Kto wybuduje połączenie z obwodnicą Opatowa?
- Anna Kluba
- conadrogach.pl
- 2021-05-25
Łącznik północny w ciągu drogi krajowej nr 74 połączy węzeł Opatów na drodze nr 9, planowany w ramach obwodnicy Opatowa, z drogą nr 74 w okolicy Adamowa. Dzięki nowej drodze kierowcy podróżujący na przykład na trasie Radom - Ostrowiec Świętokrzyski - Annopol – Kraśnik nie będą musieli wjeżdżać do Opatowa omijając miasto po północnej stronie, co znacznie skróci czas podróżowania. Łącznik projektowany jest jako jednojezdniowa droga klasy GP - główna o ruchu przyspieszonym o długości około 3 km z obiektami inżynierskimi na trzech skrzyżowaniach z drogami powiatowymi nad drogą krajową. W ramach zadania powstaną drogi dojazdowe dla skomunikowania przyległych terenów. Na łącznik będzie można wjechać poprzez dwa ronda.
Dzięki budowie łącznika stanowiącego uzupełnienie 12-kilometrowej obwodnicy Opatowa, kierowcy podróżujący na trasach Kielce - Lublin czy Radom - Ostrowiec Świętokrzyski - Annopol - Kraśnik będą mogli ominąć miasto. Obie inwestycje - obwodnica i łącznik - realizowane będą w systemie „Projektuj i buduj” w ramach rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych.
Budowa S74: Krok do umowy na obwodnicę Opatowa
Mapa obwodnicy Opatowa w ciągu drogi ekspresowej S74 i krajowej DK9. Mapa: GDDKIA
Przez Opatów przebiegają obecnie dwie ważne trasy krajowe o dużym natężeniu ruchu - droga nr 74 Sulejów - Kielce - Kraśnik i droga nr 9 Radom - Ostrowiec Świętokrzyski - Rzeszów. Na odcinku w centrum miasta drogi biegną jednym śladem, wąską ulicą, między ciasną zabudową, co sprawia, że w godzinach szczytu Opatów jest zakorkowany. W ciągu doby przez miasto przejeżdża kilkanaście tysięcy pojazdów, w jednej trzeciej ciężkich. Obwodnica Opatowa z łącznikiem północnym uwolnią miasto od ruchu tranzytowego, zatorów i spalin, poprawią jakość życia mieszkańców oraz bezpieczeństwo i komfort podróżujących tranzytem. Znacznie skróci czas podróżowania drogami nr 9 i nr 74.