Kolejny krok do budowy S7 Koszwały - Kazimierzowo
- conadrogach.pl
- GDDKiA
- 2014-06-11
Droga ekspresowa S7 Olsztynek - Nidzica, fot. GDDKiA
Pomorscy drogowcy złożyli wnioski o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej dla drogi ekspresowej S7 na odcinku Koszwały – Kazimierzowo. Inwestycja została podzielona na dwa odcinki: Koszwały – Nowy Dwór Gdański i Nowy Dwór Gdański – Kazimierzowo.
- Droga ekspresowa S7 będzie dwujezdniową drogą ekspresową o długości przeszło 40 km. Początek projektowanej trasy zlokalizowany jest w miejscowości Koszwały i dowiązany jest do oddanej do użytku w 2012 r. Południowej Obwodnicy Gdańska. Koniec projektowanej trasy będzie w miejscowości Kazimierzowo i jest dowiązany do istniejącej Obwodnicy Elbląga - informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
W projekcie przewidziano budowę czterech węzłów: Cedry Małe (przesunięcie likwidowanego węzła „Kiezmark”), Dworek, Ryki i Elbląg-Zachód.
Obecna droga krajowa nr 7 jest jednym z ważniejszych elementów infrastuktury drogowej zarówno w Polsce, jak i w sieci dróg o znaczeniu międzynarodowym (E77). Projektowany odcinek drogi ekspresowej S7 od Gdańska do Elbląga leży w europejskim korytarzu transportowym IA Ryga – Kaliningrad – Elbląg – Gdańsk (Via Hanzeatica) oraz w korytarzu z Gdańska przez Warszawę do Odessy (Via Intermare).
W projekcie przewidziano budowę czterech węzłów: Cedry Małe (przesunięcie likwidowanego węzła „Kiezmark”), Dworek, Ryki i Elbląg-Zachód.
Obecna droga krajowa nr 7 jest jednym z ważniejszych elementów infrastuktury drogowej zarówno w Polsce, jak i w sieci dróg o znaczeniu międzynarodowym (E77). Projektowany odcinek drogi ekspresowej S7 od Gdańska do Elbląga leży w europejskim korytarzu transportowym IA Ryga – Kaliningrad – Elbląg – Gdańsk (Via Hanzeatica) oraz w korytarzu z Gdańska przez Warszawę do Odessy (Via Intermare).