Małopolskie: Strabag wykonawcą II etapu obwodnicy Gdowa
- A.K.
- conadrogach.pl
- 2016-03-23
Spółka STRABAG podpisała umowę z Zarządem Dróg Wojewódzkich oddział Kraków, na realizację II etapu budowy obwodnicy Gdowa. Planowane przedsięwzięcie polegać będzie na budowie drogi klasy G o długości około 2,1 km. Trasa połączy ul. Bocheńską z ul. Łapanowską. Głównym obiektem realizowanym w ramach zadania będzie budowa mostu na rzece Rabie. Będzie to 3-przęsłowy obiekt o długości 210 m, zaprojektowany na klasę obciążeń A.
Zakres zadania obejmuje także opracowanie dokumentacji projektowej w tym projekt budowlany i wykonawczy. W ramach kontraktu należy uzyskać decyzję ZRID oraz pozostałe decyzje administracyjne, uzgodnienia i opinie niezbędne do zrealizowania zadania.
Budowa pierwszego odcinka obwodnicy Gdowa zakończyła się na początku sierpnia 2014 roku. Teraz powstanie dalsza część trasy.
Obwodnica Gdowa - tak wygląda I odcinek:
Obwodnica Gdowa połaczy DW966 i DW967 - I etap. Zdjęcia: UM Gdów
Początek II etapu znajduje się w miejscu na skrzyżowaniu typu rondo, przy ulicy Bocheńskiej. Następnie droga będzie przebiegać przez tereny rolne w kierunku południowym, dalej przez nadrzeczne zadrzewienia, a następnie przecinać będzie rzekę Rabę i kolejne tereny rolne. Koniec obwodnicy będzie połączeniem z drogą wojewódzką nr 966 w rejonie granicy administracyjnej miejscowości Gdów z miejscowościami Podolany i Zręczyce.
Obwodnica Gdowa planowana jest jako droga klasy technicznej G, jednojezdniowa, dwupasowa o szerokości jezdni 2 x 3,5 m. Wykonane zostaną również pobocza gruntowe o szerokości 1,5 m i chodniki szerokości 1,5 - 2,0 m. Oprócz włączeń do istniejących dróg na końcu i początku planowanej drogi zostanie wykonane skrzyżowanie z ul. Ziajkowicką. Droga przetnie ul. Targową, która będzie przebiegała pod obiektem mostowym nad rzeką Raba. W ramach przedsięwzięcia wykonane zostaną również trzy przepusty oraz odwodnienie drogi, oświetlenie uliczne, elementy bezpieczeństwa ruchu, oznakowanie, nasadzenia zieleni, umocnienia przekraczanych cieków. Konieczna będzie przebudowa i zabezpieczenie elementów infrastruktury technicznej oraz wycinka zadrzewienia kolidującego z przedsięwzięciem.