Na wiosnę rozbudowa A2 - Autostradowej Obwodnicy Poznania
Rozbudowa obwodnicy Poznania obejmie poszerzenie autostrady A2 o trzeci pas ruchu 16 km odcinka od węzła Poznań Zachód do węzła Poznań Krzesiny. Początek prac wiosną 2019 r. Zdjęcia: GDDKIA

Południowa obwodnica Poznania w ciągu autostrady A2 doczeka się rozbudowy. Roboty budowlane rusza wiosną tego roku – zapowiada koncesjonariusz A2 Autostrada Wielkopolska SA. Prace obejmą 16 kilometrowy fragment.

Autostradowa obwodnica Poznania ma obecnie po 2 pasy ruchu w każdą stronę. To stanowczo za mało biorąc pod uwagę natężenie ruchu, m.in. spowodowane oddaniem dróg ekspresowych S5 i S11. Obecnie autostradową obwodnicą Poznania przejeżdża około 65 tys. pojazdów na dobę, a umowa koncesjonariusza z rządem przewidywała, że A2-ka zostanie poszerzona w momencie, gdy natężenie ruchu przekroczy 40 tys. pojazdów na dobę. O planach poszerzenia trasy o dodatkowy pas ruchu mówi się od lat.

Pierwsze prace przygotowawcze zmierzające do poszerzenia 17 km obwodnicy od węzła Poznań Zachód do węzła Krzesiny rozpoczęły się jeszcze pod koniec 2012 r. Konieczne było jednak uruchomienie całej procedury tak jak dla realizacji nowej inwestycji. Ostatecznie w maju 2018 r wojewoda wielkopolski wydał Zgodę na Realizację Inwestycji i dopiero wtedy mógł ruszyć przetarg.

Inwestycja wreszcie ruszyła, a roboty budowlane rozpoczną się wiosną 2019 r. Rozbudowa obwodnicy Poznania obejmie poszerzenie o trzeci pas ruchu 16 km odcinka obwodnicy od węzła Poznań Zachód do węzła Poznań Krzesiny, dobudowę i rozbudowę ekranów akustycznych.

Oczywiście oczekiwana inwestycja przyniesie duże utrudnienia dla kierowców. W czasie prowadzenia prac ruch będzie odbywać się dwupasmowo w każdym kierunku ale każda z jezdni będzie zwężona, a dozwolona prędkość będzie ograniczona. O utrudnieniach na A2 i zmianach w organizacji ruchu będziemy informować na bieżąco.


Południowa obwodnica Poznania, jest częścią koncesyjnego odcinka autostrady A2 z Nowego Tomyśla do Konina. Rozpoczyna się na węźle Poznań Zachód (koło Głuchowa), gdzie łączy się z budowaną drogą ekspresową S5 oraz istniejącą S11 (która jest zachodnią obwodnicą miasta), a kończy na węźle Poznań Wschód , gdzie spina się z drogą ekspresową S5, która tworzy wschodnią obwodnicę miasta. Przejazd autostradową obwodnicą Poznania jest bezpłatny.

ZOBACZ PODOBNE

KOMENTARZE

Krk
2019-01-10 13:36
Władze DOGDDKiA w Poznaniu powinny pomyśleć o S5 przez Mosinę i Kórnik (szczegóły do ustalenia).
kieroo
2019-01-10 11:20
do "Ryszard" - widać jakaś rezerwa jest ale na tyle mała że będzie po rozbudowie jazda po bandzie - zarówno tej rozgraniczające jezdnie jak i tych zewnętrznych. Cóż przed wjazdem na ten odcinek zwłaszcza w dużych trzeba będzie składać prawe lusterko żeby nie urwać o filar przy przejazdach pod wiaduktami;)
kieroo
2019-01-10 11:14
Ształy wyczuwam, potężne ształy. Rozbudują do 3 pasów a za 5 lat ktoś stwierdzi że przy takim natężeniu ruchu przydał by się dodatkowy 4 pas... Bo przydałby się już 10 lat temu!
do MM
2019-01-10 10:22
naprawdę brak słów - brak zrozumienia, uczepił się gość numerów i tylko o tym uwraca
MM
2019-01-10 02:16
Cytuję: "S5 i S11 pokrywają się w części Poznania z A2 . (...) Zasada powinna być taka - jeśli z na danym odcinku pokrywaja sie przebiegi dwóch lub wiecej dróg szybkiego ruchu to (...)". Naprawdę nikt się nie ekscytuje bzdurami i nie wymyśla pogiętych regułek? Jak jest ruch to się buduje i tyle. Po co jakieś urzędnicze teorie tworzyć?!
do MM
2019-01-09 22:16
nadal nie rozumiesz tak prostej rzeczy - nikt nie ekscytuje się numeracją dróg!!!! akurat w Poznaniu jest tak, że na odcinku A2 z węzła Poznań Zachód do węzła Poznań Wschód przemieszcza sie bardzo duzo pojazdów. Wynika to z tego, że tym odcinkiem jeżdzi się np z Berlina do Warszawy i w drugą stronę ORAZ np z Koszalina do Wrocławia i do Katowic i w drugą strone ORAZ np z Bydgoszczy do Wrocławia albo do Katowic i takze w drugą strone ORAZ np z kier. Koszalina do Warszawy itd, itd, i jeszcze kilka możliwości. I na tym odcinku A2 Z POWODU DUŻEGO NATĘŻENIA powstać na etapie budowy trzy lub cztery pasy. chyba prościej sie nie da wytłumaczyć.
MM
2019-01-08 15:11
"nie chodzi o numery a natężenie ruchu" - Oczywiście! A tymczasem @Poznaniak ekscytuje się tym że "S5 i S11 pokrywają się w części Poznania z A2", co jest przecież tylko i wyłącznie efektem urzędniczej decyzji. I dalej tworzy jakieś bzdurne "zasady pokrywania". Gdyby drogi przenumerować to nic się tam nie będzie "pokrywało", a ruch będzie dokładnie taki sam. Ważne jest natężenie ruchu a nie jakieś tam "pokrywanie".
Ryszard
2019-01-08 15:06
Zmieści się tam trzeci pas bez rozbierania wiaduktów?
1 2 następna >

TWÓJ KOMENTARZ

Twój podpis:
Twój komentarz: