Nowy pas ruchu na A2 z Łodzi do Warszawy – wpłynęły oferty w przetargu
Powstanie trzeci pas ruchu między Łodzią i Warszawą. Trzy firmy złożyły oferty na wykonanie dokumentacji niezbędnej do rozpoczęcia prac budowlanych. Zdjęcia: GDDKIA

Otwarto oferty w przetargu na wykonanie dokumentacji projektowej dla dobudowy trzeciego pasa ruchu na odcinku autostrady A2 w województwie łódzkim. Zadaniem zainteresowane są trzy firmy.

Zadaniem wykonawcy będzie przygotowanie analizy technicznej niezbędnej do uzyskania decyzji środowiskowej, a także opracowanie Programu Funkcjonalno - Użytkowego dla przedsięwzięcia polegającego na dobudowaniu trzeciego pasa ruchu na autostradzie A2 na odcinku od węzła Łódź Północ do granicy z województwem mazowieckim.

Wybór najkorzystniejszej oferty ma nastąpić 20 marca 2019 roku. Kwota jaką zamawiający jest w stanie przeznaczyć na realizację zamówienia, to blisko 3,27 mln złotych.

- Jest to wstępny etap, kolejnym po uzyskaniu decyzji środowiskowej - co jest wymagane prawem także przy rozbudowie istniejących dróg - będzie ogłoszenie przetargu - w systemie projektuj i buduj - i w konsekwencji realizacja – wyjaśniają przedstawiciele Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Rozbudową ma być objęty cały odcinek autostrady A2 z Łodzi do Konotopy pod Warszawą o długości 88 km (w podziale na województwo łódzkie i mazowieckie). Inwestycja polegać będzie na dobudowie trzeciego pasa ruchu od węzła Łódź Północ do węzła Pruszków, a na odcinku węzeł Pruszków – węzeł Konotopa czwartego pasa ruchu. Dobudowa będzie realizowana po wewnętrznych stronach obu jezdni autostrady A2, z wykorzystaniem szerokiego pasa rozdziału przewidzianego podczas budowy autostrady pod przyszłe poszerzenie.

Drogowcy szacują, że prace przygotowawcze wyniosą około 7 mln zł i potrwają do 2021 roku. Budowa dodatkowych pasów została przewidziana na okres nawet do 3 lat, z uwagi na to, że prace są planowane bez wyłączania odcinka z ruchu. Łączny koszt rozbudowy może wynieść ok. 600 mln zł.

ZOBACZ PODOBNE

KOMENTARZE

kr
2019-01-30 21:24
dziś jechałem tym odcinkiem i przyjrzałem się. Pod wiaduktami nie ma miejsca na trzeci pas, a miejscami ten trzeci pas, jeśli ma być dołożony od wewnątrz, to chyba tylko barierka te pasy oddzieli,aż strach!
Krzysiek
2019-01-30 12:48
A jest pod wiaduktami i na nasypach tyle miejsca na 4 i 5 (Pruszkow-Konotopa) pas ???
mmm
2019-01-30 11:50
Nie mozna robiąc STEŚ i inne pozwolenia od razu robic dla wersji na 4-5 pasów ruchu? później jak jest potrzeba to po prostu budowac?? O co chodzi w tym kraju. Papierologia dłużej niże budowa koparkami? Nieporozumienie jakies.

TWÓJ KOMENTARZ

Twój podpis:
Twój komentarz: