GDDKIA podpisała umowę na Północną Obwodnicę Krakowa. DK94 zmieni się w S52
- Anna Kluba
- conadrogach.pl
- 2023-04-13
Przetarg na dokumentację dla rozbudowy DK94 między węzłami Modlnica i Modlniczka drogowcy rozstrzygnęli w II połowie marca br. W przetargu złożono osiem ofert, spośród których za najkorzystniejszą uznano przedstawioną przesz firmę IVIA. Za wykonanie zadania zaproponowała ona ponad 3,75 mln zł.
- Dzisiaj podpisaliśmy umowę na przygotowanie dokumentacji rozbudowy obwodnicy Krakowa między węzłami Modlnica i Modlniczka (DK94). Inwestycja zakłada opracowanie warunków poszerzenia 2,5 km odcinka dwujezdniowej drogi do trzech pasów i dostosowania jej do parametrów drogi ekspresowej – poinformował krakowski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg KRajowych i Autostrad.
Zadaniem wykonawcy będzie przygotowanie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z elementami koncepcji programowej (STEŚ-R) dla rozbudowy odcinka obwodnicy Krakowa, który obecnie stanowi fragment DK94 i połączenie autostrady A4 z tzw. trasą olkuską (DK94). Wykonawca, po uzyskaniu decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach przeprowadzi również badania geologiczne podłoża gruntowego, a w trakcie przetargu na wyłonienie wykonawcy przebudowy będzie odpowiadał na pytania zainteresowanych firm. Wybrana firma w dokumentacji wskaże możliwości techniczne przebudowy drogi krajowej do standardów drogi ekspresowej, rozbudowy o dodatkowy pas i przebudowy węzła Modlniczka. Analizie będą też podlegać szacowane koszty takiej inwestycji. Przygotowując dokumentację wykonawca będzie oceniał oddziaływanie nowej drogi na środowisko.
Obecna DK94 w Modlnicy. Zdjęcia: GDDKIA
- Dwujezdniowy odcinek DK94, który chcemy poszerzyć o dodatkowy trzeci pas ruchu, ma ok. 2,5 km długości. Wykonawca, poza zaprojektowaniem dodatkowego pasa ruchu, będzie miał za zadanie opracowanie wariantów przebudowy tego odcinka w taki sposób, aby spełniał on parametry drogi ekspresowej. Dzięki temu w przyszłości droga stanie się fragmentem S52 - Północnej Obwodnicy Krakowa – zaznaczają drogowcy.
Rozbudowa tego odcinka obwodnicy Krakowa o dodatkowy pas ruchu jest konieczna. Badania prowadzone w latach 2020-2021 w ramach Generalnego Pomiaru Ruchu wykazały, że tą drogą porusza się prawie 24 tys. pojazdów na dobę. Po udostępnieniu kierowcom budowanego odcinka Północnej Obwodnicy Krakowa w ciągu S52 ruch wzrośnie jeszcze bardziej.