Nic nie stoi na drodze do budowy obwodnicy Sanoka w ciągu DK28
- A.K.
- conadrogach.pl, GDDKiA
- 2016-03-21
Wojewódzki Sąd Administracyjny po rozpoznaniu skargi na decyzję Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w przedmiocie ustalenia środowiskowych uwarunkowań dla budowy obwodnicy Sanoka, oddalił je. Oznacza to zakończenie kolejnego, trwającego już 2 lata procesu zatwierdzającego decyzję środowiskową.
W październiku 2013r. rzeszowski Oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad złożył wniosek o wydanie decyzji środowiskowej dla zadania pn. „Budowa obwodnicy miasta Sanoka w ciągu drogi krajowej nr 28 Zator – Medyka”. 10 lipca 2014 r., Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Rzeszowie, wydał decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dla tej inwestycji. W związku z wniesieniem odwołania od decyzji dot. zmiany przebiegu drogi dojazdowej, sprawa została przekazana do rozpatrzenia przez organ odwoławczy, Generalną Dyrekcję Ochrony Środowiska w Warszawie. W toku postępowania GDOŚ wydał decyzję utrzymującą w mocy decyzję środowiskową wydaną przez RDOŚ w Rzeszowie. Tym samym decyzja środowiskowa stała się ostateczna, co pozwoliło przystąpić do kolejnych etapów przygotowania inwestycji.
Na decyzję Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska (GDOŚ) dwóch mieszkańców złożyło skargę do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego (WSA). Wojewódzki Sąd Administracyjny wyrokiem z dnia 29.02.2016r. oddalił w całości skargę złożoną na decyzję GDOŚ utrzymującą w mocy decyzję środowiskową.
9 lutego 2016r. podpisano umowę na zaprojektowanie i budowę obwodnicy Sanoka w ciągu DK28. Wykonawcą prac jest Konsorcjum spółek: Max Bögl Polska Sp. z o. o. i Max Bögl Stiftung &Co. KG. Wartość umowy to prawie 140 mln zł brutto. Konsorcjum zadeklarowało ukończenie prac w ciągu 33 miesięcy od podpisania umowy (z wyłączeniem okresów zimowych w czasie realizacji robót) i udzieliło 10-letniej gwarancji jakości. Zakończenie inwestycji planowane jest w 2019 r.
Obwodnica Sanoka realizowana będzie w systemie projektuj-buduj. Początek obwodnicy zlokalizowany będzie na skrzyżowaniu istniejącej DK28 i drogi wojewódzkiej nr 886 Domaradz – Sanok, a koniec na skrzyżowaniu z DK84. Obwodnica będzie drogą klasy GP o długości ok. 7 km. Przebiegać będzie wg wariantu 8B ze skrzyżowaniami.