Olsztyn buduje i stawia na tramwaje. Kierowco omijaj centrum!
- conadrogach.pl
- UM Olsztyn, inf. pras.
- 2015-03-11
W związku z budową linii tramwajowej zamknięto dla ruchu drogi w centrum Olsztyna. Nowa organizacja ruchu wprowadzona 8 marca oznacza olbrzymie utrudnienia dla kierowców. Tymczasem drogowcy informują o kolejnych utrudnieniach i objazdach w Olsztynie.
Od 8 marca zamknięte dla ruchu są fragmenty ulicy Kościuszki na odcinku od ul. Kętrzyńskiego do skrzyżowania z al. Piłsudskiego, ulica 11 Listopada oraz aleja Piłsudskiego na odcinku od ul. Pieniężnego do ul. Kopernika.
Na ul. Kętrzyńskiego, na około stumetrowym odcinku wzdłuż skrzyżowania z Kościuszki, ruch odbywa się na jednej części jezdni, po jednym pasie w każdym kierunku. Na ul. Kościuszki utrzymany jest ruch ulicami poprzecznymi, czyli na: Mickiewicza, Mazurskiej i Kołobrzeskiej.
Z kolei Aleja Piłsudskiego została zamknięta dla ruchu indywidualnego na odcinku od skrzyżowania z ul. Pieniężnego i 1 Maja do skrzyżowania z ul. Kopernika. Na odcinku alei poza pojazdami budowy będą mogą poruszać się autobusy komunikacji miejskiej, taksówki oraz służby miejskie.
Utrzymany został przejazd al. Piłsudskiego do ulicy Kopernika, z ograniczeniem ruchu do jednej jezdni po jednym pasie w każdym kierunku.
W ciągu ulic Pieniężnego i 1. Maja ruch jest możliwy tylko dla samochodów jadących w stronę Zatorza. Kierowcy jadący ul. 1 Maja w dół będą musieli skręcić w prawo w ul. Ratuszową, która staje się ulicą dwukierunkową. Od skrzyżowania z ul. Ratuszową ulicami 1 Maja i Pieniężnego będą mogły pojechać tylko autobusy komunikacji miejskie, taksówki i pojazdy służb miejskich.
Nowa organizacja ruchu w centrum Olsztyna, utrudnienia i objazdy. Mat. ZDZiT Olsztyn
Jak ostrzegają drogowcy - szczególną uwagę powinni zachować kierowcy wjeżdżający w ul. Skłodowskiej-Curie.Od skrzyżowania z Ratuszową do skrzyżowania z ul. Partyzantów ulica będzie dwukierunkowa. Natomiast od skrzyżowania z Ratuszową do skrzyżowania z ul. 11 Listopada i ul. Nowowiejskiego będzie ulicą jednokierunkową o odwróconym kierunku ruchu w porównaniu z dotychczasowym rozwiązaniem.
Podobnie kierunek ruchu zostanie odwrócony na ulicach Nowowiejskiego i Konopnickiej,umożliwiając w ten sposób dojazd do ulicy Wyzwolenia i placu Jedności Słowiańskiej.
Prace w centrum Olsztyna powinny się zakończyć się pod koniec lata.
Z kolei od poniedziałku, 9 marca, zawężona jest jezdnia ulicy Żołnierskiej. Z ruchu została wyłączona północna część ulicy (po stronie sklepu PSS Społem i obserwatorium astronomicznego). Wykonawca zajmie około 80-metrowy odcinek jezdni od wiaduktu nad ul. Obiegową w kierunku ul. Dworcowej. - Na czas prowadzenia robót na jezdni zostanie wprowadzony ruch wahadłowy. Przy sklepie „Bratek” utrzymany zostanie dojazd do osiedla. Przejście dla pieszych, zlokalizowane naprzeciwko budynku sanepidu, zostanie przeniesione o 60 metrów w kierunku ul. Dworcowej, w okolice wjazdu na parking Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego. Przystanek autobusowy zlokalizowany na wysokości sklepu „Bratek” zostanie przeniesiony ok. 200 metrów w kierunku ul. Dworcowej w okolice wejścia głównego do Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego. Utrudnienia potrwają około 4 tygodni - informują drogowcy z Olsztyna.
