Nowe rozwiązanie usprawniło ruch na węźle Skomielna na Zakopiance
- Michał Zawadzki
- conadrogach.pl
- 2019-10-15
Zmiana wjazdu na węzeł Skomielna S7 od strony Krakowa
Od piątku 11 października 2019 r. ruch pojazdów wjeżdżających na rondo w ciągu DK28, od strony Krakowa i zmierzający na południe drogą ekspresową S7 nie przecina się z ruchem pojazdów zjeżdżających z S7 od strony Nowego Targu i Zakopanego w kierunku Krakowa.
Aby usprawnić ruch na węźle Skomielna wykonano przełączkę na S7 od strony budowanego tunelu, która umożliwia wjazd łącznicą na węzeł Skomielna od strony Krakowa, przed zjazdem z węzła na rondo od strony Zakopanego. W efekcie takiego rozwiązania ruch pojazdów z tych kierunków nie przecina się na rondzie.
Pojazdy jadące od strony Jordanowa DK28 w kierunku Zakopanego nie objeżdżają ronda tylko na pierwszym zjeździe z ronda kierują się na łącznicę S7, tak jak było do tej pory.
S7 Skomielna Biała - Rabka Zdrój - nowa Zakopinaka pod ruchem
Odcinek drogi ekspresowej S7 Skomielna Biała - Rabka Zdrój został oddany do użytku pod koniec września br. Ponad jedna trzecia tego odcinka drogi ekspresowej S7 (ok. 2,3 km) poprowadzona została na wiaduktach. Powstało ich 17, w tym najdłuższa i najwyższa estakada w Polsce, licząca 1 km długości oraz 50 m wysokości. Do budowy wszystkich obiektów mostowych na tym niewiele ponad 6-kilometrowym odcinku drogi ekspresowej S7 wykorzystano ok. 40 tys. ton stali zbrojeniowej. Waga zużytej stali odpowiada ciężarowi 4 wież Eiffla lub masie 145 samolotów pasażerskich Airbus A380. Zużyto też ok. 250 tys. m3 betonu. Jest to ilość o ok. 1,5 większa od ilości betonu zużytego do budowy Stadionu Narodowego w Warszawie.
Zakopianka - nowy ekspresowy odcinek S7 Skomielna Biała - Rabka Zdrój. Zdjecia: GDDKIA
W 2019 roku pojedziemy dwoma odcinkami Zakopianki S7 Lubień - Rabka
W sumie na całym realizowanym odcinku trasy S7 Lubień - Rabka Zdrój o długości ok. 16,7 km oprócz dwukomorowego tunelu o długości 2,06 km, który stanowił będzie 12,3% całej trasy, wybudowane zostanie 38 obiektów inżynierskich (mosty, wiadukty, estakady). Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad deklaruje, że budowa S7 od Lubnia do Skomielnej Białej zakończy się w 2021 r.