1. Strona główna
  2. Informacje
  3. Obwodnica Aglomeracji Warszawskiej S50-A50. Jest wykonawca pierwszego odcinka

Obwodnica Aglomeracji Warszawskiej S50-A50. Jest wykonawca pierwszego odcinka

  1. Anna Kluba
  2. conadrogach.pl
  3. 2022-06-06
Obwodnica Aglomeracji Warszawskiej S50-A50. Jest wykonawca pierwszego odcinka
Znamy wykonawcę projektu pierwszego fragmentu Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej S50/A50. Zdjęcia: GDDKIA
Drogowcy wybrali biuro projektowe dla części Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej w ciągu drogi ekspresowej S50 i autostrady A50. To jeden z dwóch odcinków pierwszego, zachodniego fragmentu Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej, które połączą S10 w okolicy Naruszewa pod Płońskiem z S7 na południe od Warszawy.

Poznaliśmy najkorzystniejszą ofertę w przetargu na opracowanie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego STEŚ wraz z uzyskaniem decyzji środowiskowej dla drogi ekspresowej S50 – autostrady A50 pomiędzy DK92 i S7 na południe od Warszawy. Drogowcy planują zlecić prace firmie TRAKT.

Wpłynęło dziewięć ofert, z których najniższą cenę miała propozycja firmy Trakt - 12 440 220 zł. Budżet GDDKiA wynosi 13 002 822 zł. Pozostałe oferty:

  • 27 599 047,50 zł, Europrojekt Gdańsk
  • 22 078 500,00 zł, IVIA
  • 15 846 090,00 zł, Transprojekt Gdański
  • 34 966 563,00 zł, Value Engineering
  • 12 996 795,00 zł, Transprojekt-Warszawa
  • 17 638 200,00 zł, Mosty Katowice
  • 19 478 280,00 zł, Multiconsult Polska
  • 15 473 400,00 zł, Konsorcjum firm: Databout (lider), TPF (partner).


Mapa projektowanych odcinków Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej

Mapa projektowanych odcinków Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej. Mapa: GDDKIA

 

Podpisanie umowy z biurem projektowym (przy braku odwołań od wyboru najkorzystniejszej oferty - pozostali uczestnicy przetargu mają 10 dni na ich ewentualne złożenie) planowane jest w czerwcu br.

Inwestycje na A2 po wschodniej i zachodniej stronie Warszawy

Zadaniem biura projektowego jest przygotowanie dokumentacji zawierającej wariantowy przebieg odcinka Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej zlokalizowanego pomiędzy planowanym połączeniem OAW z drogą krajową nr 92 oraz drogą ekspresową S7 na południe od Warszawy. Dodatkowo wykonawca przygotuje materiały i wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (DŚU). GDDKiA złoży je we właściwym organie celem przeprowadzenia postępowania administracyjnego, które zakończy się wydaniem decyzji środowiskowej.

Obwodnica Aglomeracji Warszawskiej w ciągu drogi ekspresowej S50 i A50

Mapa przebiegu proponowanych korytarzy drogi ekspresowej S50 Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej. Mapa: GDDKIA

 

Początek wspomnianego odcinka założono na przecięciu z drogą krajową nr 92 po południowo-zachodniej stronie Sochaczewa, w powiązaniu z sąsiednim zadaniem w ciągu Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej. Koniec odcinka założono na połączeniu z drogą ekspresową S7, wstępnie na odcinku Złotokłos - Grójec, w powiązaniu z sąsiednim zadaniem w ciągu Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej.

Dla drugiego odcinka drogi ekspresowej S50 - od S10 do DK92 - trwają prace komisji przetargowej zmierzające do wybrania najkorzystniejszej oferty.

Przypomnijmy, GDDKiA opracowała Studium korytarzowe dla drogi ekspresowej S10 (odcinek Toruń - Warszawa) wraz z Obwodnicą Aglomeracji Warszawskiej. Zaproponowano cztery warianty korytarzy dla planowanej trasy. Warianty OAW to jedynie osie korytarzy wskazane podczas opracowania Studium korytarzowego. Korytarze dla danego wariantu mają po ok. 5 km szerokości, z dodatkowymi poszerzeniami w miejscach wymagających szerszych analiz. Docelowo pod przyszłą budowę drogi na odcinku szlakowym potrzebny będzie pas o szerokości ok. 100 m. Nieco więcej w miejscach węzłów i MOP.

Podziel się:
AKTUALNOŚCI
ZOBACZ PODOBNE
Zobacz również Utrudnienia na autostradzie A50 Utrudnienia na drodze S50 Jak dojadę - Warszawa