Na tym jednak nie koniec bo 10 marca (wtorek) zamknięto dla ruchu ulicę Płoskiego. Ul. Płoskiego jest nieprzejezdna od skrzyżowania z ul. Wilczyńskiego do skrzyżowania z ul. Witosa. Prace na tym odcinku mają potrwać około dwóch miesięcy.
Nowe tramwaje i drogi w Olsztynie
Przywrócenie w Olsztynie tramwajów, to najbardziej widoczny, ale nie jedyny efekt projektu modernizacji olsztyńskiej komunikacji miejskiej. Z projektem związane są również inne inwestycje m.in drogowe. Cały projekt warty jest 105 milionów euro, z czego Olsztyn wyłoży zaledwie 15%.
Oprócz budowy ponad 10 kilometrów linii tramwajowej dzięki pieniądzom, jakie udało się Olsztynowi zdobyć na unowocześnienie transportu publicznego, zostaną przebudowane istniejące ulice, a kierowcy odczują ulgę omijając część śródmieścia nową ulicą Obiegową.
Wzdłuż sześciu ulic (Pstrowskiego, al. Niepodległości (DW527), Mochnackiego, Grunwaldzka, Śliwy, al. Warszawska) zostaną wybudowane specjalne pasy dla autobusów komunikacji miejskiej.
Tramwaje zapewnią też budowę odcinka planowanej już od lat 70. XX wieku małej obwodnicy śródmieścia, czyli ulicy Obiegowej (prowadzącej do drogi krajowej nr 16). Kierowcy pojadą od ulicy Pstrowskiego do alei Piłsudskiego szeroką, dwupasmową ulicą z bezkolizyjnym skrzyżowaniem z ulicą Żołnierską. Przeniesienie ruchu na Obiegową spowoduje, że nie trzeba będzie przeciskać się wąską ulicą Kościuszki, dzięki czemu jej mieszkańcy z pewnością odetchną.
Autobusy i tramwaje będą jeździły szybciej także dlatego, że zostanie wprowadzony inteligentny system sterowania ruchem ulicznym z priorytetem dla komunikacji miejskiej. Brzmi skomplikowanie, ale zasada jest prosta – autobus czy tramwaj zbliżając się do skrzyżowania zapali sobie zielone światło i nie czekając przejedzie. Warto więc będzie zastanowić się na przesiadką z samochodu na komunikację miejską.
Na ul. Kętrzyńskiego, na około stumetrowym odcinku wzdłuż skrzyżowania z Kościuszki, ruch odbywa się na jednej części jezdni, po jednym pasie w każdym kierunku. Na ul. Kościuszki utrzymany jest ruch ulicami poprzecznymi, czyli na: Mickiewicza, Mazurskiej i Kołobrzeskiej.
Z kolei Aleja Piłsudskiego została zamknięta dla ruchu indywidualnego na odcinku od skrzyżowania z ul. Pieniężnego i 1 Maja do skrzyżowania z ul. Kopernika. Na odcinku alei poza pojazdami budowy będą mogą poruszać się autobusy komunikacji miejskiej, taksówki oraz służby miejskie.
Utrzymany został przejazd al. Piłsudskiego do ulicy Kopernika, z ograniczeniem ruchu do jednej jezdni po jednym pasie w każdym kierunku.
W ciągu ulic Pieniężnego i 1. Maja ruch jest możliwy tylko dla samochodów jadących w stronę Zatorza. Kierowcy jadący ul. 1 Maja w dół będą musieli skręcić w prawo w ul. Ratuszową, która staje się ulicą dwukierunkową. Od skrzyżowania z ul. Ratuszową ulicami 1 Maja i Pieniężnego będą mogły pojechać tylko autobusy komunikacji miejskie, taksówki i pojazdy służb miejskich.
