Kolejny krok do realizacji drogi ekspresowej S12 z Piask do Dorohuska
- conadrogach.pl
- GDDKiA
- 2018-03-28

Zadanie podzielono na trzy części obejmujące cztery odcinki realizacyjne drogi S12, w tym obwodnicę Chełma, która zgodnie z zapisami w Programie Budowy Dróg Krajowych i Autostrad ma zapewnione finansowanie, natomiast pozostałe będą mogły być realizowane w przypadku oszczędności przetargowych.
Budowa S12: Ruszą przygotowania dla obwodnicy Chełma
W ramach opracowywania koncepcji programowej dla S12 Piaski – Dorohusk wraz z obwodnicą Chełma wykonawcy opracują analizę i prognozę ruchu, opracowania geodezyjne i kartograficzne dla celów projektowania dróg, a także opracowania geologiczno–inżynierskie, hydrogeologiczne, geotechniczne i hydrologiczno-hydrauliczne. To pozwoli zaprojektować ostateczny techniczny wariant realizacji trasy i przeprowadzić rozpoznanie podłoża gruntowego. Wykonawcy będą mieć na to 23 miesiące. Przygotowana koncepcja programowa pozwoli na opracowanie dokumentacji przetargowej do wyłonienia wykonawcy inwestycji w trybie projektuj i buduj.
Projektanci przeanalizują projekt dwujezdniowej drogi ekspresowej S12 z dwoma pasami ruchu. Jeśli z analiz i prognoz ruchu będzie wynikała potrzeba zachowania rezerwy pod trzeci pas ruchu przedstawią także rozwiązania wariantowe.
Przebieg drogi ekspresowej S12 Piaski – Dorohusk ustalony został decyzją środowiskową i nie podlega zmianie. Mogą pojawić się nowe rozwiązania dotyczące obsługi ruchu lokalnego. Przewidziana jest budowa siedmiu węzłów: Dorohucza, Siedliszcze, Chełm Zachód, Chełm Północ, Chełm Okszów, Chełm Wschód i Dorohusk, a także ośmiu miejsc obsługi podróżnych (od najprostszych z miejscami parkingowymi i sanitariatami, po rozbudowane ze stacjami paliw i restauracjami oraz miejscem pod ewentualną budowę obiektów noclegowych).