Most w Bydgoszczy jednak Uniwersytecki
- conadrogach.pl
- UM Bydgoszcz
- 2013-11-28
Podczas listopadowej sesji Rady Miasta radni przyjęli uchwałę w sprawie nadania nowej nazwy mostowi w ciągu Trasy Uniwersyteckiej w Bydgoszczy. Według wcześniejszych decyzji most miał nosić imię Lecha Kaczyńskiego.
Za zmianą nazwy przeprawy przez Brdę głosowało 18 radnych, siedmiu było przeciw, a jeden wstrzymał się od głosu. W uzasadnieniu projektu uchwały podkreślano, że "nazwa Most Uniwersytecki jest powszechnie przyjęta i używana przez większość mieszkańców. Wielomiesięczny proces inwestycyjny trwający pod ww. nazwą przyczynił się do utrwalenia jej w świadomości bydgoszczan. Ponadto trasa wraz z mostem prowadzą bezpośrednio do siedziby Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy i podkreśla, zbyt często niedoceniany uniwersytecki charakter miasta". Tym samym uchwała nr LXIII/978/10 z 14 kwietnia 2010 r. o nadaniu mostowi imienia Lecha Kaczyńskiego została uchylona.
Budowa bydgoskiej Trasy Uniwersyteckiej to największa od lat inwestycja drogowa w mieście, realizowana dzięki środkom Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego.
Trasa Uniwersytecka to 1600-metrowe przedłużenie ulicy Ogińskiego od ulicy Powstańców Wielkopolskich do Ulicy Wojska Polskiego, dwujezdniowe, w większości na obiektach inżynierskich, czyli estakadach dojazdowych i moście przez Brdę. Na inwestycję składają się też przebudowa istniejących skrzyżowań i torowisk, budowa chodników i ścieżki rowerowej, ustawienie ekranów akustycznych i położenie kładki widokowej dla pieszych. Trasa Uniwersytecka poprawi połączenie drogowe z tzw. górnym tarasem oraz wpłynie na obsługę komunikacyjną centrum miasta. Trasa będzie stanowiła fragment dużej obwodnicy śródmieścia, który stanie się częścią systemu obwodnicowego strefy śródmiejskiej miasta.
Wartość tej inwestycji to ponad 207 mln zł. Dwujezdniowa trasa o długości ponad 1,5 km to m.in. osiem obiektów mostowych (estakady lewobrzeżna i prawobrzeżna, tzw. most nurtowy, dwa wiadukty od strony ul. Jagiellońskiej oraz kładka widokowa).
Budowa bydgoskiej Trasy Uniwersyteckiej to największa od lat inwestycja drogowa w mieście, realizowana dzięki środkom Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego.
Trasa Uniwersytecka to 1600-metrowe przedłużenie ulicy Ogińskiego od ulicy Powstańców Wielkopolskich do Ulicy Wojska Polskiego, dwujezdniowe, w większości na obiektach inżynierskich, czyli estakadach dojazdowych i moście przez Brdę. Na inwestycję składają się też przebudowa istniejących skrzyżowań i torowisk, budowa chodników i ścieżki rowerowej, ustawienie ekranów akustycznych i położenie kładki widokowej dla pieszych. Trasa Uniwersytecka poprawi połączenie drogowe z tzw. górnym tarasem oraz wpłynie na obsługę komunikacyjną centrum miasta. Trasa będzie stanowiła fragment dużej obwodnicy śródmieścia, który stanie się częścią systemu obwodnicowego strefy śródmiejskiej miasta.
Wartość tej inwestycji to ponad 207 mln zł. Dwujezdniowa trasa o długości ponad 1,5 km to m.in. osiem obiektów mostowych (estakady lewobrzeżna i prawobrzeżna, tzw. most nurtowy, dwa wiadukty od strony ul. Jagiellońskiej oraz kładka widokowa).