Nowa organizacja ruchu w centrum Olsztyna, utrudnienia i objazdy. Mat. ZDZiT Olsztyn
Jak ostrzegają drogowcy - szczególną uwagę powinni zachować kierowcy wjeżdżający w ul. Skłodowskiej-Curie.Od skrzyżowania z Ratuszową do skrzyżowania z ul. Partyzantów ulica będzie dwukierunkowa. Natomiast od skrzyżowania z Ratuszową do skrzyżowania z ul. 11 Listopada i ul. Nowowiejskiego będzie ulicą jednokierunkową o odwróconym kierunku ruchu w porównaniu z dotychczasowym rozwiązaniem.
Podobnie kierunek ruchu zostanie odwrócony na ulicach Nowowiejskiego i Konopnickiej,umożliwiając w ten sposób dojazd do ulicy Wyzwolenia i placu Jedności Słowiańskiej.
Prace w centrum Olsztyna powinny się zakończyć się pod koniec lata.
Z kolei od poniedziałku, 9 marca, zawężona jest jezdnia ulicy Żołnierskiej. Z ruchu została wyłączona północna część ulicy (po stronie sklepu PSS Społem i obserwatorium astronomicznego). Wykonawca zajmie około 80-metrowy odcinek jezdni od wiaduktu nad ul. Obiegową w kierunku ul. Dworcowej. - Na czas prowadzenia robót na jezdni zostanie wprowadzony ruch wahadłowy. Przy sklepie „Bratek” utrzymany zostanie dojazd do osiedla. Przejście dla pieszych, zlokalizowane naprzeciwko budynku sanepidu, zostanie przeniesione o 60 metrów w kierunku ul. Dworcowej, w okolice wjazdu na parking Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego. Przystanek autobusowy zlokalizowany na wysokości sklepu „Bratek” zostanie przeniesiony ok. 200 metrów w kierunku ul. Dworcowej w okolice wejścia głównego do Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego. Utrudnienia potrwają około 4 tygodni - informują drogowcy z Olsztyna.
Na tym jednak nie koniec bo 10 marca (wtorek) zamknięto dla ruchu ulicę Płoskiego. Ul. Płoskiego jest nieprzejezdna od skrzyżowania z ul. Wilczyńskiego do skrzyżowania z ul. Witosa. Prace na tym odcinku mają potrwać około dwóch miesięcy.
Nowe tramwaje i drogi w Olsztynie
Przywrócenie w Olsztynie tramwajów, to najbardziej widoczny, ale nie jedyny efekt projektu modernizacji olsztyńskiej komunikacji miejskiej. Z projektem związane są również inne inwestycje m.in drogowe. Cały projekt warty jest 105 milionów euro, z czego Olsztyn wyłoży zaledwie 15%.
Oprócz budowy ponad 10 kilometrów linii tramwajowej dzięki pieniądzom, jakie udało się Olsztynowi zdobyć na unowocześnienie transportu publicznego, zostaną przebudowane istniejące ulice, a kierowcy odczują ulgę omijając część śródmieścia nową ulicą Obiegową.
Wzdłuż sześciu ulic (Pstrowskiego, al. Niepodległości (DW527), Mochnackiego, Grunwaldzka, Śliwy, al. Warszawska) zostaną wybudowane specjalne pasy dla autobusów komunikacji miejskiej.
Tramwaje zapewnią też budowę odcinka planowanej już od lat 70. XX wieku małej obwodnicy śródmieścia, czyli ulicy Obiegowej (prowadzącej do drogi krajowej nr 16). Kierowcy pojadą od ulicy Pstrowskiego do alei Piłsudskiego szeroką, dwupasmową ulicą z bezkolizyjnym skrzyżowaniem z ulicą Żołnierską. Przeniesienie ruchu na Obiegową spowoduje, że nie trzeba będzie przeciskać się wąską ulicą Kościuszki, dzięki czemu jej mieszkańcy z pewnością odetchną.
Autobusy i tramwaje będą jeździły szybciej także dlatego, że zostanie wprowadzony inteligentny system sterowania ruchem ulicznym z priorytetem dla komunikacji miejskiej. Brzmi skomplikowanie, ale zasada jest prosta – autobus czy tramwaj zbliżając się do skrzyżowania zapali sobie zielone światło i nie czekając przejedzie. Warto więc będzie zastanowić się na przesiadką z samochodu na komunikację miejską.