Mirbud najbliżej projektowania i budowy obwodnicy Węgierskiej Górki S1 Przybędza – Milówka
- Anna Kluba
- conadrogach.pl
- 2019-05-13
Przypomnijmy, w październiku ub. r. drogowcy chcieli zlecić realizację S1 Przybędza – Milówka włoskiej firmie TOTO Sp. p. A Construzioni Generali. Włosi zaproponowali najniższą cenę w przetargu – ponad 1,18 mld zł. Jednak do Krajowej Izby Odwoławczej wpłynęło odwołanie i wybór GDDKIA został unieważniony. Konieczne było powtórzenie badania i oceny ofert. W efekcie na wykonawcę inwestycji wybrano konsorcjum: MIRBUD S. A. (lider), Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Kobylarnia S.A. (partner), Prywatna Spółka Akcyjna Zrzeszenie Budowlane „Interbudmontaż” (partner z Ukrainy).
W 2019 roku umowy na drogę ekspresową S1
- 11 maja 2019 roku wybraliśmy najkorzystniejszą ofertę na zaprojektowanie i wybudowanie odcinka drogi S1 Przybędza – Milówka (tzw. Obejście Węgierskiej Górki), którą złożyło konsorcjum firm, gdzie liderem jest MIRBUD S. A. Wybrany wykonawca zaoferował wykonanie przedmiotu zamówienia za kwotę 1 378 952 702,84 zł brutto w czasie 34 miesięcy, w formule „Projektuj i buduj”. Do czasu na realizację robót budowlanych nie wlicza się okresów zimowych (tj. od 1 grudnia do 31 marca), natomiast w przypadku pierwszych 7 miesięcy umowy, przeznaczonych na projektowanie liczony jest każdy miesiąc – poinformowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w komunikacie.
Mapa obwodnicy Węgierskiej Górki tj. drogi ekspresowej S1 Przybędza - Milówka. Mapa: GDDKIA
Odcinek S1 Przybędza - Milówka będzie realizowany w formule „Projektuj i Buduj”. Dlatego wykonawca musi w pierwszej kolejności opracować dokumentację projektowo-wykonawczą oraz uzyskać niezbędne decyzje umożliwiające wykonanie robót budowlanych oraz dopuszczenie do użytkowania budowanego odcinka drogi S1. Droga S1 na odcinku Przybędza - Milówka będzie miała ponad 8,5 km długości. Trasa będzie posiadała dwa typy przekroju: jednojezdniowy na odcinku przed i za tunelami (jedna jezdnia po dwa pasy ruchu) oraz dwujezdniowy na odcinku tunelowym oraz miedzy tunelami (dwie jezdnie po dwa pasy ruchu). Długość tuneli to ok. 830 m i 1000 m. Na początku i końcu odcinka rozbudowane zostaną o brakujące łącznice – węzły „Przybędza” i „Milówka” wykonane częściowo w ramach budowy sąsiednich odcinków.
Droga S1 stanowi ważne połączenie w sieci drogowej Polski (trasa Pyrzowice – Zwardoń), jest również częścią VI europejskiego korytarza transportowego.