorze, łączy Szczecin z Gdańskiem. Obecnie jest to jednojezdniowa droga przebiegająca przez szereg miejscowości. Już w przyszłym roku to się zmieni. Ekspresowa „szóstka” od Goleniowa po Koszalin będzie miała parametry drogi ekspresowej. Trasa będzie miała długość około 120 kilometrów, dwie jezdnie po dwa pasy ruchu każda, wraz z rezerwą pod dobudowę w przyszłości 3 pasa ruchu. Wjazd na drogę i zjazd z niej będzie możliwy tylko przez węzły drogowe.
Powstająca droga ekspresowa S6 Szczecin - Kołobrzeg - Koszalin. Zdjęcia: GDDKIA
Ruch po nowej jezdni S6 Nowogard – Płoty, na razie z ograniczeniami
Odcinki S6-ki w woj. zachodniopomorskim będą oddawane do ruchu w 2019 roku. Opóźnienie jest na obwodnicy Koszalina i Sianowa. Część obwodnicy będzie gotowa w przyszłym roku, a całość w 2020 roku.