Mirbud najbliżej projektowania i budowy obwodnicy Węgierskiej Górki S1 Przybędza – Milówka
Droga ekspresowa S1 Pyrzowice - Podwarpie jest rozbudowywana. Odcinek S1 Przybędza - Milówka (obejście Węgierskiej Górki) wkrótce będzie projektowany a potem budowany. Zdjęcia: GDDKIA

Po odwołaniach i skargach drogowcy wyłonili nowego wykonawcę odcinka drogi ekspresowej S1 Przybędza – Milówka. Jest nim polska firma Mirbud S.A., która wyceniła prace na prawie 1,4 mld zł. Trasa będzie pełniła funkcję obwodnicy Węgierskiej Górki i jest częścią większej inwestycji jaką jest budowa drogi ekspresowej S1 (dawniej S69) Bielsko-Biała - Żywiec - Zwardoń.

Przypomnijmy, w październiku ub. r. drogowcy chcieli zlecić realizację S1 Przybędza – Milówka włoskiej firmie TOTO Sp. p. A Construzioni Generali. Włosi zaproponowali najniższą cenę w przetargu – ponad 1,18 mld zł. Jednak do Krajowej Izby Odwoławczej wpłynęło odwołanie i wybór GDDKIA został unieważniony. Konieczne było powtórzenie badania i oceny ofert. W efekcie na wykonawcę inwestycji wybrano konsorcjum: MIRBUD S. A. (lider), Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Kobylarnia S.A. (partner), Prywatna Spółka Akcyjna Zrzeszenie Budowlane „Interbudmontaż” (partner z Ukrainy).

W 2019 roku umowy na drogę ekspresową S1

- 11 maja 2019 roku wybraliśmy najkorzystniejszą ofertę na zaprojektowanie i wybudowanie odcinka drogi S1 Przybędza – Milówka (tzw. Obejście Węgierskiej Górki), którą złożyło konsorcjum firm, gdzie liderem jest MIRBUD S. A. Wybrany wykonawca zaoferował wykonanie przedmiotu zamówienia za kwotę 1 378 952 702,84 zł brutto w czasie 34 miesięcy, w formule „Projektuj i buduj”. Do czasu na realizację robót budowlanych nie wlicza się okresów zimowych (tj. od 1 grudnia do 31 marca), natomiast w przypadku pierwszych 7 miesięcy umowy, przeznaczonych na projektowanie liczony jest każdy miesiąc – poinformowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w komunikacie.

Mapa obwodnicy Węgierskiej Górki - droga ekspresowa S1 Przybędza - Milówka

Mapa obwodnicy Węgierskiej Górki tj. drogi ekspresowej S1 Przybędza - Milówka. Mapa: GDDKIA

Odcinek S1 Przybędza - Milówka będzie realizowany w formule „Projektuj i Buduj”. Dlatego wykonawca musi w pierwszej kolejności opracować dokumentację projektowo-wykonawczą oraz uzyskać niezbędne decyzje umożliwiające wykonanie robót budowlanych oraz dopuszczenie do użytkowania budowanego odcinka drogi S1. Droga S1 na odcinku Przybędza - Milówka będzie miała ponad 8,5 km długości. Trasa będzie posiadała dwa typy przekroju: jednojezdniowy na odcinku przed i za tunelami (jedna jezdnia po dwa pasy ruchu) oraz dwujezdniowy na odcinku tunelowym oraz miedzy tunelami (dwie jezdnie po dwa pasy ruchu). Długość tuneli to ok. 830 m i 1000 m. Na początku i końcu odcinka rozbudowane zostaną o brakujące łącznice – węzły „Przybędza” i „Milówka” wykonane częściowo w ramach budowy sąsiednich odcinków.

Droga S1 stanowi ważne połączenie w sieci drogowej Polski (trasa Pyrzowice – Zwardoń), jest również częścią VI europejskiego korytarza transportowego.

 

ZOBACZ PODOBNE

KOMENTARZE

S3
2019-05-21 22:16
MIRBUD to solidna firma budowali jeden z odcinków S3 na pograniczu Lubuskiego i Dolnośląskiego, robota solidnie wykonana i najważniejsze, że w terminie...
Jacek
2019-05-13 22:04
Droga ekspresowa o przekroju jednojezdniowym. Ręce opadają
warszawiak
2019-05-13 12:17
Nieudacznicy z GDDKiA naiwnie tłumaczą się, że musieli podpisać umowę na "wylotówkę" S7 z dziadowskim "Salini", bo ich do tego zmusiła KIO. A tutaj? Najpierw wybrano inne włoskie dziadostwo "TOTO", po czym KIO na szczęście oba dziadostwa ("TOTO" i "Salini") wywaliła z przetargu. Oby tylko (tfu, tfu, odpukać) "Mirbud" nie zrezygnował z podpisania umowy, jako, że od października 2018 r. do dzisiaj minęło bite siedem miesięcy; wtedy cała "zabawa" zaczynałaby się od początku. Nieudacznicy z GDDKiA ostatnio wielokrotnie doprowadzali do takiej sytuacji. Należy zaciskać kciuki, żeby tym razem było inaczej.
kon
2019-05-13 11:56
z budowa może sie wyrobią do 2025

TWÓJ KOMENTARZ

Twój podpis:
Twój komentarz: