Kiedy nowy tunel na Opolskiej (DK7) w Krakowie?
- Anna Kluba
- conadrogach.pl, UM Kraków
- 2023-03-28
Budowa tunelu realizowana jest w ramach trasy Krakowskiego Szybkiego Tramwaju między Krowodrzą Górką a Górką Narodową. Tunel pozwoli oddzielić ruch tranzytowy na linii wschód – zachód od układu drogowo-torowego na kierunku północ – południe. Wszystko po to, aby usprawnić i przyspieszyć przejazd komunikacji zbiorowej. Dzięki „schowaniu” ruchu samochodowego pod ziemię, tramwaje jadące na północ sprawnie przetną ruchliwą arterię.
Długość tunelu wyniesie ok. 100 m, natomiast włącznie z najazdami po stronie wschodniej i zachodniej, całkowita długość wyniesie ok. 414 m. Konstrukcja będzie miała ok. 23 m szerokości. Różnica docelowa poziomów pomiędzy jezdniami Trasy Wolbromskiej (poziom „0”) i jezdniami w tunelu wyniesie się ok. 7,5 m. Jeśli chodzi o ciężar dopuszczonych pojazdów, wyniesie on 50 ton.
GDDKIA wybrała projektanta Północnej Obwodnicy Krakowa
Budowa tunelu w ramach trasy Krakowskiego Szybkiego Tramwaju między Krowodrzą Górką a Górką Narodową
Zdjęcia: ZIM Kraków
Jak informuje Krakowski magistrat roboty przy budowie tunelu wzdłuż ul. Opolskiej są mocno zaawansowane. Gotowa jest już konstrukcja tunelu, do realizacji pozostały jeszcze roboty towarzyszące – dylatacje, izolacje, elementy odwodnienia, zasypki i konstrukcja drogowa wewnątrz tunelu i na dojazdach. - Na ten moment planuje się udostępnienie tunelu w maju – informuje UM Kraków.
Jaki będzie węzeł Kraków Południe (A4 z DK7) po rozbudowie? GDDKIA złożyła wniosek o decyzję środowiskową
Mapa: GDDKIA