Obwodnica Aglomeracji Warszawskiej S50-A50. Jest wykonawca pierwszego odcinka
- Anna Kluba
- conadrogach.pl
- 2022-06-06
Poznaliśmy najkorzystniejszą ofertę w przetargu na opracowanie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego STEŚ wraz z uzyskaniem decyzji środowiskowej dla drogi ekspresowej S50 – autostrady A50 pomiędzy DK92 i S7 na południe od Warszawy. Drogowcy planują zlecić prace firmie TRAKT.
Wpłynęło dziewięć ofert, z których najniższą cenę miała propozycja firmy Trakt - 12 440 220 zł. Budżet GDDKiA wynosi 13 002 822 zł. Pozostałe oferty:
- 27 599 047,50 zł, Europrojekt Gdańsk
- 22 078 500,00 zł, IVIA
- 15 846 090,00 zł, Transprojekt Gdański
- 34 966 563,00 zł, Value Engineering
- 12 996 795,00 zł, Transprojekt-Warszawa
- 17 638 200,00 zł, Mosty Katowice
- 19 478 280,00 zł, Multiconsult Polska
- 15 473 400,00 zł, Konsorcjum firm: Databout (lider), TPF (partner).
Mapa projektowanych odcinków Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej. Mapa: GDDKIA
Podpisanie umowy z biurem projektowym (przy braku odwołań od wyboru najkorzystniejszej oferty - pozostali uczestnicy przetargu mają 10 dni na ich ewentualne złożenie) planowane jest w czerwcu br.
Inwestycje na A2 po wschodniej i zachodniej stronie Warszawy
Zadaniem biura projektowego jest przygotowanie dokumentacji zawierającej wariantowy przebieg odcinka Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej zlokalizowanego pomiędzy planowanym połączeniem OAW z drogą krajową nr 92 oraz drogą ekspresową S7 na południe od Warszawy. Dodatkowo wykonawca przygotuje materiały i wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (DŚU). GDDKiA złoży je we właściwym organie celem przeprowadzenia postępowania administracyjnego, które zakończy się wydaniem decyzji środowiskowej.
Mapa przebiegu proponowanych korytarzy drogi ekspresowej S50 Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej. Mapa: GDDKIA
Początek wspomnianego odcinka założono na przecięciu z drogą krajową nr 92 po południowo-zachodniej stronie Sochaczewa, w powiązaniu z sąsiednim zadaniem w ciągu Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej. Koniec odcinka założono na połączeniu z drogą ekspresową S7, wstępnie na odcinku Złotokłos - Grójec, w powiązaniu z sąsiednim zadaniem w ciągu Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej.
Dla drugiego odcinka drogi ekspresowej S50 - od S10 do DK92 - trwają prace komisji przetargowej zmierzające do wybrania najkorzystniejszej oferty.
Przypomnijmy, GDDKiA opracowała Studium korytarzowe dla drogi ekspresowej S10 (odcinek Toruń - Warszawa) wraz z Obwodnicą Aglomeracji Warszawskiej. Zaproponowano cztery warianty korytarzy dla planowanej trasy. Warianty OAW to jedynie osie korytarzy wskazane podczas opracowania Studium korytarzowego. Korytarze dla danego wariantu mają po ok. 5 km szerokości, z dodatkowymi poszerzeniami w miejscach wymagających szerszych analiz. Docelowo pod przyszłą budowę drogi na odcinku szlakowym potrzebny będzie pas o szerokości ok. 100 m. Nieco więcej w miejscach węzłów i MOP.