Kierowcy jeżdżą nowym mostem na S3 koło Sulechowa
- Michał Zawadzki
- conadrogach.pl
- 2020-01-02
Budowa drugiego mostu przez Odrę na wysokości Cigacic to ostatni etap budowy trasy S3 Zielona Góra – Sulechów. Stara przeprawa nie spełniała technicznych wymogów dla trasy szybkiego ruchu (zbyt mała szerokość drogi, brak pasów awaryjnych i odpowiedniej nośności). Od 20 grudnia 2019 r. kierowcy mogą korzystać z dwóch, równoległych do siebie mostów na Odrze, ruch w obu kierunkach został rozdzielony. Prace trwały 3,5 roku, a ich wykonawcą była firma Strabag. Koszt budowy całego odcinka wraz z mostem to prawie 300 mln zł.
S3 - ekspresowo przez całe w woj. lubuskie. Zdjęcia: GDDKIA
Przypominamy, że tuż przed zakończeniem roku drogowcy oddali do użytku 3 nowe Miejsca Obsługi Podróżnych w ciągu trasy S3: Racula Wschód, Lisiny Wschód i Zachód. W chwili obecnej na terenie województwa lubuskiego kierowcy mogą skorzystać z pięciu par MOP-ów.
Nowe MOP-y na drodze ekspresowej S3. Będzie łatwiej z tankowaniem
Docelowo droga ekspresowa S3 będzie miała ponad 520 km długości. Trasa nie tylko łączy na zachodzie kraju północ z południem, ale jest również łącznikiem spajającym 3 autostrady: A6, A2 i A4. Do domknięcia ekspresowej S3 Świnoujście – Lubawka brakuje niewiele. W najbliższych latach będą powstawać jej strategiczne odcinki na północy Szczecin – Świnoujście i na południu Bolków – Lubawka. Dokończenia wymaga też odcinek przez Zagłębie Miedziowe tj. Polkowice – Lubin.
Projektowanie drogi S3 do Lubawki na finiszu. Wnioski o ZRID u wojewody
Według rządowych zapowiedzi do przełomu 2023 i 2024 roku trasa ma być gotowa w całości od Świnoujścia do granicy z Czechami.