Nową jezdnią S17 między Warszawą a Kołbielą
- Michał Zawadzki
- conadrogach.pl
- 2020-07-13
Chodzi o ok. 15 km odcinek trasy S17 między Warszawą a Kołbielą. Do tej pory kierowcy korzystali z jednej jezdni w obu kierunkach. Teraz, jadąc od strony Lublina w kierunku Warszawy, w Ostrowiku wjadą na nową jezdnię przyszłej S17 i będą mieli do dyspozycji wszystkie pasy ruchu do węzła Góraszka.
- Od soboty, w ramach prac związanych z realizacją inwestycji, wdrożony został kolejny etap tymczasowej organizacji ruchu. Kierowcy mają do dyspozycji wschodnią jezdnię przyszłej drogi ekspresowej S17 na odcinku od węzła Lubelska do początku obwodnicy Kołbieli – informuje warszawski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Jezdnia w kierunku Lublina nadal będzie zwężona do jednego pasa. Będą tam trwać prace związane z wykonaniem docelowego oznakowania poziomego.
Na razie nie zmienia się organizacja ruchu na obwodnicy Kołbieli (8,7 km), gdzie wykonawca prowadzi prace związane m.in. z montażem barier i malowaniem oznakowania poziomego.
S19 na Podlasiu: W lipcu nowe przetargi i rozstrzygnięcia
Na dwóch odcinkach S17 od węzła Lubelska do końca obwodnicy Kołbieli inwestycja jest zaawansowana w zakresie robót na poziomie ok. 82 proc. Codziennie na placu budowy pracuje ok. 600 osób i 200 maszyn budowlanych. W ostatnim czasie wykonawca kontynuował prace przy układaniu nawierzchni w ciągu trasy głównej, budowane są drogi dojazdowe i serwisowe. Trwają również roboty wykończeniowe przy obiektach inżynierskich, trwa budowa kanalizacji deszczowej i zbiorników retencyjnych. Montowane jest ogrodzenie, instalowane są bariery i ekrany akustyczne, a także oznakowanie pionowe i malowane są znaki poziome.
Prace przy budowie dwóch odcinków realizacyjnych zakończą się w IV kwartale tego roku, ale w wakacje wykonawca planuje udostępnić obie jezdnie budowanej drogi S17 na zasadzie tymczasowej organizacji ruchu, co znacznie usprawni ruch między Lublinem a Warszawą.
Kiedy zakończy się budowa S2 - Południowej Obwodnicy Warszawy?
Z kolei na węźle Lubelska, w ramach robót drogowych układana jest podbudowa z kruszywa, prowadzone są roboty brukarskie. Na obiektach wykonywane są kapy chodnikowe, konstrukcja zabezpieczana jest antykorozyjnie, układana jest nawierzchnia na chodnikach. Ponadto budowane jest oświetlenie drogowe. Zaawansowanie prac sięga 73 proc. Termin zakończenia prac to marzec 2021 r. Jest on wydłużony w stosunku do pierwotnego z powodu długotrwałego postępowania administracyjnego związanego z uzyskaniem decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID).
Raport drogowy dla autostrady A1. Co w budowie, gdzie korki i utrudnienia