1. Strona główna
  2. Informacje
  3. Jest wykonawca ważnej trasy wylotowej z Warszawy

Jest wykonawca ważnej trasy wylotowej z Warszawy

  1. Anna Kluba
  2. conadrogach.pl
  3. 2020-01-14
Jest wykonawca ważnej trasy wylotowej z Warszawy
Na luty planowana umowa na S7 Warszawa Lotnisko - Lesznowola. Zdjęcia: GDDKIA
Polaqua została wybrana na wykonawcę południowego wylotu z Warszawy, czyli drogi ekspresowej S7 na odcinku od węzła Lotnisko na Południowej Obwodnicy Warszawy do węzła Lesznowola (z węzłem). To już drugie podejście do realizacji warszawskiej wylotówki.

Realizacja „projektuj i buduj” trasy S7 Warszawa - Grójec trwa od 2017 roku. Odcinek od węzła Lotnisko do węzła Lesznowola (z węzłem) o długości 6,6 km jest jednym z jej etapów. W maju GDDKiA podjęła decyzję o odstąpieniu od umowy z wykonawcą Rubau Polska. Konieczny był nowy przetarg i wyłonienie wykonawcy, który dokończy projektowanie i wbuduje południowy wylot z Warszawy.

Za najkorzystniejszą drogowcy uznali ofertę firmy Polaqua (wartość ok. 457 mln zł). Było to możliwe, dzięki zwiększeniu przez resort infrastruktury budżetu na realizacje inwestycji o 135 mln zł.

- Przekazujemy dokumentację do Prezesa Zamówień Publicznych do tzw. kontroli uprzedniej. Jeśli do 20 stycznia nie będzie odwołań, a kontrola uprzednia zakończy się bez uwag, w lutym chcemy podpisać umowę – zapowiadają przedstawiciele GDDKIA.

Mapa drogi ekspresowej S7 Warszawa Lotnisko - Lesznowola

Mapa odcinka Warszawa Lotnisko - Lesznowola drogi ekspresowej S7. Mapa: GDDKIA

Zadaniem wykonawcy będzie kontynuacja (optymalizacja) projektowania, uzyskanie nowej lub zamiennej decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Firma wykonawcza może również rozpocząć roboty w terenie w oparciu o uzyskaną przez GDDKiA w sierpniu 2019 r. decyzję ZRID. Po wybudowaniu trasy pozostaje uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie oraz oddanie nowej drogi do ruchu.

Odcinek od węzła Lotnisko do węzła Lesznowola (z węzłem) o długości 6,6 km będzie posiadał dwie jezdnie po trzy pasy ruchu. W ramach zadania wybudowane zostaną dwa węzły drogowe: Zamienie i Lesznowola. Ponadto powstaną obiekty inżynierskie, kładka pieszo-rowerowa, urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Przypomnijmy. Budowa drogi ekspresowej Warszawa – Grójec o długości 29,3 km została podzielona na trzy odcinki realizacyjne: Lotnisko – Lesznowola – 6,6 km, Lesznowola - Tarczyn Północ - 14,8 km, Tarczyn Północ - początek obwodnicy Grójca – 7,9 km.

W realizacji są kolejne dwa odcinki drogi ekspresowej S7 Warszawa – Grójec:

  • Lesznowola – Tarczyn Północ

    Wykonawca robót: IDS-BUD

    2 października 2019 r. decyzja ZRID na odcinek B1 (wykonywane roboty: prace geodezyjne, wywóz drewna z wycinki, wykonywanie tymczasowych ogrodzeń, kontrola stanu oznakowania tymczasowej organizacji ruchu, przegląd środowiskowy)

    30 grudnia 2019 r. decyzja ZRID na odcinek B2.

  • Tarczyn Północ – obwodnica Grójca

    Wykonawca robót: Mota-Engil

    Decyzje ZRID: 13 listopada 2018r.; 21 i 27 grudnia 2018 r.; 7 stycznia 2019 r.

    Wykonawca prowadzi roboty drogowe związane z rozbiórką nawierzchni, wykopami a także kontroluje stan oznakowania pionowego na terenie budowy.

Ukończenie odcinków Lesznowola - Tarczyn Północ oraz Tarczyn Północ - początek obwodnicy Grójca jest planowane w I połowie 2021 r., natomiast z trasy Lotnisko - Lesznowola kierowcy skorzystają w 2022 r.

Po wybudowaniu drogi ekspresowej S7 Warszawa - Grójec kierowcy zyskają nowy wyjazd z Warszawy w kierunku Krakowa. W efekcie podróżujący na południe kraju od Południowej Obwodnicy Warszawy (S2) do granicy województw świętokrzyskiego i małopolskiego, a w przyszłości również do Krakowa, dojadą bezkolizyjną drogą ekspresową.

 

Podziel się:
AKTUALNOŚCI
ZOBACZ PODOBNE
Zobacz również Utrudnienia na drodze S7 Jak dojadę - Warszawa