1. Strona główna
  2. Informacje
  3. Jest umowa na Zakopiankę: S7 Skomielna – Rabka Zdrój i DK47 Rabka Zdrój – Chabówka

Jest umowa na Zakopiankę: S7 Skomielna – Rabka Zdrój i DK47 Rabka Zdrój – Chabówka

  1. A.K.
  2. conadrogach.pl, GDDKiA
  3. 2016-03-31
Jest umowa na Zakopiankę: S7 Skomielna – Rabka Zdrój i DK47 Rabka Zdrój – Chabówka
Cała Zakopianka na trasie Lubień - Rabka Zdrój jest już w realizacji. Prace prowadzone będą równolegle na trzech odcinkach: Lubień - Naprawa, Naprawa - Skomielna Biała wraz z budową tunelu i Skomielna Biała - Chabówka. Zdjęcia: GDDKiA
Dzisiaj, tj. 31 marca 2016 r. została podpisana umowa na budowę drogi ekspresowej S7 Skomielna – Rabka Zdrój i krajowej nr 47 Rabka Zdrój – Chabówka. Wykonawcą prac będzie włoska firma Sallini. Teraz już cała Zakopianka na odcinku Lubień - Rabka Zdrój jest w realizacji.

- Po przeanalizowaniu ofert od 13 wykonawców okazało się, że najkorzystniejszą ofertę na budowę drogi ekspresowej S7 Kraków - Rabka Zdrój na odcinku Skomielna Biała – Chabówka oraz nowego odcinka drogi krajowej nr 47 klasy GP od Rabki Zdroju do Chabówki złożyła do przetargu włoska firma SALINI IMPREGILO S.p.A. z Mediolanu. Zaoferowała cenę brutto 615 068 976,27zł i realizację drogi w ciągu 22 miesięcy od daty zawarcia umowy oraz gwarancję jakości wynoszącą 10 lat – poinformowały służby prasowe krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Zakres zadania: Budowa S7 Skomielna – Rabka Zdrój i DK47 Rabka Zdrój – Chabówka

Na 6,1 km odcinku przyszłej drogi ekspresowej S7 od Skomielnej Białej do Chabówki oprócz dwujezdniowej drogi wybudować trzeba m.in. dwa węzły drogowe „ Skomielna Biała” i „Zabornia”. Na węźle „Skomielna” będą zjazdy na Wadowice i Nowy Sącz natomiast na węźle „Zabornia” zjazdy na Nowy Targ i Chyżne. Górzyste ukształtowanie terenu spowodowało konieczność budowy licznych obiektów inżynierskich. Ponad jedna trzecia tego odcinka drogi ekspresowej czyli ok. 2,3 km poprowadzona będzie na wiaduktach. Powstanie ich 17, w tym najdłuższy, liczący 992 metry oraz 4 małe mostki na ciekach przy węźle „Skomielna”. Tu także powstanie Obwód Utrzymania Drogi Ekspresowej i MOP ( miejsce obsługi podróżnych ) Zbójecka Góra.

Ponadto wykonane muszą być także roboty drogowe w zakresie:

  • rozbudowy i przebudowy dróg krajowych nr: 28, 7 i 47 oraz dróg lokalnych i dojazdowych,
  • budowy MOP-u Zbójecka Góra kategorii II w ograniczonym zakresie,
  • budowy murów oporowych, systemu odwodnienia pasa drogowego i urządzeń bezpieczeństwa ruchu,
  • wykonania stałej organizacji ruchu na drodze głównej i przebudowywanych drogach lokalnych – urządzenia organizacji i bezpieczeństwa ruchu, w tym: bariery ochronne, oznakowanie poziome i pionowe itp.,
  • organizacji ruchu na czas wykonywania robót, w tym: zapewnienie dojazdu do wszystkich działek sąsiadujących z projektowanym pasem drogowym przez cały czas trwania budowy.

Poza tym wykonane zostaną roboty branżowe związane z infrastruktura towarzyszącą.

Droga ekspresowa S7 Lubień – Rabka - taka będzie nowa Zakopianka

Zakopianka - droga ekspresowa S7 Lubień - Rabka Zdrój

Cały odcinek Zakopianki Lubień – Rabka w realizacji

Przypomnijmy, budowę 17 kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S7 Lubień - Rabka podzielono na trzy etapy: Lubień - Naprawa, Naprawa - Skomielna Biała wraz z budową tunelu i Skomielna Biała - Chabówka.

Odcinek S7 Lubień – Naprawa zrealizuje polsko - ukraińskie konsorcjum przedsiębiorstw: IDS-BUD S.A z Warszawy i Korporacja ALTIS-HOLDING z Kijowa. Oferta o wartości ponad 521,5 mln zł była najtańszą spośród wszystkich złożonych. Z kolei tzw. odcinek od Naprawy do Skomielnej Białej z 3 km tunelem będzie budowała firma włoska, Astaldi S.p.A z Rzymu.

 

Podziel się:
AKTUALNOŚCI
ZOBACZ PODOBNE
Zobacz również Utrudnienia na drodze S7 Utrudnienia na drodze 47 Jak dojadę - Rabka-Zdrój