Nowa droga we Wrocławiu Krzyki – Biskupin. Rusza budowa Alei Wielkiej Wyspy
- Anna Kluba
- conadrogach.pl, wroclaw.pl
- 2020-09-25
Zielonym światłem do budowy trasy stało się wydanie zezwolenia na realizację inwestycji drogowej ZRID. Obecnie trwa przekazywanie wykonawcy działek. Po tym etapie ruszą roboty, które potrwają 26 miesięcy bez przerw zimowych. Generalnym wykonawcą inwestycji jest Banimex Sp. z o.o. Jej koszt to 234 mln złotych.
Aleja Wielkiej Wyspy będzie miała 3,4 km i połączy Krzyki z Biskupinem i Sępolnem. Ucieszą się też piesi i rowerzyści, bo powstanie 12,5 km chodników i 9,5 km ścieżek rowerowych. Najbardziej skomplikowaną i czasochłonną częścią całego przedsięwzięcia będzie budowa mostu nad Odrą, którego długość wyniesie blisko 700 metrów. Powstanie również most nad rzeką Oławą o długości ponad 350 metrów.
Most nad Odrą w ciągu Alei Wielkiej Wyspy. Zdjęcia: UM Wroclaw
Nowa trasa pozwoli kierowcom dotrzeć od al. Armii Krajowej (droga krajowa nr 94) do ul. Mickiewicza (droga wojewódzka nr 455). Konieczna będzie także rozbudowa wiaduktu nad ul. Krakowską i budowa nowych takich obiektów nad ulicami: Wilczą, Międzyrzecką i Wittiga. Przebudowane zostaną także skrzyżowania z ul. Olszewskiego, Dembowskiego i Mickiewicza.
– Ten projekt ma długą historię. Jeszcze przed II wojną światową Niemcy planowali budowę tej przeprawy. Z pewnością ułatwi ona mieszkańcom wyjazd z Wielkiej Wyspy na południe oraz przedostanie się z ul. Krakowskiej w okolice Zoo. Jednocześnie wrocławianie będą mieli do dyspozycji piękny ciąg pieszo – rowerowy. Na mostach powstaną specjalne wykusze, aby można było podziwiać piękny widok na Odrę i Oławę – podkreśla Krzysztof Świercz z Wrocławskich Inwestycji. I dodaje, że droga ta nie stanie się żadną obwodnicą, bo obniżona nośność na przeprawach sprawi, że nie będą mogły poruszać się po niej duże samochody ciężarowe. Poza tym, w przeważającej części będzie posiadała po jednym pasie ruchu w każdą stronę.