Kiedy S3 do Świnoujścia? Przetarg na ostatni odcinek w przyszłym roku
Drogą ekspresową S3 Świnoujście - Lubawka mamy pojechać w 2023 roku. Na wiosnę ruszy budowa odcinków w okolicy Szczecina i przetarg na ostatni odcinek z Troszyna do Świnoujścia. Zdjęcia: GDDKIA

Budowa pierwszych odcinków drogi ekspresowej S3 Szczecin – Świnoujście ruszy na wiosnę przyszłego roku. Drogowcy zapowiadają również przetarg na ostatni brakujący odcinek tej trasy Świnoujście – Troszyn. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem to ekspresowy odcinek zepnie Świnoujście z resztą trasy S3 w 2023 roku. Wtedy tez mają być gotowe odcinki na południu kraju prowadzące do granicy z Czechami.

Decyzja środowiskowa dla drogi ekspresowej S3 od Świnoujścia do Troszyna została wydana w wakacje tego roku. Określa ona wariant przebiegu 34,5 km odcinka oraz środowiskowe uwarunkowania niezbędne inwestycji. Decyzja wskazała wariant 4, który zakłada że droga ekspresowa pobiegnie w zbliżeniu do istniejącego przebiegu drogi krajowej nr 3, a na terenie Wolińskiego Parku Narodowego po śladzie istniejącej DK3 i obejmie dobudowę drugiej jezdni. Co ważne nowa droga będzie się łączyła z wlotem do powstającego tunelu w Świnoujściu, łączącego wyspy Uznam i Wolin. Droga będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdą stronę wraz z pasami awaryjnymi. Zaplanowano 7 węzłów drogowych, z tego 3 na terenie Miasta Świnoujście.

 

W najbliższym czasie prowadzone będą badania geologiczne, które będą niezbędne do ogłoszenia w przyszłym roku przetargu na realizację drogi. Realizacja początkowego fragmentu S3 na odcinku Świnoujście – Troszyn w formule projektuj i buduj planowana jest w latach 2020-2023.

 

Droga ekspresowa S3 Szczecin - Swinoujście - mapa przebiegu

Droga ekspresowa S3 Szczecin - Swinoujście, z odcinkiem na który GDDKIA ogłosi przetrag Świnoujście - Troszyn. Mapa: GDDKIA

Dwa lata wcześniej, bo w połowie 2021 roku, mają być oddane dwa odcinki S3-ki na trasie Brzozowo – Miękowo – Rzęśnica. GDDKIA zapowiada, że pierwsze prace budowlane ruszą zgodnie z planem wiosną 2019 roku. Prace te zajmą 19 miesięcy, ale z czasu trwania robót budowlanych będą wyłączane okresy zimowe od 15 grudnia do 15 marca. Za realizację tych dwóch odcinków odpowiada firma Budimex S.A., która obecnie prowadzi prace przygotowawcze tj. szykuje plac składowy i miejsce pod wytwórnie mas bitumicznych.

 

Droga ekspresowa S3 będzie miała docelowo ok 470 km długości i połączy Świnoujście z granicą państwa z Czechami w Lubawce. Droga przebiegać będzie w układzie południkowym przez Szczecin, Gorzów Wielkopolski, Zieloną Górę, Lubin i Legnicę. Obecnie dobiega końca budowa jej ostatnich odcinków na terenie województwa lubuskiego i dolnośląskiego w okolicach Polkowic. Drogowcy wybrali już wykonawców dwóch ostatnich odcinków w kierunku południowej granicy z Czechami. Budowa S3-ki Bolków – Kamienna Góra – Lubawka ma zakończyć się w 2023 roku.

 

ZOBACZ PODOBNE

KOMENTARZE

enrico
2018-10-28 18:22
A i w- obaj macie rację. Niestety- wszystkich potrzebnych w Polsce dróg ekspresowych naraz się nie wybuduje. Ale PiS po dojściu do władzy politycznie zrewidował PBDK na lata 2014-23, zmieniając po uważaniu priorytety na zupełnie inne (dla swojego suwerena). Wg mnie w I kolejności należy zakończyć: A1, A2 (do Siedlec), S3 (do Lubawki), S5 (od Gniezna,przez Bydgoszcz, do A1), S6 (od Koszalina do Gdyni), S7 (od Napierek do W-wy), S8 (dok.Radziejowice-Paszków), S11(Poznań- Piła-Koszalin), S17(Kurów-Warszawa), S19(Lublin-Rzeszów-Barwinek(PL/SK); S61 (Ostrów Maz-Łomża-Ełk-Suwałki-Budzisko(PL/LT). Dużo tego ?- prawda. Pozostałe planowane drogi muszą poczekać (bo i Kasy na wszystko nie ma , i zdolności przerobowych również- znaczący wzrost kosztów materiałów i dotkliwy już mocno widoczny brak robotników). Trzeba mierzyć siły na zamiary- bo ,,dobrymi chęciami, to piekło jest wybrukowane".
warszawiak
2018-10-27 05:52
@Adamo: Absolutnie nie neguję potrzeby budowy wymienionej przez Ciebie drogi S11, tylko, że takich potrzebnych dróg jest jeszcze niestety w Polsce wiele. A S3 do Świnoujścia potrzebna jest bardzo; pomijając ogromny ruch w sezonie letnim, ostatni odcinek pozwoli wreszcie domknąć super ważne bezkolizyjne połączenie Świnoujścia i Szczecina z południem Europy i skończyć prowadzącą przez cały kraj drogę S3 od Świnoujścia do Lubawki. Najgorzej, jak czegoś jest tu trochę, tam trochę i nic nie zapięte na ostatni guzik.
Adamo
2018-10-24 07:47
wszystko rozumiem, ale na pewno są bardziej potrzebne drogi niż wspomniany odcinek S3 do Świnoujścia - już w tej chwili stara droga przebiega przez tereny niezabudowane oprócz Wolina który już ma swoją obwodnicę - do końca swoich dni będę upierał się przy tym, że najpilniejsze ekspresowe drogi to w tej chwili S5 Poznań Wrocław (dokończenie inwestycji) i S11 Poznań Kępno, bo za Kórnikiem w kierunku Jarocina i dalej niestety jest źle, zwłaszcza dla mieszkańców - 24 h hałasu i spalin nie są dobre dla zdrowia ... : (

TWÓJ KOMENTARZ

Twój podpis:
Twój komentarz: