Kto zaprojektuje obwodnicę śródmiejską Warszawy?
- conadrogach.pl
- ZMID Warszawa
- 2015-12-19
Teraz Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych w Warszawie wybierze najkorzystniejszą ofertę. - Przy ocenie będą wzięte pod uwagę dwa kryteria: cena (90%) i skrócenie terminu wykonania zamówienia maksymalnie o cztery miesiące (10%). Wszyscy oferenci zaproponowali skrócenie 30-miesięcznego terminu o cztery miesiące, natomiast ceny kształtują się pomiędzy 6,9 mln (Mosty Katowice z Katowic) a 16,9 mln zł (konsorcjum TPF z Warszawy i CertusVIA z Warszawy) – informuje warszawski ZMID.
Warszawska obwodnica śródmiejska na odcinku od ronda Wiatraczna do ul. Radzymińskiej (DW634) będzie drogą o parametrach klasy G. Powstanie tunel pod rondem Wiatraczna, wiadukty nad torami kolejowymi z przystankami autobusowymi i zejściami, jednopoziomowe skrzyżowanie z Trasą Świętokrzyską oraz węzeł z ul. Radzymińską. Zyskają też piesi i rowerzyści – projekt zakłada bowiem budowę obustronnych chodników i jednostronnej dwukierunkowej ścieżko rowerowej.
Do wykonawcy projektu będzie należała analiza dwóch wariantów przekroju: dwie jezdnie po dwa pasy ruchu oraz dwie jezdnie po trzy pasy, w tym jeden buspas, wprowadzenia ułatwień dla ruchu pieszego pomiędzy przystankami różnych środków komunikacji publicznej, zaproponowania rozwiązań dotyczących długości tunelu pod rondem Wiatraczna z oceną kosztów i wpływu na środowisko i dokonania analizy możliwości przesunięcia trasy do ul. Zabranieckiej i torów kolejowych na odcinku od Trasy Świętokrzyskiej do ul. Radzymińskiej. ZMID w Warszawie oczekuje przedstawienia co najmniej trzech wariantów inwestycyjnych.