Nowy dojazd do przyszłej obwodnicy Szczecina ominie Mierzyn
- Michał Zawadzki
- conadrogach.pl
- 2021-12-01
Resort transportu zapewnił środki na opracowanie projektu budowlanego i odszkodowania związane z wykupem nieruchomości dla Zachodniej Obwodnicy Szczecina. Są też pieniądze na przygotowanie obwodnicy Mierzyna, która będzie stanowiła dojazd do jednego z głównych węzłów obwodnicy Szczecina.
- Biegnąca obecnie przez Mierzyn DK10 nie byłaby w stanie obsłużyć dodatkowego ruchu, dlatego potrzebny jest nowy przebieg tej drogi. Zapewni on właściwy dojazd do obwodnicy Szczecina. Dla planowanej inwestycji o długości 4,8 km zostało również zapewnione finansowanie na prace przygotowawcze obejmujące opracowanie projektu budowlanego i uzyskanie decyzji ZRID – informuje szczeciński oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Ponad 400 mln zł na Zachodnią Obwodnicę Szczecina w ciągu S6
Obwodnica Mierzyna w ciągu drogi krajowej DK10 częściowo pobiegnie w granicach miasta Szczecin. Mapa: GDDKIA
Realizacja nowych dróg utworzy nowy układ komunikacyjny w rejonie aglomeracji szczecińskiej. Będzie to szczególnie zauważalne po zachodniej stronie Szczecina. Obecnie DK10, wychodząca ze Szczecina do granicy polsko-niemieckiej, przebiega przez gęsto zabudowaną miejscowość Mierzyn. Na drodze codziennie, w godzinach szczytu, tworzą się korki. Na połączeniu DK10 z ZOS powstanie węzeł Dołuje, który będzie jednym z głównych połączeń z centrum Szczecina.
Inwestycja przewidziana jest do realizacji łącznie z Zachodnią Obwodnicą Szczecina.
- Prawie połowa trasy będzie przebiegać przez teren Szczecina i musi być realizowana wspólnie z samorządem. Po zawarciu z Miastem Szczecin stosownego porozumienia będziemy mogli ogłosić przetarg na opracowanie dokumentacji dla inwestycji – dodają drogowcy.