GDDKiA: Decyzja środowiskowa dla Wsch. Obwodnicy Warszawy ważna
- A.K.
- conadrogach.pl, GDDKiA
- 2014-01-14
- Projektujemy kolejne odcinki obwodnicy Warszawy. Decyzja środowiskowa na podstawie, której przygotowujemy prace, jest ostateczna. Ostatnie zdanie w kwestii tego, czy na podstawie decyzji środowiskowej (DŚU) wydanej w 2007 roku możemy budować kolejne odcinki obwodnicy Warszawy będzie należeć do Wojewody Mazowieckiego - poinformowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w komunikacie.
Decyzja środowiskowa dla S8 Marki - Drewnica i S17 Zakręt - Lubelska
GDDKiA stoi na stanowisku, że DŚU jest obowiązująca. Dokument obejmuje dwa odcinki drogi ekspresowej S8 – Marki - Drewnica i drogi ekspresowej S17 Zakręt – Lubelska. Na podstawie tej Decyzji Środowiskowej uzyskiwane są kolejne dokumenty niezbędne do rozpoczęcia budowy – m.in. Zezwolenie na Realizacje Inwestycji Drogowej (ZRID). W grudniu 2013 roku uzyskaliśmy ZRID dla odcinka Marki – Drewnica - podkreślają drogowcy.
Jak argumentuje GDDKiA, decyzja środowiskowa została wydana na podstawie Prawa Ochrony Środowiska, a więc w uprzednio obowiązującym stanie prawnym, zgodnie z którym ważność DŚU wynosi 4 lata, a wydłużenia następuje pod dwoma warunkami. Pierwszym jest etapowanie inwestycji, co GDDKiA zrobiła występując o ZRID dla odcinka Marki – Drewnica przed upływem 4 lat. Drugim warunkiem jest stwierdzenie przez wojewodę, że nie zmieniły się warunki określone w decyzji środowiskowej. Wojewoda stwierdza to po zapoznaniu się z projektem budowlanym, który otrzyma wraz z wnioskiem o wydanie Zezwolenia na Realizacje inwestycji dla odcinka S17 Zakręt – Lubelska przed upływem 6 lat od daty ostateczności decyzji środowiskowej. Oba warunki zostaną spełnione.
Wschodnia obwodnica Warszawy w ciągu dróg ekspresowych S8 i S17
Wschodnia Obwodnica Warszawy dopełni od wschodu ring wokół stolicy. Trasa pobiegnie w ciagu dróg eskpresowych S8 i S17 będzie drogą dwujezdniową o trzech pasach ruchu w każdym kierunku. Przypomnijmy, w najnowszym Projekcie Programu Budowy Dróg Krajowych, Wschodnia Obwodnica Warszawy została podzielnona na 3 odcinki. Na odcinku od Węzła Marki do Węzła Drewnica przebiegi dróg ekspresowych S8 i S17 pokrywają się. Jako osobny etap realizacyjny potraktowany został właśnie odcinek S8 Marki – Drewnica. Działanie takie ma na celu wykluczenie opóźnień w budowie obwodnicy Marek w razie problemów z realizacja wschodniej obwodnicy Warszawy.
GDDKiA stoi na stanowisku, że DŚU jest obowiązująca. Dokument obejmuje dwa odcinki drogi ekspresowej S8 – Marki - Drewnica i drogi ekspresowej S17 Zakręt – Lubelska. Na podstawie tej Decyzji Środowiskowej uzyskiwane są kolejne dokumenty niezbędne do rozpoczęcia budowy – m.in. Zezwolenie na Realizacje Inwestycji Drogowej (ZRID). W grudniu 2013 roku uzyskaliśmy ZRID dla odcinka Marki – Drewnica - podkreślają drogowcy.
Jak argumentuje GDDKiA, decyzja środowiskowa została wydana na podstawie Prawa Ochrony Środowiska, a więc w uprzednio obowiązującym stanie prawnym, zgodnie z którym ważność DŚU wynosi 4 lata, a wydłużenia następuje pod dwoma warunkami. Pierwszym jest etapowanie inwestycji, co GDDKiA zrobiła występując o ZRID dla odcinka Marki – Drewnica przed upływem 4 lat. Drugim warunkiem jest stwierdzenie przez wojewodę, że nie zmieniły się warunki określone w decyzji środowiskowej. Wojewoda stwierdza to po zapoznaniu się z projektem budowlanym, który otrzyma wraz z wnioskiem o wydanie Zezwolenia na Realizacje inwestycji dla odcinka S17 Zakręt – Lubelska przed upływem 6 lat od daty ostateczności decyzji środowiskowej. Oba warunki zostaną spełnione.
Wschodnia obwodnica Warszawy w ciągu dróg ekspresowych S8 i S17
Wschodnia Obwodnica Warszawy dopełni od wschodu ring wokół stolicy. Trasa pobiegnie w ciagu dróg eskpresowych S8 i S17 będzie drogą dwujezdniową o trzech pasach ruchu w każdym kierunku. Przypomnijmy, w najnowszym Projekcie Programu Budowy Dróg Krajowych, Wschodnia Obwodnica Warszawy została podzielnona na 3 odcinki. Na odcinku od Węzła Marki do Węzła Drewnica przebiegi dróg ekspresowych S8 i S17 pokrywają się. Jako osobny etap realizacyjny potraktowany został właśnie odcinek S8 Marki – Drewnica. Działanie takie ma na celu wykluczenie opóźnień w budowie obwodnicy Marek w razie problemów z realizacja wschodniej obwodnicy Warszawy.