Na trasie Olszyna – autostrada A4 z utrudnieniami. Rozkręca się budowa A18
- Anna Kluba
- conadrogach.pl
- 2020-06-17
Umowę na przebudowę i dostosowanie 22 kilometrów drogi krajowej nr 18 do parametrów autostrady drogowcy podpisali pod koniec 2019 roku. Jest to odcinek, który zaczyna się w okolicach węzła Żary Zachód w stronę Wrocławia a kończy blisko 4 km przed węzłem Iłowa. Prace obejmują jezdnię południową i miejscami powodują duże utrudnienia w ruchu.
Od dzisiaj między węzłami Żary Zachód - Żary Południe została wprowadzona czasowa organizacja ruchu. Ruch odbywa się tylko jezdnią północną. Prędkość ograniczono do 60 km/h lokalnie przy wyjazdach z budowy do 40 km/h.
Prace o wartości ponad 254 mln zł realizuje konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów KOBYLARNIA (lider) oraz MIRBUD (partner. W ramach inwestycji droga o parametrach GP (główna ruchu przyśpieszonego) zostanie przekształcona w autostradę. Roboty budowlane obejmą południową jezdnię obecnej drogi krajowej nr 18 wraz z budową węzła autostradowego Żary (przebudowa elementów istniejącego węzła typu półkoniczyna) oraz budową obiektów inżynierskich (trzy wiadukty, trzy przejścia dla zwierząt nad autostradą, most oraz przejście pod autostradą).
Przebudowa DK18 Olszyna - Golnice do autostrady A18. Mapa: GDDKIA
Wspomniany odcinek jest jednym z czterech etapów przebudowy pseudoautostrady A18. Łącznie to ponad 70 km trasy Olszyna - Golnice podzielonej na odcinki realizacyjne:
- A18 od granicy państwa do km 11,86 (2 kilometry za węzłem Żary Zachód w stronę Wrocławia) - zakończenie robót planowane jest w II połowie 2023 r.
- A18 od km 11,86 (ponad kilometr za węzłem Żary Zachód w stronę Wrocławia) do km 33,76 (blisko 4 km przed węzłem Iłowa) - zakończenie robót planowane jest w II połowie 2022 r.
- A18 od km 33,76 (blisko 4 km przed węzłem Iłowa) - granica województwa – trwa procedura przetargowa.
- A18 granica województwa - węzeł Golnice - ogłoszenie przetargu na roboty planowane jest na III kwartał 2020 r.