Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej połączy S6 z S7
- conadrogach.pl
- GDDKiA
- 2014-12-08
Warianty przebiegu Obwodnicy Metropolii Trójmiasta, mat. GDDKiA
Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska wydała decyzję środowiskową dla Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej. Droga ekspresowa o długości 40 km będzie drogą dwujezdniową, czteropasmową, stanowiącą połączenie Obwodnicy Południowej Gdańska i Trasy Kaszubskiej (S6). Połączenie to stworzy zewnętrzną obwodnicę w stosunku do istniejącej Obwodnicy Trójmiasta.
Decyzja środowiskowa daje zielone światło do rozpoczęcia dalszych prac projektowych, przede wszystkim sporządzenia koncepcji programowej oraz w dalszej perspektywie, projektów budowlanego i wykonawczego. Decyzja dotyczy przebiegu rekomendowanego przez GDDKiA tj. wariant IA OMT + wariant IA Obwodnica Żukowa (OŻ) tzw. warianty czerwone.
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej będzie drogą ekspresową dwujezdniową z rezerwą pod trzeci pas. Rozpocznie się w na węźle Chwaszczyno, wspólnym z drogą ekspresową S6 tzw. Trasą Kaszubską (Lębork – Gdynia), prowadząc na wschód od drogi krajowej nr 20, w pobliżu Żukowa i dalej na południe od drogi krajowej nr 7 w kierunku węzła Gdańsk Południe (skrzyżowania S7 Południowej Obwodnicy Gdańska i S6 Obwodnicy Trójmiasta). Częścią tej inwestycji będzie obwodnica Żukowa (o parametrach drogi GP).
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej w całości przebiega po nowym śladzie przez strefę podmiejską Gdańska i Gdyni, głównie po terenach użytkowanych rolniczo. Wybrany przez GDDKiA wariant będzie kolidować z Obszarem Chronionego Krajobrazu Dolina Raduni oraz Otomińskim Obszarem Chronionego Krajobrazu. Trasa przechodzi w rejonie siedlisk i obszarów takich jak regionalny korytarz ekologiczny doliny Raduni, korytarz doliny Słupiny, Strzelenki, kompleksy leśne Lasów Otomińsko–Kolbudzkich oraz Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego. W celu zminimalizowania efektu bariery, jaką stanowić będzie nowa droga inwestor został zobowiązany do wykonania licznych przejść dla zwierząt (łącznie 50-ciu).
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej ma zagwarantować sprawny przejazd tranzytowy drogami ekspresowymi S6 i S7, zapewnić dostępność komunikacyjną terenów leżących wzdłuż obecnych dróg krajowych 7 i 20 oraz odblokować centra Żukowa i Chwaszczyna. Ponadto odciąży częściowo istniejącą drogę S6 Obwodnicę Trójmiasta.
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej będzie drogą ekspresową dwujezdniową z rezerwą pod trzeci pas. Rozpocznie się w na węźle Chwaszczyno, wspólnym z drogą ekspresową S6 tzw. Trasą Kaszubską (Lębork – Gdynia), prowadząc na wschód od drogi krajowej nr 20, w pobliżu Żukowa i dalej na południe od drogi krajowej nr 7 w kierunku węzła Gdańsk Południe (skrzyżowania S7 Południowej Obwodnicy Gdańska i S6 Obwodnicy Trójmiasta). Częścią tej inwestycji będzie obwodnica Żukowa (o parametrach drogi GP).
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej w całości przebiega po nowym śladzie przez strefę podmiejską Gdańska i Gdyni, głównie po terenach użytkowanych rolniczo. Wybrany przez GDDKiA wariant będzie kolidować z Obszarem Chronionego Krajobrazu Dolina Raduni oraz Otomińskim Obszarem Chronionego Krajobrazu. Trasa przechodzi w rejonie siedlisk i obszarów takich jak regionalny korytarz ekologiczny doliny Raduni, korytarz doliny Słupiny, Strzelenki, kompleksy leśne Lasów Otomińsko–Kolbudzkich oraz Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego. W celu zminimalizowania efektu bariery, jaką stanowić będzie nowa droga inwestor został zobowiązany do wykonania licznych przejść dla zwierząt (łącznie 50-ciu).
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej ma zagwarantować sprawny przejazd tranzytowy drogami ekspresowymi S6 i S7, zapewnić dostępność komunikacyjną terenów leżących wzdłuż obecnych dróg krajowych 7 i 20 oraz odblokować centra Żukowa i Chwaszczyna. Ponadto odciąży częściowo istniejącą drogę S6 Obwodnicę Trójmiasta.