Jest decyzja środowiskowa dla drogi S61
- conadrogach.pl
- 2014-02-05
Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Białymstoku podpisał decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na budowie drogi ekspresowej S61 na odcinku Ostrów Mazowiecka - Szczuczyn z wyłączeniem obwodnicy Łomży.
Projektowany odcinek drogi ekspresowej będzie przebiegał na terenie dwóch województw: podlaskiego i mazowieckiego. W ramach inwestycji Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad przewiduje budowę drogi ekspresowej o przekroju dwujezdniowym - 2 x 2 pasy ruchu, o długości ok. 74 km, budowę dróg dojazdowych, przeznaczonych dla ruchu lokalnego, budowę 4 Miejsc Obsługi Podróżnych, przełożenie i przebudowę istniejących dróg gminnych, powiatowych i wojewódzkich kolidujących z planowaną inwestycją, przebudowę kolidujących z przedsięwzięciem istniejących urządzeń infrastruktury (m.in. sieci gazowych, energetycznych, wodociągowych, kanalizacyjnych i telekomunikacyjnych), w szczególności przebudowę linii elektroenergetycznych wysokiego, średniego i niskiego napięcia.
Dla zabezpieczenia okolicznych mieszkańców przed hałasem Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska nałożył na inwestora obowiązek wykonania ekranów akustycznych. Trasa przedsięwzięcia S61 na odcinku Ostrów Mazowiecka - Szczuczyn nie przecina form ochrony przyrody, ale w celu zabezpieczenia lokalnych ścieżek migracji zobowiązano inwestora do budowy ponad 40 przejść i przepustów dla płazów, gadów i ssaków, w tym także jedne z pierwszych w województwie podlaskim przejścia górne - w formie zielonego mostu.
Na etapie uzyskiwania zezwolenia na realizację inwestycji drogowej Regionalny Dyrektor nałożył obowiązek obligatoryjnego przeprowadzenia ponownej oceny wpływu inwestycji na środowisko. Pozwoli ona na uszczegółowienie warunków środowiskowych, określonych w decyzji środowiskowej i ewentualne nałożenie dodatkowych warunków, zabezpieczających przed ewentualnym negatywnym oddziaływaniem na środowisko. Ponadto, nałożona analiza porealizacyjna, sporządzona po oddaniu inwestycji do użytkowania, określi rzeczywiste poziomy hałasu w stosunku do narażonej zabudowy mieszkaniowej, co pozwoli na podjęcie dodatkowych działań zaradczych.
Decyzja środowiskowa dla odcinka drogi ekspresowej S61 Ostrów Mazowiecka - Szczuczyn jest kolejnym krokiem zbliżającym do budowy Via Baltica. Teraz Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad powinna złożyć kolejne wnioski dotyczące pozostałych odcinków tej strategicznej inwestycji na terenie województwa podlaskiego.
Dla zabezpieczenia okolicznych mieszkańców przed hałasem Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska nałożył na inwestora obowiązek wykonania ekranów akustycznych. Trasa przedsięwzięcia S61 na odcinku Ostrów Mazowiecka - Szczuczyn nie przecina form ochrony przyrody, ale w celu zabezpieczenia lokalnych ścieżek migracji zobowiązano inwestora do budowy ponad 40 przejść i przepustów dla płazów, gadów i ssaków, w tym także jedne z pierwszych w województwie podlaskim przejścia górne - w formie zielonego mostu.
Na etapie uzyskiwania zezwolenia na realizację inwestycji drogowej Regionalny Dyrektor nałożył obowiązek obligatoryjnego przeprowadzenia ponownej oceny wpływu inwestycji na środowisko. Pozwoli ona na uszczegółowienie warunków środowiskowych, określonych w decyzji środowiskowej i ewentualne nałożenie dodatkowych warunków, zabezpieczających przed ewentualnym negatywnym oddziaływaniem na środowisko. Ponadto, nałożona analiza porealizacyjna, sporządzona po oddaniu inwestycji do użytkowania, określi rzeczywiste poziomy hałasu w stosunku do narażonej zabudowy mieszkaniowej, co pozwoli na podjęcie dodatkowych działań zaradczych.
Decyzja środowiskowa dla odcinka drogi ekspresowej S61 Ostrów Mazowiecka - Szczuczyn jest kolejnym krokiem zbliżającym do budowy Via Baltica. Teraz Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad powinna złożyć kolejne wnioski dotyczące pozostałych odcinków tej strategicznej inwestycji na terenie województwa podlaskiego.