Mniej ekranów akustycznych na autostradzie A4 Rzeszów - Jarosław
- conadrogach.pl
- info. prasowe
- 2015-05-20
Nowe rozstrzygnięcie ws. odcinka autostrady A4 Rzeszów - Jarosław było konieczne z uwagi na zmiany w zakresie budowy ekranów akustycznych i urządzeń towarzyszących.
- Uzgodnienie zostało wydane w związku ze zmianą decyzji Wojewody Podkarpackiego dotyczącej zezwolenia na realizację przedmiotowej inwestycji drogowej, spowodowaną zmianami w zakresie budowy ekranów akustycznych i antyolśnieniowych, nasadzeń zieleni izolacyjno-osłonowej, ogrodzeń drogi, budowy urządzeń wodnych, by-passa przy przepuście PZ 28 i kanalizacji deszczowej odprowadzającej wody opadowe do rzeki Żołynianki - poinformował RDOŚ w Rzeszowie.
Powstaje autostrada A4 Rzeszów - Jarosław - galeria zdjęć
Na mocy nowych uzgodnień na realizowanym odcinku autostrady A4 Rzeszów - Jarosław zostanie wybudowanych mniej ekranów akustycznych. Ma to związek ze zmianą krajowych przepisów w zakresie dopuszczalnych poziomów hałasu w środowisku. W momencie wydawania decyzji środowiskowej dla przedmiotowej inwestycji dopuszczalne normy poziomów hałasu na terenach chronionych pod względem akustycznym były określone na 55 lub 60 dB dla pory dnia i 50 dB dla pory nocy. W 2012 r. weszły w życie przepisy dotyczące zmiany dopuszczalnych poziomów hałasu w środowisku. Na ich podstawie dopuszczalny poziom hałasu na tych terenach został podwyższony z 55 do 61 dB lub z 60 do 65 dB dla pory dnia, zaś dla pory nocy - z 50 do 56 dB.
RDOŚ zaznaczył, że po upływie roku od oddania obiektu do użytkowania inwestor czyli GDDKiA ma obowiązek m. in. przeprowadzić pomiary w zakresie oddziaływania inwestycji na klimat akustyczny, a ich wyniki uwzględnić w analizie porealizacyjnej. Dokument ten ma zostać przedłożony Regionalnemu Dyrektorowi Ochrony Środowiska w Rzeszowie w terminie 18 miesięcy od dnia oddania obiektu do użytkowania.
Wszystkie informacje o autostradzie A4