Nowy węzeł nad obwodnicą Opola DK45-DK46-DK94
- conadrogach.pl
- Skanska
- 2013-01-17
Obwodnica Opola omija miasto od strony północnej i wschodniej i stanowi fragment trzech dróg krajowych: DK45, DK46 i DK94. W ciagu 18 miesięcy ma powstać nowy węzeł komunikacyjny. Koszt budowy to ponad 27,5 mln zł netto. Prace na zlecenie Urzędu Miasta w Opolu wykona Skanska. Projekt jest współfinansowany z funduszy unijnych.
Projekt nowego węzła, zakłada likwidację obecnego skrzyżowania z ulicami Budowlanych i Sobieskiego oraz wybudowanie tam podziemnego przejścia dla pieszych i rowerzystów. Kierowcy, którzy będą chcieli z miasta pojechać obwodnicą lub przejechać nad nią, skręcą w lewo na rondzie przy ul. Składowej i pojadą nową jezdnią na wiadukt oraz układ zjazdów i wjazdów.
- Przed przystąpieniem do prac budowlanych musimy opracować projekt wykonawczy na podstawie zatwierdzonego projektu budowlanego oraz specyfikacji technicznej – mówi Małgorzata Żarnowiecka-Halicka, Menadżer Projektów, Skanska. – Prace projektowe mogą potrwać do wiosny. - Po wykonaniu prac projektowych przystąpimy do realizacji inwestycji. Wybudujemy węzeł drogowy z dwoma rondami, wiadukt nad obwodnicą północną, przejścia dla pieszych i rowerzystów oraz rondo na drodze wojewódzkiej nr 454 – dodaje Żarnowiecka-Halicka.
Zakres prac obejmie również m.in. roboty drogowe i konstrukcyjne, budowę przepustów oraz elementów ochrony środowiska, budowę ekranów akustycznych oraz oświetlenia ulicznego. Skanska przebuduje urządzenia kolidujące (urządzenia teletechniczne i energetyczne, sieci wodociągowe, kanalizację deszczową i sanitarną, sieć gazową i urządzenia melioracyjne). Na koniec prac Skanska zadba o prawidłowe oznakowanie oraz wyposażenie w urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Głównym udogodnieniem, wynikającym z inwestycji dla mieszkańców będzie rozładowanie korków tworzących się na obwodnicy. Dzięki przebudowie skrzyżowania z ul. Budowlanych i Sobieskiego ruch na obwodnicy będzie płynniejszy. Węzeł to nie wszystko. W trosce o mieszkańców zaprojektowano również ekrany akustyczne, dzięki którym zostanie znacznie ograniczona emisja hałasu.
Stosowanie izolacji w postaci ścian akustycznych skutecznie zmniejsza także negatywne oddziaływanie hałasu na środowisko naturalne. Z myślą o środowisku w ciągu trasy powstaną również przepusty dla zwierząt oraz elementy ochrony środowiska.
- Przed przystąpieniem do prac budowlanych musimy opracować projekt wykonawczy na podstawie zatwierdzonego projektu budowlanego oraz specyfikacji technicznej – mówi Małgorzata Żarnowiecka-Halicka, Menadżer Projektów, Skanska. – Prace projektowe mogą potrwać do wiosny. - Po wykonaniu prac projektowych przystąpimy do realizacji inwestycji. Wybudujemy węzeł drogowy z dwoma rondami, wiadukt nad obwodnicą północną, przejścia dla pieszych i rowerzystów oraz rondo na drodze wojewódzkiej nr 454 – dodaje Żarnowiecka-Halicka.
Zakres prac obejmie również m.in. roboty drogowe i konstrukcyjne, budowę przepustów oraz elementów ochrony środowiska, budowę ekranów akustycznych oraz oświetlenia ulicznego. Skanska przebuduje urządzenia kolidujące (urządzenia teletechniczne i energetyczne, sieci wodociągowe, kanalizację deszczową i sanitarną, sieć gazową i urządzenia melioracyjne). Na koniec prac Skanska zadba o prawidłowe oznakowanie oraz wyposażenie w urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Głównym udogodnieniem, wynikającym z inwestycji dla mieszkańców będzie rozładowanie korków tworzących się na obwodnicy. Dzięki przebudowie skrzyżowania z ul. Budowlanych i Sobieskiego ruch na obwodnicy będzie płynniejszy. Węzeł to nie wszystko. W trosce o mieszkańców zaprojektowano również ekrany akustyczne, dzięki którym zostanie znacznie ograniczona emisja hałasu.
Stosowanie izolacji w postaci ścian akustycznych skutecznie zmniejsza także negatywne oddziaływanie hałasu na środowisko naturalne. Z myślą o środowisku w ciągu trasy powstaną również przepusty dla zwierząt oraz elementy ochrony środowiska.