Jest umowa na S7 - Zakopiankę Kraków - Myślenice. Decyzja środowiskowa najwcześniej w 2030 r.
- Anna Kluba
- conadrogach.pl
- 2024-03-14
- Aktualizacja: 2024-06-25
Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego (STEŚ) dla przyszłej S7 pomiędzy Krakowem i Myślenicami przygotuje firma IVIA. Koszt prac to nieco ponad 23 mln zł. Opracowanie dokumentu i uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zajmie 6 lat.
Coraz bliżej finiszu na budowie nowej Zakopianki, DK47 Rdzawka - Nowy Targ
W tym czasie wykonawca przeanalizuje możliwości poprowadzenia drogi z uwzględnieniem kwestii technicznych, kosztów i oddziaływania nowej trasy na środowisko. Zaproponowane w STEŚ warianty będą prezentowały już precyzyjne przebiegi i lokalizację inwestycji pomiędzy autostradą A4 a funkcjonującą już za Myślenicami trasą S7.
- Początek drogi przewidziano między węzłami Kraków Południe a Kraków Bieżanów, jednak projektant będzie mógł zaproponować go też w innym miejscu. Dopuszczamy poszukiwanie wariantów bardziej na zachód lub na wschód, o ile takie rozwiązanie będzie korzystne i racjonalne. Pozostawienie opcji rozpoczęcia trasy w innym miejscu niż odcinek A4 Kraków Południe – Kraków Bieżanów daje też możliwość rozważenia rozwiązań zlokalizowanych poza podstawowym obszarem. Wszystkie warianty muszą uwzględniać połączenie S7 z projektowaną Beskidzką Drogą Integracyjną (S52) – wyjaśniają drogowcy.
Pierwsze pomysły na poprowadzenie drogi S7 Kraków - Myślenice nie spotkały się z pozytywnym odbiorem w regionie. Mapa: GDDKIA
Po podpisaniu umowy projektant przystąpi do pierwszego etapu prac. Jego zadaniem będzie inwentaryzacja całego obszaru, gdzie potencjalnie mogłaby być poprowadzona nowa droga ekspresowa. Wykonawca będzie zbierał dostępne dane i przeprowadzi własne rozpoznanie uwarunkowań terenowych. Następnie zostanie przeprowadzona analiza i wstępne opracowanie zebranego materiału.
Pierwszych, wstępnych propozycji przebiegu S7 między Krakowem a Myślenicami możemy się spodziewać najwcześniej w 2025 roku. Cały proces zakończy się uzyskaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla nowej Zakopianki Kraków – Myślenice. GDDKIA szacuje, że będzie to 2030 rok.
Ekspresowe połączenie drogowe pomiędzy Krakowem a Warszawą kierowcy dostaną w tym roku. Do ruchu trafią dwa ostatnie odcinki S7-ki budowane na północ od Krakowa tj. Miechów – Szczepanowice (5,3 km), a także Widoma – Kraków Nowa Huta (18,3 km). W budowie pozostanie jeszcze odcinek miejski trasy S7 w Krakowie.
GDDKIA planuje na sierpień otwarcie S7 Miechów – Szczepanowice
Budowa drogi S7 Miechów - Szczepanowice. Zdjęcia: GDDKIA