• Facebook - conadrogach
Kolejny krok do budowy drogi S11 - obwodnicy Piły i Ujścia
Droga ekspresowa S11 istnieje obecnie na odcinkach obwodnic miejscowości - w tym Jarocina, Ostrowa Wlkp., Kępna. Jak znajdą się pieniądze powstanie też obwodnica Piły i Ujścia. Zdjęcia: GDDKIA

Drogowcy złożyli wniosek o wydanie Decyzji o Środowiskowych Uwarunkowaniach( DŚU) dla drogi ekspresowej S11 na odcinku obwodnicy Piły i Ujścia. Wydana decyzja ostatecznie zatwierdzi przebieg tego odcinka ekspresowej S11-ki. - Po zakończeniu opracowań projektowych możliwe będzie ogłoszenie postępowań przetargowych w formule Projektuj i Buduj pod warunkiem uzyskania finansowania dla tego zadania – zaznaczają przedstawiciele oddziału GDDKIA w Poznaniu.

Opracowana dokumentacja projektowa (tj. STEŚ i materiały do DŚU) została sporządzona wspólnie dla obwodnicy Piły i Ujścia to jest dla odcinka drogi ekspresowej S11 o długości około 24 km, w tym:

  • około 15 km odcinek I obwodnica Ujścia
  • około 9 km odcinek II obwodnica Piły

W ramach inwestycji przewiduje się między innymi budowę nowego odcinka drogi ekspresowej o przekroju dwujezdniowym, dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, budowę dwupoziomowych, bezkolizyjnych węzłów drogowych oraz obiektów inżynierskich w ciągu i nad drogą ekspresową (mosty, wiadukty, przejścia dla zwierząt).

Po uzyskaniu DŚU, jak również przyznaniu środków finansowych na opracowanie Koncepcji Programowej, poprzez procedurę przetargową zostanie wyłoniony wykonawca dokumentacji projektowej, która to uszczegółowi rozwiązania techniczne dla wskazanego w Decyzji o Środowiskowych Uwarunkowaniach wariantu do realizacji. Pozwoli to GDDKiA, pod warunkiem uzyskania finansowania, ogłosić przetarg na realizację w systemie projektuj i buduj.

Projektowana droga ekspresowa S10/11 odcinek Piła - Ujście stanowi fragment drogi S11 Kołobrzeg – Poznań, jak również element ważnego w skali kraju połączenia drogowego zapewniającego dojazd z Poznania na środkowe wybrzeże Bałtyku, zapewniając jednocześnie dogodny dojazd do Szczecina.

Obwodnica Piły i Ujścia w ciągu drogi ekspresowej S11 ma poprawić warunki i bezpieczeństwo ruchu na drodze, ułatwić ruch tranzytowy i turystyczny w rejonie (w znacznej części przejmie ruch tranzytowy istniejącej drogi krajowej nr 11, co umożliwi ominięcie miasta Ujście), a także stworzyć podstawy rozwoju regionu położonego w sąsiedztwie projektowanej drogi S10/11. Budowa obwodnicy Piły i Ujścia pozwoli na skrócenie czasu przejazdu pomiędzy miastami Piła, Chodzież i Oborniki oraz usprawnienie połączeń międzyregionalnych na terenie Polski.

 

ZOBACZ PODOBNE

KOMENTARZE

Pilanin
2018-06-12 08:20
Czyli obwodnic nie bedzie.w pilskim nie wybudowano zadnej nowej drogi.wszystkie to poniemieckie

TWÓJ KOMENTARZ

Twój podpis:
Twój komentarz: