Kolejny krok do budowy drogi S11 - obwodnicy Piły i Ujścia
- Anna Kluba
- conadrogach.pl, GDDKIA
- 2018-06-11
Opracowana dokumentacja projektowa (tj. STEŚ i materiały do DŚU) została sporządzona wspólnie dla obwodnicy Piły i Ujścia to jest dla odcinka drogi ekspresowej S11 o długości około 24 km, w tym:
- około 15 km odcinek I obwodnica Ujścia
- około 9 km odcinek II obwodnica Piły
W ramach inwestycji przewiduje się między innymi budowę nowego odcinka drogi ekspresowej o przekroju dwujezdniowym, dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, budowę dwupoziomowych, bezkolizyjnych węzłów drogowych oraz obiektów inżynierskich w ciągu i nad drogą ekspresową (mosty, wiadukty, przejścia dla zwierząt).
Po uzyskaniu DŚU, jak również przyznaniu środków finansowych na opracowanie Koncepcji Programowej, poprzez procedurę przetargową zostanie wyłoniony wykonawca dokumentacji projektowej, która to uszczegółowi rozwiązania techniczne dla wskazanego w Decyzji o Środowiskowych Uwarunkowaniach wariantu do realizacji. Pozwoli to GDDKiA, pod warunkiem uzyskania finansowania, ogłosić przetarg na realizację w systemie projektuj i buduj.
Projektowana droga ekspresowa S10/11 odcinek Piła - Ujście stanowi fragment drogi S11 Kołobrzeg – Poznań, jak również element ważnego w skali kraju połączenia drogowego zapewniającego dojazd z Poznania na środkowe wybrzeże Bałtyku, zapewniając jednocześnie dogodny dojazd do Szczecina.
Obwodnica Piły i Ujścia w ciągu drogi ekspresowej S11 ma poprawić warunki i bezpieczeństwo ruchu na drodze, ułatwić ruch tranzytowy i turystyczny w rejonie (w znacznej części przejmie ruch tranzytowy istniejącej drogi krajowej nr 11, co umożliwi ominięcie miasta Ujście), a także stworzyć podstawy rozwoju regionu położonego w sąsiedztwie projektowanej drogi S10/11. Budowa obwodnicy Piły i Ujścia pozwoli na skrócenie czasu przejazdu pomiędzy miastami Piła, Chodzież i Oborniki oraz usprawnienie połączeń międzyregionalnych na terenie Polski.