O budowę S61 Stawiski – Szczuczyn walczy pięciu wykonawców
- conadrogach.pl
- GDDKiA
- 2017-05-18
Za wybudowanie 18-kilometrowego odcinka dwujezdniowej drogi ekspresowej pomiędzy obwodnicami Stawisk i Szczuczyna najniższą cenę zaproponowało Przedsiębiorstwo Usług Technicznych INTERCOR Sp. z o.o. z Zawiercia – 333,27 mln zł. Dwie następne oferty - firmy Budimex S.A. i konsorcjum STRABAG Sp. z o.o. i STRABAG Infrastruktura Południe Sp. z o.o. były odpowiednio o 8,8 i 9,8 mln zł wyższe. Najwięcej za realizację zadania chciała firma PORR S.A. - 415,57 mln. zł.
- Ponieważ w ofertach pojawiły się różnice pomiędzy wykonawcami w części tzw. kryteriów pozacenowych („jakościowych”), to po raz pierwszy kryteria te mogą liczyć się przy wyborze najkorzystniejszej oferty – zaznaczają przedstawiciele Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. - Różnice w kryteriach pozacenowych dotyczyły doświadczenia personelu wykonawcy oraz deklarowanego wskaźnika równości podłużnej nawierzchni. Ponieważ cena stanowi 60 punktów, a wszystkie pozostałe kryteria – 40 punktów, wybór najkorzystniejszej oferty – oprócz sprawdzenia wymogów formalno –prawnych, polegać będzie także na szczegółowym przeliczeniu poszczególnych elementów kryteriów pozacenowych – dodają.
15 maja nastąpiło otwarcie ośmiu ofert, jakie złożyły firmy i konsorcja startujące w przetargu na projekt i budowę 16,5-kilometrowego odcinka dwujezdniowej drogi ekspresowej S61 od węzła Kolno, do węzła Stawiski. Najtańszą ofertę przygotowało konsorcjum Strabag Sp. z o.o. i Strabag Infrastruktura Południe Sp. z o.o. – 288,32 mln zł. O zaledwie 234 tysiące złotych wyższą – zaproponował Budimex S.A. Najwięcej za wykonanie zadania chciało konsorcjum PBDiM z Mińska Mazowieckiego i firmy Planeta Sp. z o.o. z Warszawy – 467 mln zł.
W sumie powstanie 34-kilometrowa trasa ekspresowa jako częśc międzynarodowej drogi Via Baltica. W zakres inwestycji wchodzi m.in. kluczowy węzeł w Kolnie, do którego zostanie podłączona planowana obwodnica Łomży, a także druga jezdnia istniejącej obwodnicy Stawisk. Trasa będzie dwujezdniową drogą budowaną prawie w całości po nowym śladzie. Jej nośność będzie wynosiła 115 kN/oś, a prędkość projektowa 110 km/h. W ramach inwestycji powstanie infrastruktura towarzysząca – obiekty inżynierskie, urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Via Baltica
Droga ekspresowa S61 jest częścią trasy Via Baltica w ciągu międzynarodowej drogi E67. Biegnie ona z Polski przez Litwę i Łotwę do Estonii łącząc kraje bałtyckie.