1. Strona główna
  2. Informacje
  3. Ponad 400 mln zł na Zachodnią Obwodnicę Szczecina w ciągu S6

Ponad 400 mln zł na Zachodnią Obwodnicę Szczecina w ciągu S6

  1. Anna Kluba
  2. conadrogach.pl
  3. 2021-12-01
Ponad 400 mln zł na Zachodnią Obwodnicę Szczecina w ciągu S6
W ciągu S6 Zachodniej Obwodnicy Szczecina powstanie najdłuższy tunel w Polsce. Zdjęcia: GDDKIA
Zachodnia Obwodnica Szczecina (ZOS) będzie miała długość około 50 km i będzie częścią drogi ekspresowej S6. Ominie aglomerację szczecińską od zachodu i północy. Droga przejdzie pod Odrą tunelem na wysokości Polic. Niebawem ruszy przetarg na opracowanie projektu budowlanego. Rząd przeznaczył na to ponad 411 mln zł.

Minister Infrastruktury zatwierdził Program Inwestycji dla Zachodniej Obwodnicy Szczecina. Realizacja inwestycji zostanie zasilona kwotą 411,2 mln zł, która pokryje koszty opracowania projektu budowlanego, a po uzyskaniu decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID), na wypłaty odszkodowań za nieruchomości przejęte pod drogę.

- W ciągu kilku najbliższych tygodni planujemy ogłosić przetarg na opracowanie dokumentacji. Oznacza to płynną kontynuację procesu inwestycyjnego po zakończeniu w tym roku etapu dokumentacji koncepcyjnej wraz z badanami podłoża. Zapewniono również środki na przygotowanie obwodnicy Mierzyna, która będzie stanowiła dojazd do węzła Dołuje, jednego z głównych węzłów obwodnicy Szczecina – informuje szczeciński oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Jest dokumentacja nowego odcinka S6. Obwodnica ominie Szczecin od północy i zachodu



Zachodnia Obwodnica Szczecina w ciągu drogi S6 - podział na odcinki realizacyjne

Zachodnia Obwodnica Szczecina w ciągu drogi S6 - podział na odcinki realizacyjne. Mapa: GDDKIA

Nowy dojazd do przyszłej obwodnicy Szczecina ominie Mierzyn

Zachodnia Obwodnica Szczecina będzie stanowiła alternatywę dla obecnego szlaku S3/A6 omijającego Szczecin od południa oraz wschodu i razem z nim utworzy ring wokół miasta. Trasa będzie miała długość około 50 km a jej część przejdzie pod Odrą tunelem na wysokości Polic. Sąsiedztwo instalacji przemysłowych Zakładów Chemicznych w Policach spowodowało konieczność wydłużenia tunelu z 3,5 km do 5 km. Będzie to najdłuższy tego typu obiekt w Polsce.

Tunel w ciągu Zachodniej Obwodnicy Szczecina (droga ekspresowa S6) będzie dłuższy - mapa

Tunel w ciągu Zachodniej Obwodnicy Szczecina (droga ekspresowa S6) będzie dłuższy. Mapa: GDDKIA

Realizacja S6 w Zachodniopomorskim: obwodnica Koszalina w budowie, odcinki do Słupska w przetargu 

Obecnie, aby dojechać z Polic do węzła S3/S6 Goleniów Północ, trzeba przejechać 58 km, w tym pokonać samo centrum Szczecina. Po wybudowaniu obwodnicy trasa ta skróci się do 23 km, a czas przejazdu kilkukrotnie. Z centrum Szczecina zostanie wyprowadzona znacząca część ruchu samochodowego, w tym pojazdy jadące do zakładów chemicznych w Policach.


Mapa przebiegu obwodnicy Szczecina w ciągu drogi ekspresowej S6

Mapa przebiegu Zachodniej Obwodnicy Szczecina w ciągu drogi ekspresowej S6 wraz z planowanymi węzłami. Mapa: GDDKIA

 

Przypomnijmy, od 2017 roku inwestycja ma już decyzję środowiskową. Opracowano także dokumentację koncepcyjną wraz z badaniami podłoża. W ramach tych prac wykonano wiercenia o łącznej długości 45 km. Na długości 18 km wykonano sondowania statyczne i dynamiczne, przeprowadzono również badania tomografią elektrooporową. Ten szeroki zakres badań geologicznych dał obraz budowy podłoża na całym przebiegu drogi, w tym tunelu pod Odrą, gdzie wiercenia sięgnęły głębokości 90 metrów. Dokumentacja ta została zatwierdzona w czerwcu tego roku. Inwestycja znajduje się w projekcie Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych do roku 2030. Wcześniej była planowana do realizacji w formule Partnerstwa Publiczno-Prywatnego.

 

Podziel się:
AKTUALNOŚCI
ZOBACZ PODOBNE
Zobacz również Utrudnienia na drodze S6 Jak dojadę - Police