1. Strona główna
  2. Informacje
  3. Jest umowa na S7 - Zakopiankę Kraków - Myślenice. Decyzja środowiskowa najwcześniej w 2030 r.

Jest umowa na S7 - Zakopiankę Kraków - Myślenice. Decyzja środowiskowa najwcześniej w 2030 r.

  1. Anna Kluba
  2. conadrogach.pl
  3. 2024-03-14
  4. Aktualizacja: 2024-06-25
Jest umowa na S7 - Zakopiankę Kraków - Myślenice. Decyzja środowiskowa najwcześniej w 2030 r.
Budowa S7 na północ od Krakowa dobiega końca. Na Zakopiankę Kraków - Myślenice poczekamy około 10 lat. Zdjęcia: GDDKIA
W marcu br. drogowcy podpisali umowę z projektantem drogi ekspresowej S7 Kraków – Myślenice. Trasa nazywana nową Zakopianką pobiegnie nowym śladem od połączenia z autostrada A4 koło Krakowa do okolic Myślenic, gdzie połączy się z planowaną drogą S52 (Beskidzka Droga Integracyjna). Wykonawca ma 6 lat na opracowanie dokumentu i uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.

Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego (STEŚ) dla przyszłej S7 pomiędzy Krakowem i Myślenicami przygotuje firma IVIA. Koszt prac to nieco ponad 23 mln zł. Opracowanie dokumentu i uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zajmie 6 lat. 

Coraz bliżej finiszu na budowie nowej Zakopianki, DK47 Rdzawka - Nowy Targ

W tym czasie wykonawca przeanalizuje możliwości poprowadzenia drogi z uwzględnieniem kwestii technicznych, kosztów i oddziaływania nowej trasy na środowisko. Zaproponowane w STEŚ warianty będą prezentowały już precyzyjne przebiegi i lokalizację inwestycji pomiędzy autostradą A4 a funkcjonującą już za Myślenicami trasą S7.

- Początek drogi przewidziano między węzłami Kraków Południe a Kraków Bieżanów, jednak projektant będzie mógł zaproponować go też w innym miejscu. Dopuszczamy poszukiwanie wariantów bardziej na zachód lub na wschód, o ile takie rozwiązanie będzie korzystne i racjonalne. Pozostawienie opcji rozpoczęcia trasy w innym miejscu niż odcinek A4 Kraków Południe – Kraków Bieżanów daje też możliwość rozważenia rozwiązań zlokalizowanych poza podstawowym obszarem. Wszystkie warianty muszą uwzględniać połączenie S7 z projektowaną Beskidzką Drogą Integracyjną (S52) – wyjaśniają drogowcy.

Pierwsze pomysły na poprowadzenie drogi S7 Kraków - Myślenice nie spotkały się z pozytywnym odbiorem w regionie. Mapa: GDDKIA

Pierwsze pomysły na poprowadzenie drogi S7 Kraków - Myślenice

 

Po podpisaniu umowy projektant przystąpi do pierwszego etapu prac. Jego zadaniem będzie inwentaryzacja całego obszaru, gdzie potencjalnie mogłaby być poprowadzona nowa droga ekspresowa. Wykonawca będzie zbierał dostępne dane i przeprowadzi własne rozpoznanie uwarunkowań terenowych. Następnie zostanie przeprowadzona analiza i wstępne opracowanie zebranego materiału.

Pierwszych, wstępnych propozycji przebiegu S7 między Krakowem a Myślenicami możemy się spodziewać najwcześniej w 2025 roku. Cały proces zakończy się uzyskaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla nowej Zakopianki Kraków – Myślenice. GDDKIA szacuje, że będzie to 2030 rok.

Ekspresowe połączenie drogowe pomiędzy Krakowem a Warszawą kierowcy dostaną w tym roku. Do ruchu trafią dwa ostatnie odcinki S7-ki budowane na północ od Krakowa tj. Miechów – Szczepanowice (5,3 km), a także Widoma – Kraków Nowa Huta (18,3 km). W budowie pozostanie jeszcze odcinek miejski trasy S7 w Krakowie.

GDDKIA planuje na sierpień otwarcie S7 Miechów – Szczepanowice

Budowa drogi S7 Miechów - Szczepanowice

Budowa drogi S7 Miechów - Szczepanowice. Zdjęcia: GDDKIA

 

 

Podziel się:
AKTUALNOŚCI
ZOBACZ PODOBNE
Zobacz również Utrudnienia na drodze S7 Jak dojadę - Kraków Jak dojadę - Myślenice